پیام رسان ماهواره ای در اندروید ۱۵

اندروید ۱۵، پیام رسان ماهواره ای را به کاربران هدیه می‌دهد

نسخه آزمایشی اندروید ۱۵ گوگل در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفته که یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های آن، پیام رسان ماهواره ای را تأیید می‌کند!

خبرهای داغی از دنیای اندروید در راه‌اند! گوگل دومین نسخه پیش‌نمایش مخصوص توسعه‌دهندگان اندروید ۱۵ را منتشر کرده نکات جذابی را در بر می‌گیرد. این نسخه علاوه بر پشتیبانی از قابلیت مورد انتظار اتصال به ماهواره، شامل مجموعه‌ای از بهبودها در زمینه پرداخت‌های بدون تماس، تشخیص چندزبانه، ثبات صدا و تعامل با فایل‌های PDF از طریق برنامه‌ها می‌شود.

این نسخه‌های پیش‌نمایش که مخصوص توسعه‌دهندگان هستند، درواقع زمینه‌ای برای آزمایش ویژگی‌هایی‌اند که احتمالا به نسخه نهایی و عمومی که اواخر امسال منتشر می‌شود، راه پیدا خواهند کرد. بر اساس اعلام گوگل، نسخه‌های بتای عمومی برای تست احتمالا بین اردیبهشت و تیرماه در دسترس قرار خواهند گرفت.

پیام رسان ماهواره ای، جذاب‌ترین ویژگی اندروید ۱۵

آخرین نسخه پیش‌نمایش مخصوص توسعه‌دهندگان، به برخی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های امنیتی کاربران اندروید مانند آگاهی‌رسانی به برنامه‌ها در مورد عدم دسترسی به برخی سرویس‌ها هنگام استفاده از اتصال ماهواره‌ای، پرداخته است. همچنین، این نسخه برای اولین بار به طور رسمی تایید می‌کند که اندروید ۱۵ با قابلیت پیام رسان ماهواره ای همراه خواهد بود. بر اساس بیانیه مطبوعاتی گوگل، این نسخه پیش‌نمایش جدید، شامل پشتیبانی از «برنامه‌های پیش‌فرض RCS جهت استفاده از اتصال ماهواره‌ای برای ارسال و دریافت پیام» است.

پیام رسان ماهواره ای در اندروید ۱۵

پیام رسان ماهواره ای در اندروید ۱۵

در ادامه آپدیت‌های هیجان‌انگیز اندروید ۱۵، قابلیت تشخیص ضبط صفحه نمایش هم گنجانده شده تا برنامه‌ها بتوانند در صورت ضبط شدن فعالیت کاربر، به او هشدار دهند. همچنین قابلیت پرداخت بدون تماس با یک ضربه برای برنامه‌های مبتنی بر NFC، بهبود قابل توجهی پیدا کرده است. تشخیص چندزبانه صوتی که در اندروید ۱۴ معرفی شد، در این نسخه ارتقا یافته تا هنگام جابجایی کاربر بین زبان‌ها، کلمات به طور کامل دریافت شوند.

علاوه بر این، با دسترسی توسعه‌دهندگان به روش‌های جدید برای تعامل با نمایشگرهای کوچک گوشی‌های تاشو، این نمایشگرها کاربردی‌تر خواهند شد. پشتیبانی از استاندارد جدید CTA-2075 نیز به کاربران اندروید کمک می‌کند تا دیگر در هنگام جابجایی بین محتواهای مختلف، با مشکل نوسانات صدا مواجه نشوند. در نهایت، گوگل با افزودن پشتیبانی از فایل‌های رمزگذاری‌شده، حاشیه‌نویسی، ویرایش فرم، جستجو و انتخاب با قابلیت کپی، «پیشرفت‌های قابل توجهی» را در قابلیت‌های مرتبط با PDF در برنامه‌ها اعمال کرده است.

پیشینه خبر:
قابلیت ارتباط ماهواره ای به اندروید ۱۵ می‌آید ویژگی خارق العاده آپدیت اندروید ۱۵ که دزدها را بیچاره می‌کند قابلیت جدید اندروید ۱۵، مادربزرگ شما را عاشق گوشی اندرویدی می‌کند