بایک BJ30

بایک BJ30 ، آفرودر جمع جور چینی معرفی شد

بایک BJ30 به‌عنوان یک آفرودر جمع جور چینی معرفی شد. در ادامه با مشخصات و امکانات نسل جدید شاسی بلند آفرودی BAIC BJ30 آشنا خواهیم شد.

شرکت بایک از نسل جدید شاسی بلند BJ30 پرده برداشت. این خودروساز با اعمال تغییرات ظاهری و فنی روی نسل دوم شاسی بلند آفرودی BJ30 توانسته آن را به گزینه جذاب‌تری تبدیل کند. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با مشخصات و امکانات بایک BJ30 آشنا خواهیم شد.

بخش طراحی بایک BJ30

نمای جلوی بایک BJ30

نسل جدید بایک BJ30 از همان زبان طراحی نسل قبلی بهره می‌برد. در نمای جلوی این خودرو همان طرح پنج‌قسمتی به چشم می‌خورد که البته طراحان فرم جلوپنجره را به‌شکل کامل تغییر دادند. طول این خودرو اکنون به 4730 میلی‌متر، عرض آن به 1910 میلی‌متر، ارتفاع آن به 1757 میلی‌متر و فاصله محوری آن نیز به 2820 میلی‌متر می‌رسد که نشان می‌دهد نسبت به نسل قبلی بزرگ‌تر شده و فاصله محوری آن نیز از برخی شاسی بلندهای میان‌سایز فراتر رفته است.

شاسی بلند آفرودی چینی

در نمای کناری این خودو فرم جمعه‌ای ساده به‌چشم می‌خورد که طراحان با روکش‌های پلاستیکی دهانه گلگیرها و پایین درها توانستند نمای آفرودی‌تری را به‌وجود آورند. ضمن این‌که طراحان طراحی جدیدی را برای بخش ستون D خودرو در نظر گرفتند که به سبک طراحی BJ40 جدید شباهت دارد.

نمای عقب بایک BJ30

با وجود این‌که بایک BJ30 در دسته شاسی بلندهای آفرودی حرفه‌ای قرار نمی‌گیرد، اما زاویه حمله آن به 25 درجه، زاویه فرار آن به 30 درجه و زاویه شکست آن به 21 درجه می‌رسد که زوایای آفرودی مناسبی محسوب می‌شود. همچنین حداکثر فاصله خودرو از زمین نیز 215 میلی‌متر اعلام شده است. طراحان در نمای عقب این خودرو از چراغ‌های عمودی جذابی استفاده کردند و در پایین نیز صفحه محافظ نقره‌ای رنگ به‌چشم می‌خورد، اما فرم کلی در صندوق بسیار ساده است.

کابین بایک BJ30

نسل جدید بایک BJ30 اکنون در کابین به نمایشگر 14.6 اینچی برای سیستم اطلاعات سرگرمی و صفحه آمپر دیجتالی 10.25 اینچی مجهز شده که نشان می‌دهد این خودرو نسبت به نسل قبلی خود به میزان قابل توجهی ارتقا پیدا کرده است. دریچه‌های تهویه مرکزی زیر نمایشگر یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این خودرو محسوب می‌شود که تا سمت سرنشین کنار راننده امتداد دارد.

مشخصات فنی بایک بی جی 30

بایک BJ30 به یک قوای محرکه هیبریدی مجهز شده که موتور 1.5 لیتری توربو آن می‌تواند قدرتی برابر با 155 اسب بخار و گشتاور 235 نیوتن‌متر را به تولید برساند. البته این پیشرانه بنزینی در کنار پیشرانه برقی قدرتی برابر با 275 اسب بخار و گشتاور 450 نیوتن‌متر را به‌همراه دارد. بایک BJ30 در نسل جدید ظرف مدت 7.5 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند.

شاسی بلند آفرودی چینی

بایک BJ30 با هر بار سوخت‌گیری می‌تواند 1000 کیلومتر را بپیماید. برای این خودرو سامانه چهار چرخ محرک برقی در نظر گرفته شده که دارای پاسخگویی فوری 0.1 ثانیه‌ای است. این شاسی بلند آفرودی چینی قرار است با قیمت پایه 16 هزار و 600 دلار در بازار چین عرضه شود.

بیشتر بخوانید:
بایک BJ80 ، آفرودر توانمند چینی در ایران + عکس، مشخصات فنی و امکانات بایک BJ40، جیپ چینی مهمان نمایشگاه خودرو تهران شد + عکس

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*