منهارت C63 S

منهارت C63 S، شاهکار مهندسان آلمانی؛ 715 اسب قدرت و 1120 نیوتن‌متر گشتاور در یک موتور 4 سیلندر

شرکت تیونینگ منهارت (Manhart)، نسخه تیونینگ شده مرسدس C63 S را به نام منهارت C63 S و با قدرتی باورنکردنی معرفی کرد.

سال ۲۰۲۳ میلادی شرکت مرسدس AMG در جهت کمک به کاهش آلودگی هوا، پایین آوردن سطح آلایندگی خودرو و استفاده از انرژی‌های پاک از عرضه خودرو C63 با پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری به‌همراه یک موتور الکتریکی خبر داد و استفاده از پیشرانه V6 با V8 توربوشارژ در این خودرو را به تاریخ سپرد. حال شرکت منهارت که یکی از تیونرهای خودرو محسوب می‌شود، نسخه‌ای باورنکردنی از C63 S چهار سیلندر را رونمایی کرده است. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با معرفی این خودرو همراه ما باشید.

منهارت C63 S، هیولای سرکش ۷۱۵ اسب بخاری

منهارت C63 S

حدود یک سال و نیم از زمانی که برند AMG مرسدس بنز آلمان، مدل جدید C63 S E Performance در دو نسخه سدان و استیشن رونمایی کرد می‌گذرد و در این مدت با شرکت‌های تیونینگ مختلفی همکاری داشته است. حال یکی از جدیدترین برندهای تیونینگ که به این جریان پیوسته، Manhart است که خودرویی با کد CRE 700 ارائه می‌دهد.

نسخه استاندارد مرسدس C63 S از یک موتور ۲ لیتری درون‌سوز به‌همراه موتور برقی با الهام از فناوری مشابه خودروهای فرمول یک بهره می‌برد که قدرتی معادل با ۶۷۱ اسب بخار و گشتاور ۱۰۲۰ نیوتن‌متر را برای C63 AMG به‌ارمغان می‌آورد. مجموع این قدرت نیز توسط گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این خودرو اسپرت کامپکت مجهز به بسته باتری ۶.۱ کیلووات ساعتی، سیستم چهار چرخ متحرک 4MATIC+ با توزیع گشتاور متغیر، سیستم تعلیق AMG Ride Control و فرمان محور عقب است.

پیشرانه منهارت C63 S

اما قدرت خودروی ساخت منهارت، ۶۹۰ اسب بخار است و هنگام فشار بر پدال گاز، موقتا خروجی پیشرانه را به ۷۱۵ اسب بخار می‌رساند. حداکثر گشتاور منهارت CRE 700 نیز ۱۱۲۰ نیوتن‌متر است. آمار عملکردی دقیق برای این خودرو منتشر نشده، اما می‌توان انتظار داشت کمتر از ۰.۲ ثانیه نسبت به مدل استاندارد به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد و همچنین به نهایت سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

ظاهری درنده با ترکیب رنگ قرمز در بدنه

در بخش طراحی شاهد خط قرمز باریک روی بدنه‌ هستیم که در قسمت حاشیه چرخ‌ها نیز دیده می‌شود. روی کاپوت جلو تا انتهای سقف و درپوش صندوق، نوار خاکستری استفاده شده که ظاهرا جذاب‌تر از تزئینات زرد رنگ خودروهای قدیمی منهارت است. تا به حال تصویری از نمای داخلی CRE 700 منتشر نشده است؛ اما می‌توان انتظار داشت ترکیب مشکی و قرمز برای صندلی‌ها و داشبورد ارائه شود.

قدرت این خودرو در مقایسه با BMW M3 Competition شش سیلندر که ۵۰۳ اسب بخار قدرت و شتاب ۳.۸ ثانیه برای رسیدن به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دارد، نشان از برتری محصول بنز دارد. مدل xDrive بی ام و M3 Competition چهار چرخ محرک چهار دهم ثانیه سریع‌تر است. با این‌که مرسدس AMG C63 S E پرفورمنس جدید یک ماشین سنگین وزن است، اما می‌بینیم که سرعت و شتاب مشابهی با BMW M3 Competition xDrive دارد.

نمای جانبی منهارت C63 S

مهندسان شرکت منهارت، واحد کنترل و پردازنده‌های ECU این خودرو را هماهنگ‌سازی کرده‌اند. همچنین سیستم اگزوز، تعلیق و فنربندی اسپرت تفاوت‌های چشمگیر با نسخه اصلی دارند. منهارت C63 S به‌واسطه منیفولد و کیت اگزور جدید صدای کاملا متفاوتی از C63 استاندارد AMG ارائه می‌دهد. این خودرو ۲ سانتی‌متر به سطح زمین نزدیک‌تر شده است و همچنین رینگ‌های ۲۰ اینچ با تایرهای ۲۶۵ و ۲۷۵ میلی‌متری میشلن دارد.

قیمت نسخه پایه C63 در بازار جهانی، ۱۰۰ هزار دلار است و برای مدل C63 S پرفورمنس به ۱۲۵ هزار دلار می‌رسد. با این اوصاف، احتمالا هزینه خرید منهارت C63 S حدود ۲۰۰ هزار دلار خواهد بود.

همچنین بخوانید:
مرسدس بنز کلاس S تیونینگ منصوری با بدنه طلایی، یک سدان لوکس تمام عیار است مرسدس بنز به‌عنوان سودآورترین شرکت خودروسازی دنیا معرفی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*