ترامپ 500 میلیاردر جهان

دونالد ترامپ، حالا یکی از 500 میلیاردر جهان است

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و پرحاشیه ایالات متحده آمریکا، با افزایش چهار میلیارد دلاری سرمایه‌اش، حالا به جمع 500 میلیاردر جهان راه یافته است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و کاندیدای فعلی ریاست جمهوری آمریکا، با افزایش 4 میلیارد دلاری دارایی خالصش، حالا یکی از 500 میلیاردر برتر دنیا محسوب می‌شود. مجموع دارایی آقای ترامپ حالا به 6.5 میلیارد دلار می‌رسد.

دونالد ترامپ در جمع 500 میلیاردر برتر دنیا قرار گرفت

دونالد ترامپ که این روزها درگیر چندین پرونده حقوقی است، اخیرا و برای یکی از پرونده‌های خود در نیویورک، مهلتی برای ارائه وثیقه‌ای به ارزش 500 میلیون دلار دریافت کرده بود. البته دادگاه استیناف ایالتی در رای فرجام‌خواهی، این مبلغ را به 175 میلیون دلار کاهش داد که قطعا خبر خوبی برای رئیس جمهور سابق آمریکا محسوب می‌شود.

ترامپ بعد از رای جدید دادگاه استیناف ایالتی اعلام کرد که این مبلغ را پرداخت خواهد کرد. همزمان با این جریانات نیز گروه رسانه و فناوری ترامپ که مدیریت شبکه اجتماعی Truth، متعلق به رئیس جمهور سابق آمریکا را بر عهده دارد، خبر از پایان یک فرآیند ادغام 29 ماهه داد. نتیجه این‌که حالا و روی کاغذ، سهام این شبکه اجتماعی به ارزش میلیاردها دلار به نام آقای ترامپ است و ارزش دارایی‌های او رشد شگرفی را تجربه کرده است.

با اتفاقی که برای شبکه اجتماعی تروث رخ داده، حالا دارایی ترامپ بیش از 4 میلیارد دلار رشد کرده و این یعنی او با مجموع دارایی خالصی به ارزش 6.5 میلیارد دلار، برای اولین بار در جمع 500 میلیاردر جهان و فهرست ثروتمندترین چهره‌های بلومبرگ قرار گرفته است. اریک ترامپ، معاون اجرایی سازمان ترامپ در همین خصوص و طی بیانیه‌ای اعلام کرد:

ما شرکت بزرگی داریم و بی‌نهایت مفتخریم.

دونالد ترامپ که حالا در سن 77 سالگی به سر می‌برد، در تمام عمر خود یک فرد ثروتمند بوده است؛ به‌نحوی که پیش از این نیز ارزش دارایی‌های او که عمدتا شامل املاک و مستغلات بود به 3.1 میلیارد دلار رسیده بود. حالا اما شبکه اجتماعی رئیس جمهور سابق امریکا ارزش زیادی پیدا کرده و باعث شده تا او به میلیاردها دلار ثروت جدید برسد.

دونالد ترامپ

قبل از این ماجرا، مهلت آقای ترامپ برای پرداخت وثیقه 454 میلیون دلاری یا ارسال اوراق ضمانت برای 120 درصد از حکم قاضی، برای او یک دردسر مالی ایجاد کرده بود. به‌طوری که دادستان کل نیویورک اعلام کرده بود در صورت عدم پرداخت وثیقه توسط آقای ترامپ، دادستانی نسبت به مصادره دارایی‌های او اقدام خواهد کرد.

ترامپ حالا متعهد شده که در مدت معین، پول نقد یا اوراق ضمانت لازم را ارائه کند. او البته در حال حاضر نمی‌تواند روی ثروت غیر نقدی شبکه اجتماعی خود حسابی باز کند و آن را دریافت کند؛ چرا که سهام او برای مدت تقریبا شش ماه بلوکه خواهد بود.

گفتنی است، در معاملات روز دوشنبه این هفته، سهام شرکت دیجیتال ورلد روی 49.95 دلار بسته شد و این رقم، افزایشی 185 درصدی از آغاز سال میلادی جدید را نشان می‌دهد. این یعنی ارزش سهام 58 درصدی دونالد ترامپ در این شرکت حالا به 3.9 میلیارد دلار رسیده که سبب می‌شود او در شمار 500 میلیاردر برتر جهان قرار بگیرد.

تکمیل فرآیند ادغام این دو شرکت که موانعی از جمله تحقیق و توافق کمیسیون بورس و اوراق بهادار و شکایت‌های مدیران و سرمایه‌گذاران پیش روی آن بود، سبب شده تا سهام آن در محاسبه بلومبرگ از دارایی‌های دونالد ترامپ لحاظ شود. این در حالی است که پیش‌تر و بنا بر آخرین فرم افشای دارایی‌های ترامپ، سهام او در این شرکت تنها 22.5 میلیون دلار ارزش داشت.

حالا و بر اساس شاخص بلومبرگ، رئیس جمهور سابق آمریکا که این روزها با وجود همه چالش‌ها، عزم خود را برای بازگشت به کاخ سفید جزم کرده، ثروتی برابر با چهره‌هایی چون جو ریکتس، گوردون گتی و تونی جیمز دارد.

حتما بخوانید:
رقص مرگ بیت کوین: ترامپ، محبوب‌ترین رمزارز را نابود می‌کند؟ دولت آمریکا از اپل شکایت کرد؛ دردسر بزرگ برای غول فناوری تماشا کنید: ایلان ماسک رسما معجزه کرد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*