دریافت معاینه فنی در سال 1403

دریافت معاینه فنی در سال 1403 برای این خودروها اجباری است

سید محمدمهدی میرزایی قمی، سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از الزام دریافت معاینه فنی در سال 1403 برای خودروهای مشمول خبر داد.

در نخستین روزهای سال 1403، سید محمدمهدی میرزایی قمی، سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، از الزام دریافت معاینه فنی برای برخی خودروها خبر داده است. این مقام مسئول با اشاره به قانون مربوط به معاینه فنی خودروها، مبنی بر معافیت چهار ساله هر خودرو داخلی از تاریخ تولید، از ضرورت توزیع مراجعات به مراکز معاینه فنی گفت و از مردم خواست پیش از مراجعه به این مراکز، به ماه تولید خودرو خود توجه کنند.

کدام خودروها ملزم به دریافت معاینه فنی در سال 1403 هستند؟

میرزایی قمی در همین رابطه اعلام کرد که در فروردین ماه 1403، خودروهای داخلی تولید شده در فروردین 1399 و قبل از آن مشمول معاینه فنی خواهند بود. درباره خودروهای وارداتی نیز در ماه نخست سال شمسی جدید، وارداتی‌های مارس 2020 و پیش از آن باید برای معاینه فنی مراجعه کنند.

سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران همچنین هشدار داد که وسایل نقلیه فاقد معاینه فنی که برای معاینه دوره‌ای مراجعه نکنند، به‌طور هوشمند و با استفاده از دوربین‌های سطح شهر رصد می‌شوند و به‌ازای هر روز تردد بدون معاینه فنی، به مبلغ 52 هزار تومان مشمول جریمه خواهند شد.

ضرورت دریافت معاینه فنی در سال 1403

میرزایی قمی با اشاره به تداوم فعالیت مراکز معاینه فنی در ایام تعطیلات نوروز گفت از ابتدای سال تا امروز حدود 22 هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده‌اند که از این میزان تنها یک درصد از مراجعات مربوط به خودروهای مشمول معاینه فنی بوده است.

سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در پایان به مراجعات مربوط به خودروهای میهمانان نوروزی شهر تهران در نخستین روزهای سال اشاره کرد و گفت جهت رفاه حال این افراد، پذیرش حضوری این خودروها در نیمه نخست فروردین ماه 1403 در تمام مراکز انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید:
اجاره لاستیک خودرو برای دریافت معاینه فنی؛ پدیده‌ای دردناک در ایران! نرخ جدید حق بیمه شخص ثالث خودروهای سواری و سنگین در سال ۱۴۰۳ ۲۰ درصد خودروهای صفر کیلومتر ایرانی در معاینه فنی برتر مردود می‌شوند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*