معامله حواله خودروی شیائومی

بازار سیاه خرید و فروش حواله اولین خودروی شیائومی در چین!

استقبال بی‌نظیر چینی‌ها از نخستین خودرو شیائومی و پایان ظرفیت تولید این محصول، منجر به شکل‌گیری بازار سیاه خرید و فروش حواله خودروی شیائومی شده است.

بنا بر جدیدترین اخبار خودرو، از زمان عرضه اولین خودرو شیائومی به بازار، استقبال بی‌نظیری از آن صورت گرفته، به‌نحوی که ظرف تنها 24 ساعت، نزدیک به 89 هزار نفر برای خرید آن ثبت‌نام کرده‌اند.

فروش خودروی برقی این غول چینی با نام SU7 از روز 28 مارس سال جدید میلادی آغاز شده و استقبال از آن به‌حدی بالا بوده که کل ظرفیت تولید شیائومی برای سال 2024، از همین حالا به فروش رسیده است.

گفته می‌شود ذوق چینی‌ها برای این خودرو به‌حدی است که بعضی از افراد برای انجام تست درایو خودرو در یکی از نمایندگی‌های شیائومی، تا ساعت 3 بامداد منتظر مانده‌اند. با این اوصاف و بنا بر اعلام شیائومی، کسانی که از این به بعد قصد خرید این خودرو را دارند، باید حداقل یک سال برای دریافت خودرو خود منتظر باشند.

آغاز معاملات حواله خودروی شیائومی در چین!

کمپانی شیائومی که در ایران بیشتر به دلیل عرضه گوشی‌های باکیفیت و قدرتمند با قیمت مناسب شناخته می‌شود، در واقع یک ابرکمپانی چندوجهی چینی است که در حوزه‌های مختلفی از لوازم خانگی گرفته تا صنعت موبایل فعالیت دارد.

این شرکت اخیرا و در شرایطی که برخی رقبایش از جمله اپل، قید تولید خودرو اختصاصی را زدند، از اولین خودرو برقی خود موسوم به SU7 رونمایی کرد که اتفاقا با استقبال خوبی هم مواجه شد.

استقبال بی‌نظیر از خودرو جدید شیائومی

خودرو جدید شیائومی در حال حاضر در یکی از کارخانه‌های گروه خودروسازی BAIC تولید و مونتاژ می‌شود و گفته شده که کیفیت کابین آن با وجود قیمت مناسبش، بسیار بالاست. موضوعی که شگفتی برخی مشتریان را در پی داشته است.

لازم به ذکر است که کارخانه‌ای که مسئولیت مونتاژ خودرو SU7 را بر عهده دارد، قادر به تولید سالانه 150 هزار دستگاه از این خودرو است. این در حالی است که ظرف مدت 24 ساعت، حدود 90 هزار سفارش برای خودرو شیائومی ثبت شده و طبیعتا با سپری شدن اندک زمانی، این ظرفیت به‌طور کامل پیش‌فروش خواهد شد.

البته که شیائومی برای فازهای بعدی تولید خودرو خود، برنامه افزایش تولید به سالانه 300 هزار دستگاه را مد نظر دارد؛ اما در حال حاضر و در نخستین روزهای عرضه خودرو به بازار، تمام ظرفیت تولید 2024 آن به فروش رفته است و دیگر متقاضیان، حداقل باید یک سال در انتظار باشند.

اما جذابیت ماجرا که شاید برای ما ایرانی‌ها بسیار آشنا باشد این‌که با وضعیت پیش‌آمده، برخی از خریداران خودرو شیائومی دست به حرکت جالبی زده و اقدام به فروش حواله خودروی شیائومی در بازار سیاه کرده‌اند. به گزارش برخی رسانه‌های محلی، قیمت حواله خودروی شیائومی در برخی موارد تا 100 هزار یوان، معادل 13850 دلار و 900 میلیون تومان ایران می‌رسد.

بنا بر اعلام شرکت چینی، افرادی که سفارش خود برای SU7 را تا قبل از 30 آپریل سال جاری ثبت کنند، از آپشن‌های رایگانی از جمله یخچال داخلی، سیستم صوتی با 25 اسپیکر و پشتیبانی از استاندارد دالبی اتموس، پوشش چرم ناپا برای صندلی‌ها و سامانه شیائومی پایلوت برخوردار می‌شوند که خود به‌تنهایی حدود 34 هزار یوان، معادل 300 میلیون تومان ارزش دارند.

فروش حواله خودرو شیائومی SU7 در چین

به‌گفته شیائومی، با توجه به استقبال زیادی که از نخستین خودرو صورت گرفته است، دومین خودرو این شرکت به‌عنوان یک شاسی‌بلند برقی نیز در راه است و احتمال دارد در اواخر سال میلادی جاری رونمایی شود. دومین خودرو برقی شیائومی که در شمار شاسی‌بلندهای سایز متوسط قرار می‌گیرد، از یک پیشرانه تمام برقی و EREV برخوردار است. گفتنی است که با اطلاعات موجود، در نسخه EREV، یک موتور بنزینی کم‌حجم مسئولیت تولید انرژی مورد نیاز را در قامت یک ژنراتور ایفا می‌کند.

از دست ندهید:
اولین خودروی شیائومی کمتر از ۲ میلیارد تومان قیمت دارد ایلان ماسک مشتریان تسلا را فراری می‌دهد پیکاپ نیسان و میتسوبیشی در راه است؛ یک وانت برقی با تکنولوژی ژاپنی و فرانسوی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*