حیرت وزیر صنایع اتریش از کیفیت پیکان

حیرت وزیر صنایع اتریش از کیفیت پیکان

حیرت وزیر صنایع اتریش از کیفیت پیکان در بازدید او از خط تولید این خودرو در کارخانجات ایران ناسیونال، یکی از اتفاقات جالب‌توجه تاریخ صنعت خودروسازی ایران محسوب می‌شود.

در حدود نیم قرن پیش و در زمانی که صنعت نوپای خودروسازی ایران با راه‌اندازی خط تولید پیکان در کارخانجات ایران ناسیونال پا گرفته بود، ژورف استاری باخره، وزیر وقت صنایع و بازرگانی اتریش از خط تولید نخستین خودرو ملی ایران بازدید کرد. او در جریان این بازدید، حیرت خود از پیشرفت ایران و کیفیت ساخت پیکان را نیز پنهان نکرد.

ماجرای حیرت وزیر صنایع اتریش از کیفیت پیکان چه بود؟

در اسفند 1352، ژوزف استاری باخره با هیئت همراه خود از خط تولید خودرو پیکان در کارخانجات ایران ناسیونال بازدید کرد. در روز 9 اسفند همین سال، روزنامه اطلاعات گزارش مفصلی از این بازدید با چند تصویر منتشر کرد که از علاقه خاص هیئت اتریشی به پیکان مدل 1353 حکایت داشت. تصاویر این گزارش را در گالری زیر ببینید. برای بزرگنمایی هر تصویر روی آن کلیک کنید:

وزیر وقت صنایع اتریش بعد از بازدید خود از خط تولید پیکان در ایران ناسیونال که حدودا سه ساعت به طول انجامید، کیفیت کار کارنجات ایران ناسیونال را ستود و استانداردهای خودروسازی ایران را برابر با کشورهای اروپایی قلمداد کرد. ژوزف استاری به‌طور خاص با اشاره به پیکان گفت:‌

کیفیت ساخت پیکان در حد استانداردهای اروپای غربی است.

اخبار مرتبط:
نگاهی به قیمت های عجیب انواع پیکان در بازار ایران (اسفند ۱۴۰۲) ایرادهایی که یک مشتری ۴۲ سال پیش از پیکان گرفته بود و در روزنامه چاپ شد پیکان جدید ، شتر گاو پلنگی که خوشبختانه تولید آن منتفی شد نگاهی به قیمت خودرو در سال ۱۳۷۰؛ تصویری دردناک از اقتصاد ایران