شیائومی واچ S3

چرا شیائومی واچ S3 محصولی متفاوت از تمام ساعت های هوشمند بازار است؟

ساعت هوشمند شیائومی واچ S3 – Xiaomi Watch S3 با ارائه یک قابلیت جذاب توانسته خود را از سایر محصولات هم‌رده در بازار جدا کند. این قابلیت چیست؟

طراحی ساعت‌های هوشمند اندرویدی در سال‌های اخیر روندی تقریبا ثابت را طی کرده و عملا بدون تغییر باقی مانده است. اکثر ساعت‌های هوشند اندرویدی مدرن ظاهری دایره‌ای شکل داشته و نهایتا به واسطه چندین واچ فیس اختصاصی یا طرح‌های متفاوت حاشیه از یکدیگر متمایز می‌شوند! در عین حال شیائومی امسال با ساعت هوشمند شیائومی واچ اس 3 خود رویکردی کاملا متفاوت را پیش گرفته و موفق شده ظاهری منحصربفرد را به کاربران ارائه کند. این دستگاه به کاربران امکان می‌دهد با تغییر آنی حاشیه‌های ساعت و بند در هر لحظه ظاهری متفاوت و انحصاری به دستگاه خود بخشیده و آن را متناسب با مود لحظه‌ای خود تغییر دهند.

چه عاملی شیائومی واچ S3 را به ساعتی منحصربفرد تبدیل کرده است؟

در نگاه اول ساعت هوشمند شیائومی طراحی شبیه به تمامی محصولات اندرویدی دیگر بازار دارد. صفحه نمایش این ساعت دایره‌ای بوده و بندهای مختلفی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف به آن متصل هستند. با این وجود چینی‌ها با یک اقدام هوشمندانه امکان تعویض سریع قاب دستگاه را از طریق پین‌هایی مخصوص فراهم کرده و به کاربران اجازه می‌دهند در سریع‌ترین زمان ممکن ظاهر ساعت هوشمند خود را تغییر دهند.

قاب ساعت هوشمند Xiaomi

از آن جالب‌تر این که بلافاصله پس از تعویض بند و قاب ساعت، دستگاه به‌طور خودکار واچ فیس‌هایی مناسب برای قاب و بند جدید را به کاربر پیشنهاد می‌دهد تا ضمن ارائه تجربه‌ای یکدست، این دستگاه ظاهری سفارشی‌تر و متفاوت‌تر پیدا کند. به این ترتیب ظرف تنها دو دقیقه می‌توان Xiaomi Watch S3 را به ساعتی کاملا متفاوت تبدیل کرد. بنابراین کاربران این ساعت حتی می‌توانند در طول روز چندین بار بند و قاب را عوض کرده و ظاهری متناسب با مود و شرایط لحظه به آن ببخشند!

شیائومی واچ S3

بد نیست بدانید که تمامی تصاویری که در این متن نشان داده شده‌اند متعلق به یک ساعت واحد هستند. با این وجود هریک از آن‌ها ظاهری منحصربفرد داشته و کاملا شبیه به یک ساعت اندرویدی از برندی دیگر به نظر می‌رسد! البته طراحی بدنه اصلی این ساعت تنها در دو رنگ مشکی و خاکستری انجام شده و شاید تنها نقطه ضعف این دستگاه از نظر طراحی باشد. در عین حال این دو رنگ به‌خوبی با رنگ‌های قاب و بدنه هماهنگ شده و ظاهر جذابی به شیائومی واچ S3 می‌بخشد.

تعدد قاب‌های Xiaomi Watch S3

در جعبه شیائومی واچ S3 تنها قاب و بند مشکی رنگ به خریداران ارائه شده که ظاهری جذاب اما نه چندان منحصربفرد دارد. با این وجود رنگ‌های آبی (Ocean Blue) و زرد رنگ این قاب‌ها نیز همان‌طور که در تصاویر مشاهده می‌شود به‌سادگی قابل خرید بوده و در کنار بندهای با رنگ‌های مشابه ظاهری شگفت‌انگیز به این ساعت هوشمند می‌بخشند. قاب آبی رنگ این ساعت هوشمند از فولاد ضد خش ساخته شده؛ درحالیکه قاب زرد رنگ ساخته شده از سرامیک بوده و ظاهری باکلاس و شیک به این ساعت می‌بخشد.

ساعت هوشمند Xiaomi

از سوی دیگر بندهای ارائه شده به همراه این ساعت هم از جنس چرم طبیعی بوده و بسیار سبک و راحت طراحی شده‌اند. بنابراین پوشیدن آن‌ها حتی در حین خواب هم هیچ مشکلی برای کاربر ایجاد نخواهد کرد. در این میان، خریداران شیائومی واچ اس 3 همچنین به یک قاب خاص دو رنگ مشکی و سبز و یک نمونه فیبر کربنی هم دسترسی داشته و قادر به خریدش خواهند بود. قاب سبز و مشکی Watch S3 از جنس سرامیک ساخته شده و بیش از هرچیز دیگر با بند مشکی رنگ ساده سازگار خواهد بود. از سوی دیگر قاب «رنگین کمانی فیبر کربنی» هم با بندهای چرمی مشکی و با دوخت‌های رنگی ظاهری بسیار فاخر و جذاب به این دستگاه خواهد بخشید.

به نظر می‌رسد چینی‌ها وقت زیادی را صرف طراحی و رنگ‌بندی قاب و بندهای ساعت هوشمند جدید خود کرده‌اند؛ چراکه تمامی ترکیب‌های ممکن از قاب و بند این ساعت سازگاری فوق‌العاده‌ای با یکدیگر داشته و می‌تواند هم نظر کاربران عادی، هم ورزشکاران و هم حتی افرادی که به اجناس لوکس علاقمندند را جذب کند. همچنین‌ مواد به کار رفته در ساخت قاب و بند ساعت هوشمند Xiaomi Watch S3 پریمیوم و باکیفیت به نظر می‌رسند و چینی‌ها سعی کرده‌اند بدون هیچ‌گونه اعماضی یکی از جذاب‌ترین پوشیدنی‌های بازار در حال حاضر را عرضه کنند.

تجربه کاربری بسیار خوب

ساعت هوشمند Xiaomi Watch S3 از سیستم عامل Wear OS گوگل استفاده نمی‌کند و در عوض به پلتفرم یکپارچه هایپر او اس خود شیائومی مجهز شده است. هدف شیائومی از توسعه این پلتفرم دستیابی به یک سیستم نرم افزاری واحد برای اتصال تمامی دستگاه‌های هوشمند این کمپانی از گوشی و تبلت گرفته تا لوازم خانگی هوشمند و حتی خودروی الکتریکی شیائومی SU7 است. سیستم عامل HyperOS روی گوشی‌های موبایل جدید شیائومی طراحی و کاربری متفاوتی نسبت به پوسته MIUI سابق این کمپانی را ارائه می‌کند. با این وجود تفاوت‌های هایپر او اس و Wear OS روی ساعت هوشمند جدید شیائومی چندان مشهود نبوده و عملکرد هر دو بر پایه سیستم سوایپ کردن و استفاده از ژست‌های حرکتی استوار است.

تجربه کاربری ساعت Xiaomi

نحوه نمایش آیکون‌های کاشی مانند مربوط به سرویس‌ها و اپلیکیشن‌ها روی صفحه نمایش 1.43 اینچی امولد ساعت هوشمند Xiaomi Watch S3 هم دیگر نکته مثبت در کاربری آن است. به‌صورت پیش‌فرض آیکون‌ها در آرایه‌هایی منظم در کنار یکدیگر قرار گرفته و رابط کاربری دستگاه را تشکیل داده‌اند. با این وجود قابلیت‌های شخصی‌سازی کامل در این زمینه پیش روی کاربران قرار خواهد داشت. همچنین صفحه نمایش همیشه روشن این دستگاه نیز از چندین طرح مختلف بهره برده و می‌تواند در زمان‌های عدم استفاده، ساعت، تاریخ و برخی اطلاعات دیگر را پیش چشم کاربر قرار دهد. از سوی دیگر قابلیت Raise-to-Wake در این ساعت هوشمند هم سریع و مطمئن عمل کرده و کاربری کلی دستگاه نیز بسیار عالی ارزیابی می‌شود. شیائومی همچنین از دستیار هوشمند الکسا آمازون نیز در ساعت هوشمند جدیدش بهره برده و از این حیث نیز خیال کاربران را راحت خواهد کرد.

شیائومی واچ S3 همچنین سازگاری بسیار خوبی با تقریبا تمامی گوشی‌های اندرویدی داشته و اعلان‌ها را به‌خوبی مدیریت می‌کند. البته اعلان‌های نمایش داده شده توسط این ساعت هوشمند چندان تعاملی نبوده و صرفا با هدف اطلاع‌رسانی ارائه می‌شوند. این دستگاه همچنین از اپلیکیشن Mi Fitness هم برای اتصال به گوشی‌های موبایل بهره می‌برد که رابط کاربری خوش‌ساخت و کاملی دارد.

شیائومی واچ S3

طراحی اپلیکیشن Mi Health بسیار شبیه به اپلیکیشن سلامتی در گوشی‌های سامسونگ بوده و آن‌قدر اطلاعات و جزئیات مختلف ارائه می‌کند که هم بتواند رضایت کاربران عادی را به خود جلب کند و هم ورزشکاران حرفه‌ای‌تر. البته طبیعتا نمی‌توان انتظار ارائه تحلیل‌های گسترده فیزیکی و سلامتی نظیر ساعت‌های حرفه‌ای برندهایی مثل گارمین را از Xiaomi Watch S3 داشت؛ اما عملکرد پایش سلامت این ساعت هوشمند شیائومی برای اکثر افراد جامع و کامل به شمار می‌رود. از طرف دیگر، باتری ساعت هوشمند جدید شیائومی هم با هر بار شارژ حدود 10 ساعت دوام خواهد آورد.

آیا شیائومی واچ S3 تصویری از آینده ساعت‌های هوشمند را ارائه کرده است؟

شیائومی اولین برندی نیست که ساعت‌های مچی با قابلیت تعویض قاب را روانه بازار می‌کند. با این وجود بدون شک این کمپانی چینی را باید اولین برندی دانست که ساعت‌های هوشمند با قابلیت تعویض قاب را به بازار عرضه می‌کند. مشخص نیست که آیا سایر کمپانی‌های فعال در این حوزه نیز از شیائومی واچ S3 الهام خواهند گرفت یا خیر؛ اما همراه شدن تولیدکنندگان شخص ثالث با شیائومی و طراحی و ساخت قاب و بندهای مختلف برای این ساعت هوشمند شیائومی می‌تواند نخستین اتفاق خوشحال‌کننده برای کاربران این ساعت و علاقمندان به آن باشد. از این طریق شیائومی قادر خواهد بود گزینه‌های شخصی‌سازی بیشتری را در اختیار کاربران قرار داده و شانس موفقیت محصول جدیدش را بالاتر ببرد.

قاب ساعت هوشمند Xiaomi

البته تمام این جذابیت‌های ظاهری در صورتی که عملکرد فنی ساعت هوشمند شیائومی پایین‌تر از انتظار می‌بود ارزش چندانی نداشت! با این وجود خوشبختانه Xiaomi Watch S3 در زمینه فنی نیز بسیار خوب ظاهر شده و کاربری کاملا فراتری نسبت به قیمتش ارائه می‌کند. این ساعت هوشمند تقریبا تمامی اطلاعات پایه سلامتی را به کاربران ارائه کرده و با قیمت مناسب و طراحی منحصربفردش تبدیل به یک ساعت هوشمند برنده شده است.

شیائومی واچ S3

قیمت این ساعت هوشمند شیائومی حدود 150 دلار است. این رقم حدودا نصف هزینه مورد نیاز برای خرید یک اپل واچ و هم‌تراز با Fitbit Charge 6 است که از نظر کاربردی و طراحی به‌مراتب پایین‌تر از محصول شیائومی قرار دارد. شیائومی همچنین ترکیب چهارتایی متشکل از دو بند و دو قاب اضافی را نیز با قیمت 50 دلار در اختیار کاربران قرار خواهد داد. بنابراین با پرداخت رقم تقریبی 200 دلار می‌توانید به یک ساعت هوشمند با عملکرد فنی بسیار خوب و طراحی ظاهری منحصربفرد دسترسی داشته باشید که قادر خواهد بود بسته به مود خود آن را شخصی‌سازی نمایید.

در گجت نیوز بخوانید:
گلکسی واچ FE، نسخه ارزان قیمت ساعت هوشمند سامسونگ در راه است گوشی و ساعت هوشمند جدید شیائومی، با ماشین این شرکت ست می‌شوند گجت جدید موتورولا به صورت همزمان، موبایل، مچ‌بند و ساعت هوشمند است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*