تیونرپسندترین ماشین های فورد

۵ تا از تیونرپسندترین ماشین های فورد که تاکنون ساخته شده‌اند

اتومبیل‌های فورد همگی برای جامعه علاقه‌مند به خودرو جذاب هستند، اما در اینجا می‌خواهیم ۵ تا از تیونرپسندترین ماشین های فورد را معرفی کنیم.

عاشقان سرعت هیچوقت به حالت استاندارد خودرو بسنده نمی‌کنند. تمایل درونی آن‌ها این است که کاپوت را بالا بزنند و ببینند واقعا چه میزان توان پنهان در دل این ماشین آهنین وجود دارد. اما به همان اندازه که انتخاب قطعات مناسب اهمیت دارد، خودِ خودرو نیز در بحث ارتقا باید حرفی برای گفتن داشته باشد. هرچه خودروی شما خاص‌تر و کم‌یاب‌تر باشد، پیدا کردن قطعات مناسب برای آن دشوارتر خواهد شد. همچنین، خودروهای قدیمی نیازمند تنظیمات دستی هستند، در حالی که در اتومبیل‌های مدرن، دستکاری نرم‌افزاری می‌تواند تأثیر به‌مراتب بیشتری داشته باشد.

در گجت نیوز بخوانید:
ویدیو درگ نسل‌های فورد GT، تحول حیرت‌انگیز صنعت خودرو طی سال‌ها را نشان می‌دهد درگ تسلا سایبرتراک و فورد رپتور R؛ غول برقی ایلان ماسک در برابر هیولا وی V8 سوپرشارژ + ویدیو

خبر خوش برای طرفداران فورد این است که این شرکت اصیل آمریکایی، سابقه‌ای طولانی در تولید مدل‌های قدرتمند و به‌‌غایت قابل ارتقا دارد. فهرستی که گردآوری کرده‌ایم شامل تعدادی از این خودروها می‌شود که یا از محفظه موتور جادار برخوردارند و یا امکان ارتقای آن‌ها از طریق تنظیمات نرم‌افزاری پیشرفته وجود دارد.

تیونرپسندترین ماشین های فورد

قطعا دسترسی آسان به قطعات جانبی نیز از ویژگی‌های همگی آن‌هاست. در بین خودروهای قابل ارتقای فورد، گزینه‌های متنوعی از هاچ‌بک‌های اسپرت گرفته تا افسانه‌های رالی، خودروهای آفرود و حتی یک ماسل‌کار قدرتمند برای انتخاب وجود دارد. در ادامه با پنج مورد از بهترین گزینه‌ها آشنا می‌شویم.

١. فورد برانکو – Bronco

فورد برانکو، نامی آشنا در دنیای خودروهای آفرود، با ظاهری جسورانه و قدرتی سرکش، قلب هر ماجراجویی را تسخیر می‌کند. اما این شاسی‌بلند دوست‌داشتنی، فقط به پیمایش مسیرهای ناهموار اکتفا نمی‌کند و در دنیای تیونینگ نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

تیونرپسندترین ماشین های فورد

برانکو از موتورهای 2.3 لیتری EcoBoost و 2.7 لیتری EcoBoost V6 بهره می‌برد که پتانسیل بالایی برای ارتقا دارند. تیونرها می‌توانند با نصب توربوشارژرهای بزرگ‌تر، سیستم اگزوز اسپرت و کیت‌های افزایش قدرت، به طور قابل‌توجهی توان خروجی این موتورها را افزایش دهند.

سیستم تعلیق برانکو برای رانندگی در مسیرهای آفرود طراحی شده است، اما با نصب کیت‌های ارتفاع و کمک‌فنرهای اسپرت، می‌توان هندلینگ آن را در جاده‌های آسفالت نیز بهبود بخشید. رینگ‌های اسپرت، لاستیک‌های مخصوص آفرود، چراغ‌های LED و سپرهای قدرتمند، فقط بخشی از آپشن‌های ظاهری هستند که می‌توانید برای برانکو خود انتخاب کنید.

٢. فورد فوکس اس تی – Focus ST

فورد فوکوس اس تی، نسخه‌ای اسپرت و پرقدرت از هاچ‌بک محبوب فوکوس است که با ظاهری جسورانه، هندلینگ چابک و پیشرانه‌ای قدرتمند، رانندگی هیجان‌انگیزی را به شما هدیه می‌دهد.

تیونرپسندترین ماشین های فورد

تیونرپسندترین ماشین های فورد

فورد فوکوس اس تی، پتانسیل بالایی برای تیونینگ دارد و تیونرها می‌توانند با اعمال تغییراتی در موتور، سیستم تعلیق و سیستم اگزوز، قدرت و عملکرد آن را به طور قابل‌توجهی ارتقا دهند. با نصب کیت‌های افزایش قدرت، می‌توانید قدرت و گشتاور موتور را تا 300 اسب بخار و 470 نیوتن متر افزایش دهید. سیستم اگزوز اسپرت نیز علاوه بر بهبود صدای خروجی موتور، می‌تواند به افزایش راندمان آن نیز کمک کند.

علاوه بر این با نصب کیت‌های ارتفاع و کمک فنرهای اسپرت، هندلینگ فوکوس اس تی در جاده‌های آسفالت و مسیرهای ناهموار ارتقا پیدا می‌کند.

٣. فورد اسکورت آراس کازوورث – Escort RS Cosworth

فورد اسکورت RS کازو‌ورث حتی در حالت استاندارد هم یک هیولاست. این خودرو با پیشرانه ۲.۰ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ، به‌صورت استاندارد قدرتی معادل ۲۲۴ اسب بخار را ارائه می‌دهد. اما ارتقای این توان به ۴۰۰ اسب بخار کار چندان سختی نیست و حتی رساندن آن به فراتر از این رقم نیز ممکن است.

تیونرپسندترین ماشین های فورد

برخی از نمونه‌های تیونینگ شده این خودرو توانسته‌اند قدرتی در حدود ۸۰۰ اسب بخار را از این خودرو فورد تیونینگ پذیر استخراج کنند؛ هرچند دستیابی به چنین قدرتی نیازمند صرف زمان و هزینه هنگفتی است که احتمالا بسیار بیشتر از هزینه حمل و نقل این خودروی کلاسیک به کشور شما خواهد بود. به‌عنوان یک مورد اضافه، شما صاحب بخشی از تاریخ نیز خواهید شد. چرا که این خودرو سال‌هاست که به تاریخ پبوسته است.

حروف RS در نام این خودرو مخفف “Rally Sport” بوده و به هدف اصلی طراحی آن یعنی سلطه بر مسابقات رالی اشاره دارد. نام اسکورت نیز با موفقیت‌های درخشان گره خورده است. برای نمونه، فورد اسکورت RS1800 در دهه ۷۰ میلادی موفق به کسب افتخارات متعدد در مسابقات قهرمانی رالی جهان شد.

۴. فورد فیستا اس تی – Fiesta ST

فورد فیستا ST، نسخه‌ای اسپرت و پرقدرت از هاچ‌بک محبوب فیستا است که با ظاهری جسورانه، هندلینگ چابک و پیشرانه‌ای قدرتمند، رانندگی هیجان‌انگیزی را به شما هدیه می‌دهد. این خودرو به دلیل پتانسیل بالایی که برای تیونینگ دارد، در بین علاقه‌مندان به این کار بسیار محبوب است.

تیونرپسندترین ماشین های فورد

تیونرپسندترین ماشین های فورد

فورد فیستا ST قابلیت «تیونینگ سریع» را دارد که امکان تنظیم مواردی مانند حساسیت پدال گاز، پاشش سوخت و زمان‌بندی‌های مختلف را فراهم می‌کند. این روش ساده‌ای است که بدون نیاز به تلاش زیاد یا دانش فنی پیچیده، عملکرد فیستا شما را به طور قابل توجهی بهبود می‌بخشد. اما نکته قابل توجهی وجود دارد؛ برخی از این تنظیمات ممکن است در خیابان غیرقانونی باشند. بنابراین، اگر به دنبال فشار دادن فیستا ST خود تا نهایت هستید، شاید نیاز داشته باشید برای لذت بردن از تمام توان آن، به سراغ جاده‌های اختصاصی یا پیست مسابقه بروید.

۵. فورد موستانگ فاکس بادی – Fox Body Mustang

موستانگ Fox Body که بین سال‌های ۱۹۷۹ تا ۱۹۹۳ ساخته شد، علیرغم داشتن طرفداران پرشور، از نظر عملکرد در دوره تاریکی از صنعت خودروسازی آمریکا قرار می‌گیرد. قوانین سخت‌گیرانه آلایندگی در کنار مهندسی آن دوران، منجر به ساخت یکی از ضعیف‌ترین نمونه‌های Mustang از لحاظ قدرت شد. طراحی ظاهری آن نیز به هیچ وجه زیبا نیست و بیشتر شبیه یک کوپه ساخته شده از روی یک سدان کاملا معمولی دهه ۸۰ میلادی به نظر می‌رسد.

تیونرپسندترین ماشین های فورد

در گجت نیوز بخوانید:
فورد موستانگ جدید، با ابهت‌تر از همیشه معرفی شد فورد موستانگ GTD، هیولای 800 اسب بخاری و گران قیمت آمریکایی معرفی شد

اما نقطه قوت فاکس بادی، قابلیت ارتقا و تیونینگ فوق‌العاده آن است. با کمی همت، موتور V8 به ظاهر ضعیف آن را می‌توان به چیزی واقعا خاص تبدیل کرد. فضای زیر کاپوت به اندازه‌ای جادار است که بدون دردسر و نیاز به حرکات عجیب و غریب، روی آن کار کنید. همچنین، به لطف بازار قطعات جانبی گسترده، تهیه قطعات مورد نیاز به راحتی و با تنوع بسیار زیاد امکان‌پذیر است. ذاتا همه مدل‌های Mustang قابلیت تیونینگ دارند، اما Fox Body یکی از تیونرپسندترین ماشین های فورد است. با کمی خلاقیت و البته رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، می‌توانید آن را به یک درگستر، یک هیولای پیست یا یک ماشین دریفت تبدیل کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*