ارتباط ماهواره‌ای در گوشی چینی زد تی آکسون 60 اولترا

یک گوشی چینی دیگر هم به سیستم ارتباط ماهواره‌ای مجهز شد

موبایل زد تی ای آکسون 60 اولترا- ZTE AXON 60 ULTRA یک گوشی دیگر چینی است که از سیستم ارتباط ماهواره‌ای با مشخصات جذابی برخوردار است.

زد تی ای شرکت فعال در زمینه اینترنت و شبکه های ارتباطی جدیدترین گوشی خود را با نام ZTE AXON 60 ULTRA معرفی کرده است. همان طور که در پوستر معرفی این گوشی دیده می‌شود، سیستم ارتباط ماهوراه‌ای نیز همانند اغلب دیگر گوشی های چینی در این دستگاه قرار گرفته است. امروزه مجهز بودن به سیستم ارتباط ماهوراه‌ای به یکی از فاکتورهای مقایسه بین گوشی ها تبدیل شده و احتمالا تا مدتی هم هر گوشی که این قابلیت را نداشته باشد، یک ضعف بزرگ محسوب می‌‌شود.

دسترسی آسان به بخش‌های این مقاله

گوشی چینی زد تی ای آکسون 60 اولترا با قابلیت ارتباط ماهواره‌ای

طبق اطلاعات موجود در پوستر، برند زد تی ای احتمالا این گوشی را در تاریخ 11 آوریل عرضه کرده و به مجموعه محصولات خود اضافه خواهد کرد. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا به بررسی اجمالی امکانات قابلیت ارتباط ماهوراه‌ای در گوشی آکسون 60 اولترا بپردازیم.

طراحی قاب و صفحه نمایش

گوشی ZTE Axon 60 Ultra با طراحی فریم تخت تر و نسبت بالای صفحه نمایش به بدنه ظاهری متمایز و مدرن در میان گوشی های هوشمند ارائه می‌کند. این انتخاب طراحی در ایجاد ظاهر براق و پیچیده این گوشی کمک می‌کند.

علاوه بر این، این دستگاه دارای نسبت صفحه نمایش به بدنه بالایی است که با به حداقل رساندن حاشیه ها و به حداکثر رساندن ناحیه نمایشگر در جلوی گوشی، تجربه تماشای همه جانبه را افزایش می‌دهد. این عناصر طراحی با هم ترکیب می‌شوند تا تجربه‌ای جذاب و پیشرفته از نظر بصری را در گوشی‌ های هوشمند به کاربران ارائه دهند.

قابلیت تماس و ارسال پیام ماهواره‌ای در گوشی زد تی ای آکسون 60 اولترا

یکی از ویژگی های کلیدی Axon 60 Ultra پشتیبانی آن از تماس و پیامک های ماهوراه‌ای است. این ویژگی کاربران را قادر می‌سازد تا حتی در مناطقی با پوشش دهی ضعیف شبکه تلفن همراه بتوانند تماس گرفته و یا پیام متنی ارسال کنند. این قابلیت گزینه ایده‌آلی است برای افرادی که به گردش در فضای باز علاقه داشته و یا مرتبا به سفرهای آفرودی می‌روند.

ارتباط ماهواره‌ای در گوشی چینی زد تی آکسون 60 اولترا

ارتباط ماهواره‌ای در گوشی چینی زد تی آکسون 60 اولترا

شرکت زد تی ای چندین سال است که در زمینه ارتباطات ماهوراه‌ای تحقیق می‌کند. از همین رو گوشی آکسون 50 اولترا این برند مجهز به سیستم ارتباط ماهوراه‌ای بوده و همچنین از ویژگی پیام رسانی دو طرفه از طریق ماهواره های BeiDou پشتیبانی می‌کند.

تراشه امنیتی مستقل نیز چیزی است که گفته می‌شود زد تی ای به عنوان یک لایه حفاظتی بیشتر از داده ها و حریم خصوصی کاربران آن را در آکسون 60 اولترا تعبیه کرده است.

فعالیت سیستم دوگانه آنلاین به طور همزمان

سیستم های دوگانه به ادغام شبکه های ماهواره‌ای و زمینی اشاره دارد. این ادغام بخشی ضروری از برنامه توسعه سیستم های ارتباطی تلفن همراه 5G در نظر گرفته می‌شود. با این حال، این ادغام فعلا در بخش‌های مختلفی با چالش‌هایی روبه رو شده و شرکت هایی مانند زد تی ای نیز به دنبال رفع این موانع هستند.

Axon 60 Ultra از سیستم های دوگانه به صورت آنلاین پشتیبانی می‌کند تا انعطاف پذیری و راحتی کاربران را فراهم کند. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد برای مدیریت آسان تر حساب‌ها بتوانند به راحتی بین سیستم ها جابه‌جا شوند. ZTE با توسعه سیستم‌های دوگانه که می‌توانند به طور همزمان به صورت آنلاین کار کنند، روی رفع این چالش‌ها کار کرده است.

قابلیت ارتباط ماهوراه‌ای

قابلیت ارتباط ماهوراه‌ای

این فناوری امکان یکپارچه‌سازی شبکه‌های ماهواره‌ای و زمینی را فراهم کرده و انتقال داده‌ها را با سرعت بالا، اتصال قابل اعتماد و ارتباطات کم تأخیر را ممکن می‌سازد. سیستم‌های دوگانه همچنین از برنامه‌های کاربردی مختلفی از جمله پیام‌های متنی کوتاه از طریق سیستم ماهواره‌ای ناوبری BeiDou چین، پیام‌رسانی یک طرفه با Mate 50 و پیام‌رسانی دو طرفه پشتیبانی می‌کنند.

همچنین گوشی آکسون 50 اولترا زد تی ای که قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G را دارد، اولین دستگاه در نوع خود است که از پیام‌های ماهواره‌ای دو طرفه از طریق ماهواره‌های BeiDou چین پشتیبانی کرده و به دلیل اتکا به سیستم BeiDou، دسترسی آن تنها به بازارهای چین محدود شده است.

اهمیت ارتباط ماهواره‌ای در توسعه شبکه های 5G

اهمیت ارتباطات ماهواره ای در شبکه های 5G کرده‌اند؛ چراکه می‌توانند اتصال کاربر به شبکه را حتی در مناطق دورافتاده یا صعب العبور که در آن حتی شبکه های سلولی سنتی نیز ممکن است در دسترس نباشند را فراهم می‌کنند. تغییرات جدید در اکوسیستم ارتباطات ماهواره‌ای مانند نسل جدید ماهوراه‌ های صورت های فلکی مدار پایین زمین (LEO)، تأخیر در این ارتباطات را به میزان قابل توجهی کاهش داده است. علاوه بر این، پیشرفت‌های فنی کلی در ماهواره‌ها باعث شده تا توان عملیاتی آنها بالا رفته و به طور کلی بهبودهایی در بخش استحکامات را فراهم کرده‌اند.

ماهواره ها به طور فزاینده ای به عنوان مقرون به صرفه ترین جایگزین بک هال در شبکه های زمینی مورد استفاده قرار می‌گیرند و از طرفی هم علاقه و مشارکت شرکت های ارائه دهنده شبکه تلفن همراه برای ادغام زیرساخت های شبکه های ماهواره‌ای و زمینی در مورد 5G باعث توسعه آن شده است.

ادغام شبکه های ماهواره ای و زمینی در بخش 5G می‌تواند از طریق بهبود کیفیت تجربه و توسعه برنامه های کاربردی با ظرفیت بالا، هم برای اپراتورهای شبکه و هم برای کاربران نهایی مفید باشد.قابلیت ارتباط ماهوراه‌ای

در صورت بروز بلایای طبیعی یا مصنوعی که در آن زیرساخت‌های 5G آسیب ببینند، شبکه‌های ماهواره‌ای می‌توانند پوشش دهی را تحت کنترل خود درآورند و با پایدار نگه داشتن شبکه خدمات رسانی ارتباطی حیاتی را در هنگام بلایا همچنان ارائه دهند.

علاوه بر این، ماهواره‌ها برای پشتیبانی از برنامه‌های کاربردی اینترنت اشیا برای پوشش دهی کاربران موقعیت مناسبی دارند که با هزینه مقرون به صرفه اتصال به اینترنت را در سراسر زمین، حتی بر روی اقیانوس‌ها و قطب‌ها ممکن می‌سازد. این قابلیت می‌تواند موارد استفاده برای کاربران در مناطق دورافتاده باشد تا با استفاده از آن برنامه هایی مانند پزشکی از راه دور، آموزشی و بانکداری را فعال کنند.

جمع بندی

پشتیبانی از سیستم های دوگانه ارتباط ماهواره‌ای در گوشی ZTE Axon 60 Ultra باعث می‌شود تا به گزینه ایده‌آل و قابل اعتماد کاربران در همه مناطق جغرافیایی تبدیل شود. همچنین در طراحی ظاهری نیز از بقیه رقبا چینی خود عقب نمانده و می‌تواند به عنوان یک گوشی شیک در نظر گرفته شود. حال نظر شما کاربران گجت نیوز در مورد این گوشی چیست؟ آیا تنها قابلیت‌های ارتباط دوگانه ماهوراه‌ای می‌تواند شما را متقاعد کند تا به سمت خرید این گوشی بروید؟ نظر خود را حتما در بخش کامنت‌ها برایمان بنویسید.

در گجت نیوز بخوانید:
نسخه جدید اوپو فایند ایکس ٧ اولترا با قابلیت ارتباط ماهواره‌ای رونمایی شد پرچمدار شیائومی میکس فولد ۴ با ۱ ترابایت حافظه و ارتباط ماهواره‌ای در راه است گوشی شیائومی ۱۵ پرو با قدرتمندترین پردازنده کوالکام و ارتباط ماهواره‌ای می‌آید هواوی نوا ۱۱ اولترا اولین گوشی میان رده جهان با قابلیت ارتباط ماهواره‌ای است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*