جنگنده NGAD نسل ششم آمریکا

سلاح‌های مخفی جنگنده نسل ششم آمریکا از زبان پنتاگون

پنتاگون جزئیات جدیدی از فناوری ها و سلاح‌ های مخفی جنگنده نسل ششم آمریکا- NGAD منتشر کرده که نشان می‌دهند این جت جنگنده واقعا ترسناک است.

جزئیات جدیدی از جنگنده پنهانکار نسل ششم آمریکا منتشر شده و گفته می‌شود طبق آن احتمالا این جت جنگنده سلاح های مافوق صوت و فناوری لیزر را خواهد داشت. جت جنگنده NGAD بیش از یک سال است که ارتش آمریکا آن را به راه انداخته و پرواز می‌کند اما به تازگی پنتاگون اطلاعات جدیدی در مورد آن منتشر کرده است.

این جت مافوق صوت و نیمه خودمختار نسل ششم احتمالاً برای هدف‌هایی مانند مانور غیرقابل شناسایی در فضای هوایی دشمن، فرار از تشخیص رادار، مسدود کردن سیستم‌های فرماندهی و کنترل دشمن با سلاح‌های EW، جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل و انتقال داده‌های حساس از سراسر جهان طراحی شده است.

جنگنده NGAD نسل ششم آمریکا

جنگنده NGAD نسل ششم آمریکا

فناوری های پیشرفته این جنگنده باعث می‌شود تا در مدت زمان کمی مناطق عظیمی از زمین را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد. ادامه امکانات منحصر به فرد این جنگنده را می‌توانید در این مطلب از گجت نیوز مطالعه کنید.

امکانات جنگنده نسل ششم آمریکا

جنگنده NGAD به احتمال زیاد از قابلیت های هوش مصنوعی برای محاسبات استفاده کرده و در کنار این می‌تواند انواع مینی پهپاد را برای تکمیل عملیات و موشک های مافوق صوت را به سمت جنگنده دشمن شلیک کند.

همچنین فناوری های لیزر موجود در این جنگنده نیز می‌تواند هواپیما دشمن را بسوزاند. تمامی این موارد در حالی اتفاق می‌افتند که جنگنده NGAD خیلی سریع و کاملا پنهانی ماموریت خود را انجام می‌دهد.

جنگنده NGAD نسل ششم آمریکا

جنگنده NGAD نسل ششم آمریکا

ژنرال چارلز براون، رئیس سابق ستاد نیروی هوایی که اکنون به عنوان رئیس ستاد مشترک ارتش خدمت می کند، قبلاً اشاره کرده بود که ممکن است در واقع دو نوع جداگانه از این هواپیمای نسل ششم وجود داشته باشد.

به عبارتی احتمالا یکی برای اقیانوس آرام و دیگری برای اروپا طراحی شده و ممکن است که نسخه اقیانوس آرام برای اینکه بتواند ماموریت های طولانی تری را انجام بدهد، قابلیت های پایداری بیشتر و همچنین سوخت بیشتری را نیز ذخیره می‌کند. اما نسخه اروپایی که نیاز به مسافت طولانی و سوخت گیری زیادی را ندارد، می‌تواند برای ماموریت های مانوری طراحی شده که در آن تمام قابلیت های سرعتی و پنهانی این جنگنده وجود داشته باشد.

ساخت جنگنده نسل ششمی NGAD برای مقابله در برابر رقبا

نیاز فوری به طراحی و ساخت جنگنده‌ای همچون NGAD عمدتا ناشی از شرایط فعلی است که در آن رقبایی همچون J-20 و J-31 چینی و Su-57 روسی در حال ظهور هستند. این در حالی است که هیچ کدام از این جنگنده های روسی و چینی برتری خود را نسبت به F-22 و F-35 نیروی هوایی ایالات متحده نشان نداده‌اند اما مطمئنا آمریکا این جنگنده را به عنوان یک نیاز اضافی تشخیص داده و برای مقابله با رقبا قدرتمند آماده کرده است.

چین و روسیه در حال حاضر با کمبود تعداد قابل توجهی از جنگنده های نسل پنجمی مواجه هستند اما با این حال قابلیت های خاص پلتفرم های نظامی روسی و چینی همچنان مورد توجه توسعه دهندگان تسلیحات نسل ششم باقی مانده اند.

جنگنده NGAD نسل ششم آمریکا

جنگنده NGAD نسل ششم آمریکا

اگر واقعا جنگنده نسل ششمی NGAD نیز بتواند همچون نسل F-35 قادر باشد تا اهداف دشمن را حتی قبل از اینکه دیده شود، نابود کرده و همچنین توانایی شبکه‌سازی با مراکز فرماندهی زمینی، هواپیماهای بدون سرنشین، سایر جت‌های جنگنده، وسایل نقلیه زمینی، کشتی‌های نیروی دریایی و حتی ماهواره‌ها را داشته باشد، می‌تواند به جایگاه بالایی در نیروی هوایی آمریکا برسد.

این توانایی ها جنگنده NGAD  را قادر می‌سازند تا داده‌های حساس را در زمان مورد نیاز برای حمله و نابود کردن دشمن را جمع‌آوری و با هوش مصنوعی پردازش کند.

در گجت نیوز بخوانید:
هرآنچه از نسل جدید جت جنگنده آمریکا می‌دانیم جنگنده نسل ششم ژاپن و هرآنچه که از جت میتسوبیشی F-X می‌دانیم این کشورها قدرتمندترین نیروی هوایی جهان را دارند خط و نشان پوتین برای جنگنده‌های آمریکایی: بلندپروازی بکنید، می‌زنیم پهپاد هوش مصنوعی آمریکا اپراتور خودش را کشت