اکسسوری تبلت لپ تاپ

5 اکسسوری ارزان قیمت که تبلت شما را تبدیل به لپ تاپ می‌کنند

آیا می‌دانستید با استفاده از چندین اکسسوری ارزان می‌توانید عملکرد تبلت خود را کاملا به یک لپ تاپ نزدیک کنید؟ در ادامه به معرفی این اکسسوری‌ها خواهیم پرداخت.

بی‌دلیل نیست که تبلت‌ها در سال‌های اخیر به محبوبیت فراوانی رسیده‌اند. این دستگاه‌ها ضمن ارائه بخش اعظمی از قابلیت های یک کامپیوتر یا لپ تاپ به‌طور محسوسی قابل حمل‌تر از آن‌ها هستند. با این وجود تبلت‌ها هنوز دستگاه‌های کاملی به شمار نرفته و نمی‌توانند از نظر کارآیی به‌طور کامل با لپ تاپ‌ها رقابت کنند. به عنوان مثال فرض کنید قصد مالتی تسک سنگین یا پاسخ‌دهی به تعداد زیادی ایمیل در فرصتی کوتاه را داشته باشید. در این شرایط تبلت‌ها هرگز قادر به ارائه عملکردی هم‌تراز با لپ تاپ‌ها نبوده و نمی‌توانند گجت‌های مفیدی برای شما باشند.

با این وجود راهکارهایی وجود دارد که می‌توان از طریق آن‌ها تجربه کار با تبلت‌ها را تا حد زیادی به لپ تاپ نزدیک کرد. یکی از این روش‌ها استفاده از اکسسوری‌های مختلف با هدف ارتقای کارآیی تبلت‌هاست. استفاده از این اکسسوری‌ها در حال حاضر بسیار منطقی به نظر می‌رسد؛ چراکه تبلت‌های مدرن قدرت پردازشی و گرافیکی بسیار زیادی داشته و می‌توانند نقش مینی کامپیوترهایی سبک و قابل حمل را به‌طور کامل برای کاربران ایفا کنند. با این حال آن‌چه مانع استفاده از توانایی‌های سخت افزاری شگفت‌انگیز تبلت‌ها می‌شود، نه قدرت فنی آن‌ها بلکه کاربری سخت‌تر آن‌ها در مقایسه با لپ تاپ است.

در همین راستا در ادامه این متن قصد داریم تعدادی از مهم‌ترین اکسسوری های ارزان قیمتی که می‌توانند عملکرد تبلت ها را به یک لپ تاپ نزدیک کنند را معرفی کرده و به بررسی مختصر آن‌ها بپردازیم. علاوه بر این در هر بخش تعدادی از بهترین و خوش‌قیمت‌ترین اکسسوری‌های قابل دسترسی برای مدل‌های شناخته‌شده از تبلت‌های بازار را نیز معرفی خواهیم نمود تا در صورت نیاز بتوانید به بررسی‌شان بپردازید.

کاورهای دارای پایه (کیک استند)

اگر تبلت خود را تازه خریداری نکرده باشید احتمالا از یک کاور برای آن استفاده می‌کنید. با این وجود اگر قصد دارید کاربری تبلت خود را ارتقا دهید بهتر است سراغ کاورهایی دارای پایه یا نمونه‌هایی که با استفاده از مکانیزم‌هایی چون تا شدن و خم شدن قابل تکیه دادن روی سطوح هستند بروید.

کیک استند

مساله حائز اهمیت هنگام خرید کاورهای دارای استند توجه به سازگاری قاب با دستگاه خواهد بود. به‌طور خاص حین خرید کاور برای تبلت، ضمن توجه به اندازه صفحه نمایش باید به‌طور دقیق به دستگاه‌های سازگار با آن نیز دقت کنید؛ در غیر این صورت با خرید کاور نه تنها کمکی به خود نکرده‌اید، بلکه به مشکلات خود عدم سازگاری قاب و تبلت را نیز اضافه کرده‌اید! قاب‌های Finite برای آیپدهای از 9 تا 10.1 اینچی و قاب‌های دارای استند MoKo برای تبلت‌های گلکسی سامسونگ از جمله خوش‌قیمت‌ترین و بهترین کاورهایی هستند که می‌توانید برای تبلت خود تهیه کنید.

البته اگر زاویه دید و قابلیت چرخش لپ تاپ برایتان اهمیت زیادی دارد می‌تواند نمونه‌های انعطاف‌پذیرتری مثل استندهای برند Ugreen یا گیره Amazon Basics که هردو قیمت‌هایی کمتر از یک میلیون تومان دارند را برای تبلت خود خریداری کنید.

هاب USB

اگر به دنبال آن هستید که تبلت شما واقعا عملکردی نزدیک به یک لپ تاپ داشته باشد، نخستین اکسسوری که باید برای آن تهیه کنید هاب یو اس بی است. هاب‌های یو اس بی امکان اتصال همزمان چندین اکسسوری مختلف به‌طور همزمان به تبلت‌ها را فراهم کرده و ابزاری بسیار ضروری برای استفاده از آن‌ها به شمار می‌روند؛ چراکه تقریبا تمامی تبلت‌های حال حاضر بازار تنها از یک پورت USB ( پورت لایتنینگ در آیپدهای قدیمی) بهره برده و کاربری چندان گسترده‌ای ندارند.

اکسسوری تبلت لپ تاپ

با توجه به این که در خرید هاب یو اس بی توجه به برند و کیفیت بالای محصول ضروری است، پیدا کردن گزینه‌های اقتصادی چندان ساده نخواهد بود! البته با اندکی جستجو در بازار همچنان می‌توان هاب‌های چهارتایی یا شش‌تایی باکیفیتی پیدا کرد که خیال کاربران را از بابت اتصال گجت‌های USB-C یا حتی USB-A راحت کند. علاوه بر این، در صورتی که تبلت شما با کابل HDMI سازگار باشد امکان اتصال این کابل‌ها و وصل کردن یک مانیتور بزرگتر به تبلت شما نیز فراهم خواهد بود.

Anker یکی از برندهای خوشنام در عرصه تولید اکسسوری‌های مختلف بوده و محصولات ارزشمندی را با قیمت‌های قابل قبول روانه بازار کرده است. به جز برند انکر، برندهای دیگری مثل Uni نیز در بازارهای جهانی حضور دارند و هاب‌های با قیمت در محدوده 20 دلار را به مشتریان عرضه می‌کنند. علاوه بر این، هاب‌های برند Ugreen هم از کیفیت قابل قبولی برخوردار بوده و بین کاربران مختلف تبلت‌ها نیز از محبوبیت قابل قبولی برخوردار هستند.

کیبورد اکسترنال

دیگر اکسسوری مهمی که می‌تواند تبلت ها را به لپ تاپ تبدیل کند، کیبورد اکسترنال است. کیبوردهای بلوتوثی عموما کاربری گسترده‌ای داشته و به‌سادگی به هر گوشی یا تبلتی متصل می‌شوند. با این وجود اگر دنبال خرید گزینه‌ای کاربردی‌تر برای تبلت‌های اندرویدی یا آیپد خود باشید می‌توانید دنبال نمونه‌های یو اس بی باشید. البته اگر قصد دارید کیبورد اکسترنال خود را از طریق درگاه USB به تبلت وصل کنید، طبیعتا نیاز به خرید هاب یو اس بی نیز خواهید داشت.

کیبورد اکسترنال

با در اختیار داشتن یک کیبورد مناسب، بخش زیادی از فرآیند تبدیل کردن تبلت به لپ تاپ را پیموده‌اید. تایپ کردن روی صفحه نمایش لمسی تبلت‌ها کندتر از کیبورد بوده و در بسیاری مواقع خسته‌کننده خواهد شد. بنابراین کیبورد اکسترنال می‌تواند تجربه کار با یک تبلت را تا حد زیادی برایتان شبیه‌سازی کند. خرید کیبوردهای اکسترنال نیز همانند تهیه کردن قاب نیازمند توجه به اندازه دستگاه و سازگاری است. برخی محصولات بازار تنها با آیپدها و گلکسی تب‌های جدید سازگار هستند و برخی تطابق بیشتری با دستگاه‌های قدیمی دارند. به همین جهت پیدا کردن کیبوردها و کیس‌هایی با اندازه‌های 7 و 8 و 10.5 اینچی که با دستگاه‌های مختلف سازگار باشند می‌تواند دشوار باشد. در عین حال برند Cooper Infinite محصولات قابل قبولی را در این رده آماده فروش دارد.

دقت کنید که محصول انتخابی شما علاوه بر قیمت مناسب باید کیفیت ساخت مناسبی داشته باشد. برای مثال میزان جابجایی کلیدهای کیبورد باید به اندازه کافی باشد و طراحی آن سبک و با ضخامت کم انجام شده باشد. همچنین انتخاب بین سیستم اتصال کیبورد به تبلت (یو اس بی یا بلوتوث) نیز مساله دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

ماوس بیسیم

شاید جابجا شدن در رابط کاربری یک تبلت با ماوس برایتان اندکی عجیب جلوه کند؛ چراکه یکی از مهم‌ترین مزیت‌های تبلت‌ها در برابر PC صفحه نمایش لمسی‌شان به شمار می‌رود! با این وجود در سال‌های اخیر رابط‌های نرم افزاری تبلت‌ها به‌طوری پیشرفت کرده‌اند که به‌خوبی قابلیت تطبیق با ماوس را پیدا کرده و می‌توانند تجربه‌ای کاملا شبیه به لپ تاپ‌ها را به کاربران ارائه دهند. همانند کیبوردهای اکسترنال، اتصال ماوس‌های بیسیم نیز به‌صورت بلوتوث یا از طریق دانگل یو اس بی امکان‌پذیر است.

اکسسوری تبلت لپ تاپ

ماوس‌هایی که با بلوتوث به دستگاه وصل می‌شوند طبیعتا قیمت بالاتری دارند. با این وجود با اندکی جستجو می‌توان محصولاتی را پیدا کرد که ضمن عدم نیاز به هیچ دانگل یا کابل، قیمت مناسبی هم دارند. در این زمینه برندهای صاحب‌نامی مثل لاجیتک با محصولات گرانقیمت و البته باکیفیت خود حضور دارند. با این وجود نمونه‌های ارزان قیمت‌تری از برندهای چینی یا کمتر شناخته‌شده‌تر هم می‌توانند همان عملکرد فنی را با قیمت مناسب‌تر به شما ارائه کنند.

در خصوص خرید ماوس برای تبلت خود لازم است به این نکته دقت کنید که بسیاری از قابلیت‌های ماوس‌های حرفه‌ای و گران‌تر در استفاده از تبلت‌ها هرگز به کار نخواهند آمد. به عنوان مثال تنظیم خودکار حساسیت (DPI) از جمله مواردی‌ست که احتمالا در استفاده از تبلت‌ها هرگز به سراغ آن نخواهید رفت. از سوی دیگر قابلیت‌های دیگری مثل امکان تنظیم عملکرد کلیدهای مختلف نیز به دلیل محدودیت‌های نرم افزاری تبلت‌ها قابل استفاده نیستند و ویژگی‌های دیگری مثل نورپردازی RGB نیز ارزش هزینه‌ای که می‌پردازید را نخواهند داشت!

فلش و حافظه خارجی

تبلت‌های مدرن به هیچ وجه مشکل حافظه ندارند. این دستگاه‌ها اکثرا با حافظه‌های حداقل 128 یا 256 گیگابایتی روانه بازار می‌شوند که فضای مناسبی برای استفاده اکثر کاربران به شمار می‌رود. با این وجود اگر قرار باشد تبلت شما در نقش یک لپ تاپ قرار گرفته و وظایف آن را انجام دهد ممکن است این میزان حافظه برایتان کافی نباشد! به همین جهت می‌توانید از حافظه‌های فلش استفاده کنید که جمع و جورترین و کوچکترین روش‌های ارتقا حافظه در تبلت‌ها به شمار می‌روند.‌ این حافظه در آیپدها از طریق اپلیکیشن Files قابل دسترسی است و در تبلت‌های اندرویدی هم می‌توان از طریق اپلیکیشن Files by Google به آن دسترسی پیدا کرد.

فلش و حافظه خارجی

یکی از بهترین حافظه‌های جانبی که می‌توان روی تبلت ها استفاده کرد، حافظه 256 گیگابایتی USB-C سان دیسک است که سرعت خواندن 150 مگابایت بر ثانیه را ارائه کرده و برای کاربری‌های معمولی بسیار کاربردی است. از سوی دیگر نمونه 64 گیگابایتی این حافظه نیز با قیمت پایین‌تر قابل خریداری است و می‌تواند گزینه‌ای اقتصادی‌تر برایتان باشد.

از سوی دیگر، با پرداخت اندکی هزینه بیشتر می‌توانید حافظه‌های 128 گیگ USB-C سامسونگ را خریداری کنید. این حافظه‌ها سرعت خواندن 400 مگابایت بر ثانیه را ارائه کرده و در مقایسه با محصولات سان دیسک گزینه‌های سریع‌تری هستند. به‌طور کلی مطمئن‌ترین گزینه‌ها برای خرید فلش و حافظه خارجی که در کشور ما هم کم وبیش یافت می‌شوند همین دو برند یعنی سان دیسک و سامسونگ به شمار می‌روند. با این وجود حافظه‌های SanDisk معمولا دو سویه هستند و به جز USB-C قادرند از طریق درگاه USB-A معمولی نیز به تبلت شما متصل شوند.

جمع‌بندی؛ چه اکسسوری هایی می‌توانند تبلت را به لپ تاپ تبدیل کنند؟

علیرغم فراگیر شدن تبلت‌ها در بسیاری جوامع، این گجت‌ها هنوز نتوانسته‌اند جای لپ تاپ ها را برای بسیار افرادی بگیرند. دلیل این امر عملکرد محدودتر آن‌ها و کاربری ساده‌تر لپ تاپ‌ها از طریق ماوس و کیبورد است. علاوه بر این، نبود درگاه‌های حافظه و ناتوانی تبلت‌ها در قرار گرفتن روی سطوح در کنار ظرفیت معمولا پایین حافظه آن‌ها در مقایسه با لپ تاپ‌ها از جمله عوامل مهمی به شمار می‌روند که باعث شده‌اند هنوز نتوان تبلت‌ها را جایگزین‌هایی برای لپ تاپ‌ها نامید.

اکسسوری تبلت لپ تاپ

اکسسوری های معرفی شده در این لیست با همین هدف گرد هم آمده‌اند. تمامی موارد معرفی شده در این لیست قادرند با حداقل هزینه‌ها تجربه کار با یک تبلت را به کاربری یک لپ تاپ نزدیک کرده و عملکردی هم‌تراز با آن را برای تبلت شما به ارمغان بیاورند.

در گجت نیوز بخوانید:
تبلت بخریم یا لپ تاپ؛ کدام برای ما بهتر است؟ آموزش استفاده از لپ تاپ یا تبلت به عنوان مانیتور دوم محصول جدید اچ پی، هم لپ تاپ می‌شود، هم تبلت و کامپیوتر دسکتاپ ۱۰ گجت بسیار کاربردی و جذاب که باید در سال ۲۰۲۴ خریداری کنید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*