قاتل منظومه شمسی

خورشید، قاتل منظومه شمسی است

محققان در بررسی‌های جدید خود دریافتند خورشید یک روز به قاتل منظومه شمسی تبدیل خواهد شد و عواقب وحشتناکی را برای سیاره زمین به همراه خواهد داشت.

پایداری منظومه شمسی و وجود حیات در سیاره زمین به خورشید بستگی دارد، اما پس از میلیاردها سال سرانجام سوخت هسته‌ای خورشید به پایان خواهد رسید و به بقایای متراکم یک ستاره یا همان کوتوله سفید تبدیل خواهد شد. دانشمندان این رویداد را یک فاجعه کیهانی می‌دانند که برای منظومه شمسی به خصوص سیاره زمین عواقب وحشتناکی را به همراه خواهد داشت.

خورشید چگونه قاتل منظومه شمسی می‌شود؟

محققان دانشگاه وارویک و دانشگاه نارسوان در بررسی‌های جدید خود سرنوشت سیارات و اجرام آسمانی را در زمان مرگ خورشید مورد بررسی قرار دادند. بوریس گانسیکه (Boris Gaensicke)، استاد دانشگاه در این خصوص عنوان کرد به احتمال زیاد پیش از این‌که خورشید به یک کوتوله سفید تبدیل شود، سیاره زمین توسط آن بلیعده خواهد شد که این خبر بسیار دردناک و ناراحت‌کننده است.

قاتل منظومه شمسی

محققان در این مطالعه خود برای بسیاری از اجرام آسمانی منظومه شمسی یک پایان وحشتناک را پیش‌بینی کردند. وقتی سوخت خورشید به پایان برسد، انبساط شدیدی رخ خواهد خواهد که باعث بلعیدن تمام سیارات اطراف خورشید خواهد شد. خورشید به احتمال زیاد سیارات درونی دیگر نظیر عطارد و زهره را نیز نابود خواهد کرد. همچنین گرانش فوق‌العاده این کوتوله سفید نیز می‌تواند بسیاری از سیارک‌ها، قمرها و حتی سیارات بیرونی که از نزدیکی آن عبور می‌کنند را نیز از بین ببرد.

قاتل منظومه شمسی

بوریس گانسیکه در این خصوص عنوان کرد همچنین سایر بخش‌های منظومه شمسی نظیر سیارک‌های مریخ و مشتری و حتی برخی از قمرهای مشتری نیز از جای خود خارج خواهند شد و پس از نزدیک شدن به کوتوله سفید به مرحله نابودی می‌رسند. البته این موارد فقط پیش‌بینی بوده و سرنوشت نهایی اجرام منظومه شمسی می‌تواند پیچیده‌تر از تصور محققان باشد.

اگر انسان‌ها حتی بتوانند در آینده امکان زندگی در سایر سیارات منظومه شمسی را نیز فراهم کنند، همچنان تمام سیارات این منظومه تحت تاثیری نابودی خورشید قرار خواهند گرفت و دیگر منظومه شمسی مکانی قابل سکونت برای آنها نخواهد بود. از این رو در میلیون سال دیگر بشر باید خود را به خارج از منظومه شمسی برساند.

بیشتر بخوانید:
۱۵ تصویر حیرت انگیز از خورشید که هوش از سر شما می‌برند
یک شئ عجیب و ناشناخته عظیم در منظومه شمسی، خورشید را ۶ درجه کج کرده است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*