نسخه پولی گوگل کروم

نسخه پولی گوگل کروم معرفی شد؛ تفاوت با نسخه رایگان چیست؟

گوگل نسخه پولی مرور کروم را معرفی کرد. این نسخه از Google Chrome که با اشتراک ماهانه عرضه می‌شود، از قابلیت هایی جدید برخوردار است.

گوگل کروم سال‌ها است که به‌خاطر ویژگی‌هایی از جمله رابط کاربری راحت و سطح امنیتی بالا بیشترین سهم را از بازار مرورگرها در جهان در اختیار دارد. در حالی که گوگل همیشه این مرورگر با به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌داد، حالا تصمیم به عرضه یک نسخه جدید پولی برای گروهی مشخص از کاربران گرفته است. بنا به جدیدترین اخبار تکنولوژی، گوگل اخیراً نسخه Enterprise Premium را با امنیت بیشتر برای کسب‌وکارها عرضه کرد که برای استفاده از آن باید به‌صورت ماهانه اشتراک خرید.

ویژگی های نسخه پولی مرورگر گوگل کروم

دو نسخه از کروم در دسترس کسب‌وکارها است؛ یکی Enterprise Core یا همان نسخه رایگان و دیگری هم Enterprise Premium که همین نسخه جدید پولی است. نسخه رایگان Core امکانات امنیتی پایه نظیر آپدیت‌های خودکار جهت رفع آسیب‌پذیری‌های امنیتی، مدیریت متمرکز دسترسی وب‌سایت‌ها و حفاظت در برابر بدافزارها و فیشینگ را پیش رو کاربر می‌گذارد.

نسخه پولی گوگل کروم

گوگل کروم Enterprise Premium که ماهانه 6 دلار هزینه دارد، در سطح بالاتری از لحاظ امنیت قرار می‌گیرد. این نسخه قابلیت جلوگیری از نشت اطلاعات (به اختصار DLP) را ارائه می‌دهد. از آنجایی که کسب‌وکارها با اطلاعات محرمانه و حساس مختلفی سروکار دارند، چنین قابلیتی می‌تواند برای آن‌ها کلیدی باشد. گوگل کروم پریمیوم همچنین بدافزارها را به‌صورت کامل اسکن و افزونه‌های غیرمعتبر را جهت جلوگیری از هک مسدود می‌کند.

گذشته از قابلیت‌های امنیتی، نسخه پولی گوگل کروم به‌صورت یکپارچه با برنامه‌های دیگر مربوط به کسب‌وکارها نظیر Google Workspace کار می‌کند. به همین خاطر، کارمندان شرکت‌ها چالشی در استفاده از برنامه‌ها برای انجام فعالیت‌های مختلف نخواهند داشت.

گفتنی است که گوگل به‌تازگی همچنین با انتشار آپدیتی جدید تبدیل وب‌سایت به اپلیکیشن در کروم را ممکن کرد. علاوه بر این، ابزار تم ساز هوش مصنوعی گوگل کروم را در دسترس قرار داد که امکان ساخت تم‌های سفارشی جذاب برای این مرورگر را فراهم می‌کرد.

از دست ندهید:
راهنمای دسترسی به پسوردها در گوگل کروم ۶ دلیل برای اینکه همین حالا باید از گوگل کروم به مرورگر مایکروسافت اج مهاجرت کنید محبوب ترین افزونه های گوگل کروم در سال ۲۰۲۳ معرفی شد ۵ ترفند کاربردی که گوگل کروم را برای شما جذاب‌تر می‌کند