همراه اول، مالک احتمالی جدید دیجیکالا

همراه اول مالک جدید دیجیکالا می‌شود؟

به گفته موسس دیجیکالا، مذاکره برای فروش سهام عمده این شرکت به همراه اول در جریان است؛ آیا واقعاً همراه اول مالک جدید دیجیکالا می‌شود؟

جدیدترین اخبار تکنولوژی داخلی حکایت از این دارند که همراه اول، یکی از اپراتورهای اصلی کشور در آینده نزدیک بخش عمده سهام دیجیکالا، بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی کشور را تصاحب می‌کند. به نظر می‌رسد همراه اول قصد دارد با خرید سهام سراوا و موسسان دیجیکالا که عمده سهام این شرکت را در اختیار دارند رسماً مالک دیجیکالا شود؛ خبری که می‌تواند برای خیلی از دنبال‌کنندگان اکوسیستم استارتاپی ایران بحث‌برانگیز باشد.

مذاکرات همراه اول با دیجیکالا برای خرید سهام عمده

به‌تازگی زمزمه‌هایی مبنی بر مذاکرات بین طرفین جهت واگذاری سهام دیجیکالا به همراه اول به گوش رسید و گزارش شد که این فرایند در «مراحل نهایی» به سر می‌برد. کمی پس از انتشار این شایعات، حمید محمدی به‌عنوان یکی از موسسان دیجی کالا در ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد که طی ماه‌های اخیر این شرکت با شرکت‌های مختلفی از جمله حرکت اول، شرکت سرمایه‌گذار همراه اول جهت جذب سرمایه مذاکره کرده است. البته به گفته محمدی، تا به اینجا هیچ‌کدام از این مذاکرات به نتیجه قطعی نرسیده‌اند و در صورت نهایی شدن هر کدام از آن‌ها اخبار مربوطه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

همراه اول، مالک احتمالی جدید دیجیکالا

در مقطع کنونی سعید و حمید محمدی، موسسان دیجیکالا مجموعاً 32.36 درصد از سهام دیجیکالا را تحت مالکیت دارند و سراوا، هلدینگ فعال در اکوسیستم استارتاپی ایران هم صاحب 25.03 درصد از سهام این شرکت است. حالا همراه اول با خرید سهام آن‌ها می‌تواند مالکیت دیجیکالا به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های حوزه تکنولوژی در ایران را در دست بگیرد. موسسان دیجیکالا هم بعد از تلاش‌های ناموفق جهت عرضه سهامشان در بورس تمایل خود نسبت به فروش آن را نشان داده‌اند.

در فضای استارتاپی ایران اخیراً گروه گلرنگ هم با خرید 70 درصد از سهام تپسی سهامدار و مالک اصلی این شرکت مطرح حوزه تاکسی آنلاین شد. میلاد منشی‌پور، موسس و مدیرعامل تپسی در پی این اتفاق به‌دلیل اختلاف دیدگاه با گروه گلرنگ از سمت خود کناره‌گیری کرد. حالا در صورت واگذاری سهام دیجیکالا به همراه اول، پس از استعفای مدیرعامل تپسی باری دیگر شاهد خروج موسس یا موسسان یک شرکت استارتاپی در ایران خواهیم بود. در نهایت، نظر شما کاربران گجت نیوز درباره فروش سهام دیجیکالا به همراه اول چیست؟

از دست ندهید:
سازمان تعزیرات خطاب به اسنپ و تپسی؛ دلتان برای راننده های می‌سوزد، از کمیسیون خود کم کنید واکنش مدیرعامل اسنپ به حذف سهمیه سوخت رانندگان تاکسی های اینترنتی آمار اختلال اینترنت در سال ۱۴۰۲؛ سالی سخت برای کاربران شاتل ۶۰ درصد سهام شرکت صبانت را خرید