تاثیر فروش آنلاین دارو روی داروخانه های فیزیکی

آیا با آزادسازی فروش آنلاین دارو در ایران، داروخانه های فیزیکی به کام مرگ می‌روند؟

عرضه اینترنتی دارو به‌زودی کلید می‌خورد. در همین حال، یکی از مسئولان معتقد است با فروش آنلاین دارو، داروخانه های فیزیکی تعطیل می‌شوند.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات کشور اخیراً در شبکه اجتماعی ایرانی ویراستی از نهایی‌سازی آیین نامه حمل و عرضه اینترنتی دارو در همکاری با وزارت بهداشت خبر داد. به عبارتی دیگر، با اعلام این خبر از سوی وزیر ارتباطات، انتظار می‌رود به‌زودی مردم توانایی خرید اینترنتی دارو با نسخه الکترونیکی را پیدا کنند. حالا در این بین یکی از موضوعات بحث این است که اجرای طرح فروش آنلاین دارو چه پیامدی برای داروخانه های فیزیکی در سراسر کشور خواهد داشت. جدیدترین اخبار داخلی حاکی از این است که رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب‌وکار پاسخی به این سوال دارد.

احتمال آسیب شدید فروش آنلاین دارو به داروخانه های فیزیکی

سیدامیر سیاح، رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب‌وکار در واکنش به موضوع آزادسازی فروش آنلاین دارو در کشور مدعی شد که داروخانه های حضوری هم جای خود را به پلتفرم‌های آنلاین فروش دارو می‌دهند. او اشاره کرد که سرنوشتی مشابه تاکسی‌های تلفنی پس از ورود تاکسی‌های اینترنتی در انتظار این داروخانه ها است.

تاثیر فروش آنلاین دارو روی داروخانه های فیزیکی

هرچند نگرانی نسبت به تحت تاثیر قرار گرفتن کسب‌وکار داروخانه های فیزیکی وجود دارد، باید منتظر ماند و دید که طرح عرضه اینترنتی دارو چه زمان و در چه مقیاسی اجرا خواهد شد. یکی از دلایل نگرانی کنونی، تجربه قبلی از تاکسی‌های تلفنی است که با فراگیر شدن تاکسی‌های اینترنتی مثل اسنپ و تپسی عملاً از عرصه کنار رفتند. البته پیش‌بینی و تحلیل در این باره به همین سادگی نیست و در ابتدا باید دید گستردگی و عملکرد این طرح چطور خواهد بود.

در نهایت، نظر شما کاربران گجت نیوز در این باره چیست؟ آیا فروش اینترنتی دارو باعث از بین رفتن کسب‌وکار داروخانه های حضوری خواهد شد؟

از دست ندهید:
درمان ریزش مو توسط داروی جدید کمپانی فایزر داروی دیابت این شرکت، کلید بیماری چاقی است؛ کاهش ۱۷ کیلو وزن در ۱۷ ماه داروی جدید محققان آمریکایی، خطر مرگ ناگهانی را برای همیشه از بین می‌برد پیرترین مرد جهان بالاخره راز عمر طولانی خود را لو داد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*