معایب و ایرادهای و مشکلات خودرو تارا

جوابیه ایران خودرو به مطلب گجت نیوز درباره معایب و مشکلات خودرو تارا

مطلب پربازدید گجت نیوز در مورد رایجترین مشکلات تارا، با پاسخگویی روابط عمومی ایران خودرو همراه شد. در ادامه با جوابیه ایران خودرو در مورد معایب و مشکلات خودرو تارا همراه خواهیم بود تا واقعیت را کشف کنیم.

سرویس اخبار خودرو رسانه گجت نیوز طبق رسالت خبری خود و گزارش‌های مردمی در تاریخ 22/1/1403 مطلبی با عنوان «رایجترین مشکلات تارا ؛ اگر قصد خرید تارا دارید این مطلب را بخوانید» را منتشر کرد. در مطلب یاد شده، سعی کردیم تا سمت تاریک خودرو تارا را برای شما روشن کنیم و اکنون روابط عمومی گروه خودروسازی ایران خودرو در رابطه با خبر فوق، بیانه خود را به رسانه گجت نیوز ارسال کرده است و ما هم طبق اخلاق کاری حرفه‌ای و بر اساس قانون مطبوعات و حق پاسخگویی شرکت ایران خودرو، جوابیه این خودروساز را منتشر می‌کنیم.

معایب و ایرادهای خودرو تارا

بیانیه ایران خودرو در رابطه با ایرادهای ماشین تارا

مدير مسئول محترم سايت خبري گجت نيوز

باسلام و احترام

در پاسخ به خبر منتشر شده در سايت گجت نيوز در تاريخ 22 فروردين 1403 با تيتر «رايج‌ترين مشكلات تارا؛ اگر قصد خريد تارا داريد اين مطلب را بخوانيد» موارد زير براي استحضار و طبق ماده 23 قانون مطبوعات درج در سايت گجت‌نيوز اعلام مي‌شود:

با توجه به اين‌كه تارا براساس پلتفرم پژو 301 است، بسياري از قسمت‌هاي اين خودرو كاملا مشابه با نمونه اصلي بوده و پس از ارائه به بازار بازخوردهاي مشتريان از اين خودرو در طراحي واريانت بعدي اصلاح و مطابق پسند بازار داخلي بازطراحي و بر روي خودرو اجرا شده است كه از اين دست مي‌توان به مواردي چون تغيير گرافيك چراغ‌هاي عقب خودروي تارا در مدل‌هاي VIP و  V4، تعريف زير آرنجي در مدل‌هاي جديد، تغيير محل كليدهاي شيشه بالابر از روي كنسول وسط به درهاي جانبي، اضافه شدن دستگيره سقف و… اشاره كرد.

شركت ايران‌خودرو به‌صورت مستمر بازخوردها و صداي مشتريان را دريافت و با پايش آن نسبت به اصلاح موارد قابل انجام بر روي تمامي محصولات خود اقدام مي‌كند. از سوي ديگر شاخص‌هاي رضايت مشتريان كه ارزيابي و نظرسنجي آن توسط شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران انجام مي‌شود، در شاخص رضايت كيفيت از محصول در پنج بازه متوالي در خودروي تارا به‌صورت ميانگين به ميزان 24 نمره بهبود و در شاخص ايرادات اظهار شده توسط مشتريان نيز به‌طور میانگین 10 نمره بهبود داشته است.

ورق‌هاي به‌كار رفته در بدنه خودرو بايد داراي چندين خواص اعم از استحكام بالا، جوش‌پذيري مناسب، مقاومت به خستگی، مقاومت به خوردگي، قابليت پرس‌كاري، وزن كم، انعطاف‌پذيري، قابليت شكل‌پذيري و قابليت بازيافت باشند كه به منظور تحقق اين اهداف، از ورق‌هاي مختلف با توجه به عملكرد قطعه در طراحي خودرو استفاده مي‌شود كه در خودرو تارا با توجه به نياز كاهش وزن و حفظ استاندارد ايمني آن مطابق با طراحي روز، ورق‌هايي با استحكام بالا AHSS (Advance High Strength Steel) براي سبك‌سازي و مقاوم‌سازي، به صورت هم‌زمان استفاده شده است.

هر قطعه از بدنه خودرو داراي عملكرد خاصي است، لذا استحكام و سطح ايمني سرنشين كه مرتبط با تست‌هاي تصادف است، براي قطعات سازه‌اي خودرو است كه در ديد مشتري نبوده و قطعات رويه خودرو كه در ديد مشتري است استحكامي نبوده و با توجه به نياز كاهش وزن، استايل و طراحي خودرو، سطح مشخصي از استحكام براي آن تعريف شده كه ممكن است با وارد كردن نيروي غير متعارف حركت كند اما خاصيت ارتجاعي و برگشت را داراست و اين موضوع جزء تعريف قطعه است و موارد اعلامي در سايت‌هاي خبري و شبكه‌هاي اجتماعي در راستاي تخريب خودروسازان ارزيابي مي‌شود، اين در حالي است كه در خودروهاي برند جهاني در استايل‌هاي مختلف نيز اين موضوع فرورفتگي با خاصيت ارتجاعي قابل مشاهده است.

خودروي تارا در مركز آزمون معتبر اروپايي، تست‌هاي تصادف را با موفقيت به پايان رسانده و موفق به اخذ گواهي‌نامه تاييديه نوع از سازمان استاندارد شده است و مطابق الزام آن سازمان به‌صورت سالانه نيز نمونه‌هايي از خودرو تحت نظارت دقيق آن سازمان نمونه‌برداري و در مراكز تست خارجي آزمون شده كه با نتايج عالي اين آزمون‌ها پاس شده و يكي از ايمن‌ترين خودروهاي توليد داخل است.

از آن‌جايي‌كه رضايتمندي مشتري از رنگ خودرو در اولويت‌هاي اصلي در محصولات توليدي شركت ايران خودرو است، تارا در دو خط تمام رباتيك كه جزء پيشرفته‌ترين سالن‌هاي رنگ ايران است در حال رنگ‌آميزي با بالاترين كيفيت و تنوع رنگي در بين محصولات توليدي اين شركت است.

لازم به‌ذكر است، در حال حاضر به دليل سطح بالاي اتوماسيون در فرآيند رنگ‌آميزي تارا، رنگ اين خودرو از پايدارترين سطح كيفيت در شاخص ضخامت رنگ و اختلاف فام است.

موارد عنوان شده در خصوص عملكرد گيربكس، فرمان و… در سطح شبكه خدمات پس از فروش در ابتداي توليد محصول تارا به‌صورت موردي مشاهده شد كه پس از تحليل و بررسي توسط كارشناسان خبره اين شركت، به‌صورت ريشه‌اي برطرف شده است.

لازم به ذكر است، مطابق نتايج ارزشيابي محصول نهايي كه توسط شركت‌هاي بازرسي مورد تاييد وزارت صمت و سازمان ملي استاندارد صورت گرفته، تارا با 15 درصد رشد كيفيت از ابتداي توليد در شاخص ارزيابي، جزء خودروهاي با كيفيت و با سطح رضايت بالا در بين توليدات داخلي و نشان‌دهنده تلاش مستمر ايران‌خودرو جهت افزايش رضايت مشتريان از اين محصول است.