صادر نشدن مجوز تاکسی برقی های سایپا

تاکسی برقی های سایپا مجوز نگرفت

سایپا قصد عرضه دو خودرو سدان چینی به‌عنوان تاکسی برقی را دارد؛ ولی این خودروهای وارداتی سایپا در کسب مجوز از نهاد مربوطه ناموفق بوده‌اند.

سایپا در نمایشگاه تحول صنعت خودرو دو سدان برقی چانگان ایدو برقی و سینوگلد جانژینگ را به نمایش گذاشت که قرار بود به‌عنوان تاکسی به ناوگان حمل و نقل عمومی کشور ملحق شوند. آخرین اخبار خودرو داخل کشور نشان می‌دهند که این تاکسی های برقی سایپا مجوز لازم را از کمینه فنی خودروهای برقی وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت فعالیت به‌عنوان تاکسی دریافت نکرده‌اند.

ناکامی تاکسی برقی های سایپا در کسب تاییدیه

چانگان ایدو برقی یا به‌طور دقیق‌تر چانگان ایدو EV460 یک سدان برقی پایین‌رده است که اولین بار در سال 2018 پا به بازار گذاشت و در نتیجه همکاری سایپا با چانگان پا به ایران می‌گذارد. جانژینگ (Junxing) هم سدانی کامپکت محصول خودروساز کمتر شناخته شده چینی سینوگلد است که در واقع همان چری آریزو 5 با نام و نشان متفاوت به‌حساب می‌آید. در ابتدا به‌دلیل ارتباط این محصول سینوگلد با چری، پیش‌بینی می‌شد مدیران خودرو، شریک قدیمی چری در ایران قصد واردات آن را داشته باشد؛ اما نهایتا مشخص شد که سایپا عرضه این جانژینگ را بر عهده دارد.

صادر نشدن مجوز تاکسی برقی چانگان ایدو سایپا

در حالی که چهار ماه از واردات این خودروهای برقی توسط سایپا می‌گذرد، به‌نظر می‌رسد تلاش این خودروساز داخلی برای الحاق این خودروها به ناوگان حمل و نقل عمومی تا به اینجا ناکام مانده است. چانگان ایدو برقی و سینوگلد جانژینگ استانداردهای کمیته خودروهای برقی وزارت صمت را پاس نکرده‌اند و در مقطع کنونی وضعیت آن‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

هرچند هنوز وضعیت تاکسی برقی های سایپا مشخص نیست، این احتمال وجود دارد که با رایزنی‌های بیشتر این شرکت، کمیته خودروهای برقی با تجدید نظر در تصمیم خود، اقدام به صدور مجوز برای این خودروها کند. در صورتی که به سایپا برای عرضه ماشین های وارداتی خود در قالب تاکسی مجوز اعطا نشود، این شرکت مجبور به عرضه آن‌ها به‌عنوان خودرو شخصی خواهد شد. در نتیجه ممکن است در آینده نزدیک این خودروها از طریق سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی عرضه شوند.

از دست ندهید:
خودرو برقی جدید کرمان موتور به ناوگان تاکسیرانی رسید + عکس نسل جدید کیا K5 توسط کوشاخودرو به ایران وارد می‌شود خودروهای وارداتی جدید ۴ برابر قیمت خرید در ایران عرضه می‌شوند سایپا اطلس، ۲۰۰ میلیون گرانتر از کارخانه در بازار

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*