نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۶ به روایت تصویر

پس از نمایشگاه دیترویت، تولیدکنندگان مطرح  هر ساله در ماه مارس، ژنو سوئیس را هدف قرار می‌دهند تا در یک سرزمین بی‌طرف گرد هم آیند. نمایشگاه خودرو ژنو، از بزرگ‌ترین رویدادها در نوع خود است که آخرین محصولات و ایده‌های جالب این صنعت را به نمایش در می‌آورد. تا کنون محصولات ویژه‌ای نظیر بوگاتی کایرون، لامبورگینی سنتناریو، پاگانی هوایرا، و چندی دیگر، پا به ژنو گذاشتند. در این مطلب شما را با دیگر خودروهای شاخص این نمایشگاه آشنا خواهیم کرد.ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

از میان تمامی نمایشگاه های بین المللی، ژنو بیش‌تر از همه به بهترین بودن گرایش دارد. در واقع باید اینطور بیان کرد که ژنو، به خانه‌ای برای ابر خودرو ها تبدیل شده است و امسال نیز از این امر مستثنا نبود. از فراری GTC4Lusso گرفته تا سنتناریو ایتالیایی تبار. در کنار این جلوه‌ها، شاهد مرگ ویرون به عنوان سریع‌ترین خودرو جهان بودیم که در ازای آن، کایرون متولد شد.

اما نمایشگاه امسال تنها مختص به سوپراسپرت های دست نیافتنی نبود چرا که خودرو های خانوادگی بسیار خوبی نیز معرفی شدند. از این دست خودروها می‌توان به رنو Scenic، هیوندای  ioniq ، و تویوتا C-HR اشاره کرد.

در ادامه لیستی منتخب از تمام آنچه  در نمایشگاه ژنو حضور داشت گرد هم آورده‌ایم که دیدن آنها خالی از لطف نیست.

اوپل / واکسهال جیتی کانسپت ( Opel/Vauxhall GT Concept )

phps6v9edواکسهال GT Concept یک برنده است؛ ابعدای فوق العاده کوچک دارد ( ۳.۸ متر طول و ۱.۶ متر عرض ). این خودرو به ویژگی های جدیدی مجهز شده که یکی از آنها شیشه /  درب است. در واقع، درب و پنجره‌ی این خودرو یکپارچه هستند. عجیب‌تر از همه، تایر قرمز رنگ جلو است. در داخل نیز رابط کاربری بدون دکمه وجود دارد. باید بگوییم در همین بازه کوتاه زمانی، به آن علاقه‌مند شده ایم. البته  انتظار نداریم که واکسهال به این زودی چنین خودرویی را روانه‌ی بازار کند.

بوگاتی کایرون ( Bugatti Chiron )

phpanwzhuبوگاتی ویرون برای مدت زیادی، لقب سریع‌ترین اتومبیل جاده‌ای جهان را به دوش می‌کشید. اما حال، با معرفی شدن و کایرون به هدف سلب تاج و تخت، با توان عظیم ۱۴۷۹ اسب‌بخار به میدان وارد شد و  به سرعت ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت، سد ویرون را در هم کوبید. بوگاتی جدید، برای انتقال از حالت سکون به صد کیلومتر در ساعت، تنها به ۲.۵ ثانیه زمان نیزا دارد. این تیزو آبی رنگ، تصمیم دارد برای سال‌ها بر تخت پادشاهی بنشیند.

تک رولز ( Tech Rules )

phpdgel3bتک رولز، یکی  دیگر از برند های چینی است که می‌خواهد تسلا و باقی مدعیان ( Faraday Future، Atieva، NextEV ) را به چالش بکشد. خودرو مفهومی Tech Rules، تمام الکتریکی است و در بخش عظمیی از آن فیبر کربن به کار برده شده. اما برندهای این‌چنینی، هرگز برای تولیدکنندگان نام‌داری که در این حوزه فعال هستند تهدیدی محسوب نمی‌شدند. با این وجود، باید دید چینی ها در زمینه خودرو های برقی چه خواهند کرد.

فراری جی‌تی‌سی ۴ لوسو ( GTC4Lusso )

php4xzvgwچندان اسم قشنگی ندارد، اما اساسا جایگزینی برای خودرو افسانه‌ای فراری FF شمرده می‌شود؛ این جمله، ساده‌ترین تعریف برای خودرویی است که فراری از آن با نام GTC4Lusso یاد می‌کند.  این نمونه‌ی جدید، یک موتور ۶.۳ لیتری V12 دارد که بر روی پلتفرم FF سوار شده و ۶۸۰ اسب‌بخار خروجی تولید می‌کند. به طور کلی، این خودرو نمونه‌ای پیشرفته‌ای از FF است که با ویژگی های به‌ روز شده‌ای همراه است.

 استون مارتین دی‌بی ۱۱ ( Aston Martin DB11 )

phpljkdymکوپه جدید استون مارتین یک روح تازه بر پیکر کهنه کوپه‌های بریتانیایی است؛ استون مارتین غول DB11  را در نمایشگاه خودرو ژنو آزاد کرد که جانشینی لایق برای DB9 خوانده می‌شود. طراحی این خودرو بسیار آشنا به نظر می‌رسد. گفتنی است که سقف آن دست خوش تغییراتی شده، جلو پنجره نیز با قوسی همراه شده که تا چرخ‌های آن ادامه پیدا کرده است. قلب تپنده این خودرو، موتور ۱۲ سیلندر V شکل است که مشابه آن در فراری وجود داشت. استون مارتین، این‌بار کمی قیمت را رقابتی‌تر کرده و به ۱۵۴.۰۰۰ دلار بسنده کرده است. با این وجود، می‌توان DB9 را از سایر خودرو های هم‌ رده اقتصادی‌تر قلمداد نمود.

لامبورگینی سنتاریو ( Lamcorghini Centenario )

phpmqp6adسنتناریو یک مفهومی شگفتی ساز در این نمایشگاه بود که مطمئنا جزو ارزنده‌ترین سوپر اسپرت های مفهومی محسوب می‌شود. این ایتالیایی سنت شکن، بر زمینه‌ی اونتادور اسبق طراحی شده که روز معرفی آن با سالگرد تولد لامبورگینی مصادف بود. سنتناریو برای مبارزه‌ در جنگ اسب‌بخار با استون و فراری طراحی شده اما با فاصله‌ی زیاد مغلوب بوگاتی خواهد شد. ظاهرا تنها ۱۰۰ واحد از این خودرو تولید خواهد شد که ویژگی شاخص آنها بدنه‌ی فیبرکربنی با حاشیه‌های زرد رنگ است.

دی‌اس ای-تنس ( DS E-Tense )

phpckh4z6 DS زیر شاخه گروه سیتروئن است که خودرو های لوکس این تولیدکننده را شامل می‌شود؛ خودرو جدید آنها یک کوپه الکتریکی مفهومی است که به جهت رقابت با آئودی R8 طراح ریزی شده. E-Tense، طراحی بسیار چمشگیری دارد و با رنگ منتخب، بسیار جلب توجه می‌کند.

آئوی کیو ۲ ( Audi Q2 )

phpwexqkzکراس اوور کوچک جدید آئودی، Q2 نام گرفته است. با اینکه طراحی این خودرو تماما منجصر به برند تولید کننده‌اش است، اما از برخی زوایا نظیر بخش پشتی شباهت انکار ناپذیری به فولکس واگن پولو و در بخش جلویی، جلو پنجره‌ای بزرگ مثل محصولات هیوندای دارد. البته در از نگاه کلی، زیبا و متفاوت به نظر می‌رسد. در داخل، آلمانی ها هیچ خساستی به خرج ندادند و مطابق همیشه، جذاب و راحت طراحی شده است. اگر علاقه‌مند به خرید آن هستید، آئودی Q2 از تابستان جهت فروش قرار می‌گیرد و در ماه نوامبر تحویل داده می‌شود.

مازراتی لوانته ( Maserati Levante )

phppbsqb5مازراتی اغلب به خوردو های لوکس داخل شهری شناخته شده است. اما این کمپانی بریتانیاییاتومبیل های شاسی نیز بلند تولید می‌کند. از همین‌رو لوانته نمونه بسیار مهمی است که به احتمال زیاد شرکت را به بزرکترین فروشنده انگستان بدل خواهد کرد. در یک نگاه اجمالی، باید گفت از رنج روور های اسپرت اندکی کوچک‌تر است. طراحی داخلی، به سبک مازراتی بنا شده و پیشرانه‌ی آن یک موتور V6 دیزلی است. در این خودرو، سیستم سرگرمی به روز رسانی شده ( قابلیت اتصال به اندرود اتو و  اپل کار پلی ) و عملکرد سریع‌تر را به دنبال دارد. تمام اینها، هزینه‌ی ۵۴.۰۰۰ پوندی را سبب شده‌اند.

فولکس واگن تی-کراس بریز کانسپت ( Volkswagen T-Cross Breeze Concept )

phpmwifipدر روزی از روزها، مدیران فولکس واگن در ولفسبورگ گفتند: ” نگاه کنید!  رنج‌روور اووک کانورتیبل را ساخته، پس ما هم یک نمونه مشابه می‌سازیم بدون آنکه خسته کننده باشد ! ” با اینکه گفته‌ی بالا در حد یک مزاح بود، اما طراحی تی کراس بریز چیزی غیر از این نیست. خوردو جدید آلمانی‌ها، به عنوان یک برادر کوچک برای خودرو پر فروش تیگوان شناخته می‌شود.

رنو سنیک ( Scenic )

phpnldnueیکی از مهم‌ترین خودرو هایی که در ژنو حضور پیدا کرد و بدون شک مورد علاقه‌ی خانواده ها قرار می‌گیرد، رنو سنیک است. سنیک جدید از تمامی باگ‌های نسل پیش به دور است و به شدت کاربرد عملی دارد و از  استایل کراس اوورها است. تمامی مدل‌ها ( حتی نسخه پایه ) چرخ‌های ۲۰ اینچی دارند و سقفی مشکی رنگ برای آنها تعبیه شده است. همچنین صندلی های قابل تنظیم، کنسول مرکزی با طراحی کشویی، و یک درگاه USB برای هر سرنشین، تنها بخشی از امکانات رفاهی این خودرو هستند.

تویوتا سی-ایچ‌آر ( Toyota C-HR )

phpmhwfspتویوتا از ۱۸ ماه قبل نوید خودوریی به اسم CH-R را داده بود. با وجود ظاهری افراط گرایانه، امکاناتی سرگرم کننده، و سواری بهتری از یک کوپه، به طور شدید انتظار داریم این خودرو روندی مثل نیسان جوک را در پیش گیرد. از لحاظ نظری، متاسفانه باید این خودرو را مقداری بی‌ دست و پا عنوان کنیم. CH-R اتومبیل ۵ درب است که با موتور های دیزلی، بنزینی، و هیبریدی، به دست مشتریان خواهد رسید.

آلفا رومئو جولیا ( Alfa Giulia )

phpcpym0cآلفا بعد ار مدل موفق ۴C، اعتبار بیشتری در بازار پیدا کرد؛ حال ایتالیایی‌ها آلفا جولیا را وارد عرصه کرده اند که به لطف مشخصات بالا، رقیب سر سختی برای بی‌ام‌دبلیو M3 و حتی آئوی Q7 به حساب می‌آید. این خودرو در فرمت های مختلف ۲.۰ لیتری دیزلی و بنزینی ارائه می‌شود. از نظر ما، جولیا از قبل زیباتر شده است.

هوندا سیویک پروتو تایپ ( Honda Civic Hatch Prototype )

phpd2160vهوندا سیویک، یک سدان آمریکایی‌تبار است که به طرز عجیبی در تمامی عیارها دگرگون است. سیویک جدید، به طور محسوسی نسبت به نسل قبل تغییر کرده که به ورودی های بزرگ‌تر هوا، چراخ های پهن‌تر، و طراحی طویل‌تر، مربوط می‌شود. منبای نام گذاری پروتوتایپ برای این خودرو، نمونه‌ی اولیه بودن آن است.

هوندای ایونیک ( Hyundai ioniq )

php9aiqx7تولید ایونیک توسط هیوندای، یک تلاش واضح برای رقابت با تویوتا پریوس است. این خودرو به طور کلی یک هیبریدی استاندارد بوده که با پلاگین و فرمت تمام الکتریکی می‌آید. اگر تویوتا پریوس جدید و نیسان لیف، از لحاظ ظاهری کمی ضعف دارند، خودرو جدید هیوندای پاسخی دندان شکن به آن‌ها است.

فیات تیپو ( Fiat Tipo )

phpctkekzاولین نسل از خانوانده‌ی تیپو به سال‌ها قبل بر می‌گردد که توانایی های قیات را در این صنعت ثابت کرد. فیات تیپو جدید، طراحی و قطعات تازه‌ای دارد و هدف آن رقابت با برند داچیا تعیین شده. در داخل نیز زمینه‌ی جدیدی به کار برده و شده و مرکز کنسول در بر گیرنده‎ی یک نمایشگر لمسی است.

سیت آتیکا ( Seat Ateca )

phpr8twl0سیت آتکا اولین خودرو SUV است که توسط یک نام تجاری اسپانیایی تولید شده و بر اساس زمینه فولکس واگن تیگوان طراحی شده است. در این خودرو، زوایه‌ها بیش‌تر شده و کمی سبک‌تر شده است. فضای داخلی کمی کوچک شده و اثری از تکتولوژی های فولکس واگن دیده نمی‌شود.

اشکودا ویژن اس ( Skoda Vision S )

phpvjajs1اشکودا همچنان از لحاظ طراحی در میان شرکت های گروه تجاری فولکس واگن یکه تاز است. آخرین اتومبیل این تولید کننده ویژن اس نام گرفته که یک SUV هفت صندلی محسوب می‌شود. در داخل نیز امکانات رفاهی معقولی در نظر گرفته شده که شامل دو صفحه نمایش بزرگ، شارژر انواع گوشی‌های هوشمند، و نمایشگر انحصاری برای سر نشینان عقب می‌شود.

ولوو وی ۹۰ ( Volvo V90 )

phpqwnvec

V90 یک نشانه از بازگشت ولوو به بازار خودرو است؛ این اتومبیل نه تنها از حیث ظاهری، دل‌پسند و جذاب است، بلکه عملکرد بسیار خوبی هم دارد. خودروی جدید، مضاف بر تغییرات ایجاد شده، از پلتفرم و مجموعه فن‌آوری هایی استفاده می‌کند که پیش از این در XC90 و S90 وجود داشت. در بخش جلویی V90، از طراحی شاخص خودور های ولوو استفاده شده اما به لطف بسیاری از ویژگی های مدرنی که به آن اضافه شده‌اند، تجربه‌ی متفاوتی را ارائه می‌کند.

پورشه ۷۱۸ باکستر

phppf96doپورشه در حوزه خودش، یک انقلاب است. پورشه، ۷۱۸ باکستر را به سویس آورد که جایگزینی برای مدل قبلی بود. در نسخه‌ی جدید، سوا از نام تازه، موتور ۴ سیلندر جدیدی به کار برده شده است. به لطف موتور جدید، خروجی بهبود یافته از همین‌رو آمار ارقام بهتری به ثبت رسیده‌اند. رقم ۷۱۸ یک عدد تاریخ ساز برای پورشه است که از پس باکستر و کایمن با این ارقام نام برده خواهند شد.

سیتروئن ای-مهاری ( Citroen e-Mehari )

phpshtikmنسخه‌ی اصلی سیتروئن مهاری، یکی از شخصیت های جالب در میان خودروها بود که هنوز هم در حومه فرانسه وجود دارد. سیتروئن برای احیای آن مدل و  اضافه کردن لقب e به خودرو مهاری، دوباره آن را متولد کرد. لازم به ذکر است که مهاری جدید انرژی خود را تماما از الکتریسیه تامین می‌کند.

پورشه ۹۱۱ آر ( Porsche 911 R )

phpnshk23پیش از این در گجت نیوز، نگاهی به ۹۱۱R داشتیم. اصلی‌ترین تغییر راجب گیرfکس دستی این نسخه رخ داده است. مدل جدید به دگرگونی های ظاهری دچار نشده، اما در خصوص مشخصات فنی، تغییراتی حاصل شده است.

آبارت ۱۲۴

phpanv3vxپیش‌تر، فیات خودرو ۱۲۴ اسپایدر را در نمایشگاه دیترویت به نمایش در آورده بود و این اولین باری است که پایش به اروپا باز شده. این خودرو طبق مزدا MX-5 طراحی شده و فضای داخلی آن به‌ طور کامل شبیه سازی شده است. آبارت، خودرو فیات را تحت تیونینگ قرار داد و در چند رنگ مختلف و تنظیمات گوناگون ارائه کرده است.

تسلا مدل ایکس ( Tesla Model X )

phpagswmpتسلا از لحاظ فنی، نام تجاری جدیدی حساب نمی‌شود، اما این اولین‌بار است که تسلا مدل ایکس در یک نمایشگاه حضور پیدا کرده. در ظاهر، این SUV جمع و جورتر از آن جیزی است که در تصاویر به نظر می‌رسد. در داخل، باید به هفت صندلی و یک نمایشگر عظیم در مرکز کنسول اشاره کرد. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، درب‌ها به سمت بالا باز می‌شوند. همچنین گفتنی است که برای باز شدن درب تنها به ۵۰ سانتی‌متر فضا نیاز دارد و با این وجود، در پارکینگ‌های شلوغ مشکلی رخ نخواهد داد. این خودرو برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر، تنها به ۳ ثاینه زمان نیاز دارد.

طی این مطلب، ۲۴ مورد از برترین خودروهای نمایشگاه ژنو را معرفی کردیم که امید است مورد توجه شما قرار گرفته باشد. اینک، به نظر شما کدام یک از آن‌ها می‌تواند عملا در بازار خوش بدرخشد؟

منبع: pocket-lint

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. ایرانخودرو با چی شرکت کرده ؟!! این مایه های خجالت و شرمساری

  2. درسته تو نمایشگاه ژنو نبوده ولی تعجب میکنم ساینا رو تو این لیست نذاشتین!!!!

    به هرحال حالا سایپا قصد دارد تا محصول جدید خود به نام ساینا را حدودا ۵ سال بعد از معرفی تیبا به بازار بفرستد، خودرویی که از نظر فنی هیچ تفاوت شاخصی با تیبا ندارد.

    موتور ۱.۵ لیتری ۸۰ اسب بخاری این خودرو تفاوتی با تیبا ندارد و در سایر قطعات فنی هم تغییراتی اعمال نشده است.

    طراحی ظاهری جذاب تر و تغییر داشبورد از جمله مهمترین تفاوت های ساینا و تیبا هستند.

    سایپا برای سری اول ساینا، تخفیف ۵۰۰ هزار تومانی را اعمال کرده است و این خودرو را با قیمت ۲۷۶۰۰ به بازار عرضه می کند.