خودرو مفهومی ام جی EXE181

خودرو کانسپت ام جی EXE181 ؛ ماشین چینی با روح جت جنگنده

ام جی EXE181 یک خودرو کانسپت برقی از کشور چین است که با همکاری برند خوشنام سایک طراحی شده و مهندسین چینی در ساخت آن از جت‌های جنگنده الهام گرفته‌اند.

نمایشگاه خودرو چین در یک قدمی برگزاری است، اما این دلیلی نمی‌شود تا چینی‌ها با جوسازی رسانه‌ای خود، زودتر از موعد به استقبال محصولات پرچمدار این نمایشگاه نروند. در اولین مطلب مربوط به این نمایشگاه در سری اخبار خودرو گجت نیوز، به سراغ خاص‌ترین محصول این رویداد خواهیم رفت که به نوعی، هویت مرسدس بنز One و استون مارتین والکری را تهدید می‌کند!

فهرست عناوین:

معرفی خودرو کانسپت ام جی EXE181

ماشین مفهومی MG EXE181

در همین ابتدای کار باید بگوییم که ابر شرکت سایک و طراحان بریتانیایی، نقش عمده‌ای را در ساخت و تولد خودرو کانسپت MG EXE181 ایفا کرده‌اند و شاید به همین دلیل باشد که چهره این محصول، زیاد شبیه خودروهای کانسپت چینی نیست. اما چینی‌ها و بریتانیایی‌ها از ساخت این محصول چه قصد و نیتی دارند؟

اهداف و مشخصات فنی خودرو کانسپت ام جی EXE181

خودرو مفهومی ام جی EXE181

به سال 1959 بازمی‌گردیم؛ یعنی زمانی که برند ام جی، تولد 20 سالگی خود را با یک کادو جذاب جشن گرفت. خودرو کانسپت ام جی EX181 مدل 1959، دید جهان را نسبت به نام ام جی تغییر داد. این خودرو به کمک دست فرمان بی‌نظیر فیل هیل (Phil Hill)، راننده آمریکایی و قهرمان فرمول یک جهان، توانست تا به سرعت 410.5 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند! حالا شرکت ام جی در آستانه 100 ساله شدن است و چه هدیه‌ای بهتر از یک خودرو کانسپت و انقلابی؟

خودرو مفهومی ام جی EXE181

کانسپت ام جی EX181 در سمت راست و ام جی EXE181 در سمت چپ

هرچند که هنوز از توان دقیق و مشخصات فنی خودرو کانسپت ام جی EXE181 بی‌اطلاع هستیم اما دوست‌های گجت نیوز در چین، خبرهای جالبی برای روایت دارند. گفته می‌شود که خودرو مفهومی MG EXE181 قرار است در قامت یک هایپرکار برقی و با توان بالای هزار اسب بخار قدرت راهی نمایشگاه شود.

خودرو مفهومی ام جی EXE181

این خودرو چینی میزبان 4 موتور برقی مجزا و سیستم تعلیق هایپر اکتیو است که به صورت بلادرنگ، مسیر را اسکن و سیستم تعلیق را متناسب با کف جاده تطبیق می‌دهد. همچنین گفته می‌شود که حداکثر سرعت خودرو کانسپت ام جی EXE181 به 415 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و شتاب صفر تا صد آن هم کمتر از 2 ثانیه خواهد بود.

خودرو مفهومی ام جی EXE181

البته که به نظر می‌رسد برای مهار چنین توان و قدرت‌هایی، حتی ترمزهای دو کالیپر با 6 پیستون هم کافی نیستند و ام جی باید دست به دامن چتر نجات شود؛ دقیقا مثل جت‌های جنگنده یا خودروهای درگ 400 متر که برای توقف، از چتر استفاده می‌کنند.

ثبت یک رکورد جهانی توسط ام جی

ماشین مفهومی MG EXE181

همانطور که از ظاهر و طراحی خودرو کانسپت ام جی EXE181 پیداست، با یک محصول به شدت آیرودینامیکی طرف هستیم که مرزهای علم را جابه‌جا می‌کند. ضریب درگ خودرو مفهومی MG EXE181 در گزارش‌های رسمی شرکت سازنده، در حدود 0.181Cd عنوان شده است که اگر این عدد واقعی باشد، با قاطعیت می‌‌توان گفت که با آیرودینامیکی‌ترین خودرو جهان طرف هستیم که پایین‌ترین ضریب درگ را دارد.

ماشین مفهومی MG EXE181

برای مقایسه بد نیست اشاره کنیم که این لقب قبلا در اختیار یک خودرو چینی دیگر یعنی چری آیروکانسپت بود؛ هرچند که چری متاسفانه محصول کانسپت خود را در موسسات رسمی تست نکرده بود و این ادعا، فعلا در سطح جهانی ثابت نشده است.

طراحی ظاهری و کابین منحصر به فرد

ماشین مفهومی MG EXE181

به صورت کلی، هندسه و طراحی خودرو کانسپت ام جی EXE181 شبیه به خودروهای فرمول E است. همچنین از جذاب‌ترین موارد در طراحی این محصول، می‌توان به کاکپیت شیشه‌ای، رینگ‌های سیل، سپر دو تکه و چراغ خطر منحصر به فردی اشاره کرد که نمونه‌های تقریبا مشابه به آن را در جنسیس گرن برلینتا و کادیلاک سلستیک دیده بودیم. همچنین در کابین و اتاق خودرو مفهومی MG EXE181 هم موارد جذابی مثل فرمان خلبانی، کمربندهای ریسینگ 6 نقطه‌ای و بازوهای مکانیکی برای باز کردن درب کاکپیت دیده می‌‌شوند؛ یعنی راننده برای سوار شدن به داخل خودرو کانسپت ام جی EXE181 باید از سقف وارد شود!

تاریخ رونمایی از نسخه واقعی

طبق گزارش‌های رسمی، مراسم رونمایی از نسخه واقعی خودرو کانسپت ام جی EXE181 طی نمایشگاه اردیبهشت ماه چین که در روزهای آتی برگزار می‌شود رخ خواهد داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*