فرآیند تولید تانک

تانک های جنگی مدرن آمریکا چگونه ساخته می‌شوند؟ بررسی فرآیند تولید تانک

شاید برای شما هم جالب باشد بدانید که تانک های جنگی مدرن آمریکایی چگونه ساخته می‌شوند و فرآیند تولید تانک چگونه است.

تانک بعد از ظهور در میدان نبرد توسط انگلیسی‌ها در جنگ فلرس-کورسلِت که در سال 1916 میلادی رخ داد، به ستون مهمی در صحنه‌های نبرد تبدیل شده است. سرلشکر ژان باپتیست استین، با سخنرانی خود در سال 1914، به‌درستی اهمیت آن‌ها را بیان کرد: «پیروزی در این جنگ به طرف متخاصمی تعلق می‌گیرد که نخستین توپ را روی ماشینی سوار کند که توانایی حرکت در هر نوع زمینی را داشته باشد.»

بعد از آن، کشورهای سراسر دنیا تانک را به‌سرعت به‌عنوان جزء جدایی‌ناپذیر زرادخانه‌های نظامی خود پذیرفتند. تنها ایالات متحده در طول جنگ جهانی دوم، بیش از 86,000 دستگاه تانک تولید کرد. بخش قابل توجهی از این تعداد، یعنی ۲۵ درصد آن‌ها نیز در کارخانه تانک‌سازی دیترویت آرسنال در میشیگان ساخته شد. گرچه پوتین ادعا می‌کند که بهترین تانک متعلق به روسیه است، اما تانک‌های پیشرفته آمریکایی نظیر ام ۱ آبرامز امتحان خودشان را پس داده‌اند. نقش تانک‌ها در درگیری‌های بعدی، از جنگ کره تا نبردهای اوکراین در سال 2022، همواره در حال تغییر بوده است. با این حال، نیاز به تولید تانک همچنان وجود دارد، هرچند که این تعداد از زمان جنگ جهانی دوم به‌طور چشمگیری کاهش یافته است.

گام‌های فرایند تولید تانک

امروزه ساخت تانک در ایالات متحده تنها به کارخانه‌ای در شهر لیما، ایالت اوهایو محدود شده است. این کارخانه که با نام «مرکز تولید سامانه‌های مشترک» (JSMC) شناخته می‌شود، از زمان افتتاح در دوران جنگ جهانی دوم در عرصه ساخت تانک فعالیت داشته است. در دهه 1980، این مرکز تولید تانک M1 آبرامز را آغاز کرد.

فرآیند تولید تانک

مرکز تولید سامانه‌های مشترک، با ظرفیت ساخت ماهانه حداکثر 33 تانک، اکنون به نمایندگی از دولت ایالات متحده، تانک‌های موجود را دریافت و آن‌ها را ارتقا می‌دهد. مأموریت فعلی این مرکز، تحویل تانک‌های آماده به اوکراین است.

فرایند تولید با تحویل شاسی و برجک تانک از انبار نگهداری در آنیستون، آلاباما آغاز می‌شود. ایالات متحده بیش از 2500 تانک آبرامز در اختیار دارد. تانک‌های قدیمی‌تر پس از جداسازی بدنه، دائماً بازیافت و برای مقاصد دیگری مورد استفاده قرار می‌گیرند. سپس، این بدنه‌ها تحت فرآیند سندبلاست و رنگ‌آمیزی قرار می‌گیرند. به گفته کریگ رادر، افسر روابط عمومی پشتیبانی لجستیک وزارت دفاع آمریکا، این بخش از فرایند منجر به تولید «تانکی نوسازی‌شده به همان کیفیت تانک نو» می‌شود. تکمیل این مرحله از ابتدا تا انتها می‌تواند تا 1.5 الی 2 سال به طول انجامد.

ما همچنین در مقاله‌ای ۱۰ تا از گران ترین تانک های جنگی در طول تاریخ را نیز معرفی کرده‌ایم که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

تکمیل و آزمایش تانک

تانک جدید وارد مرحله تکمیل در کارخانه می‌شود. این مرحله شامل جوشکاری صفحات آلیاژ تیتانیوم با ابزاری است که می‌تواند به دمای 18000 درجه فارنهایت برسد. این فرآیند، بدنه تانک را که از خدمه در برابر گلوله و راکت محافظت می‌کند، شکل می‌دهد.

فرآیند تولید تانک

همچنین، موتورهای کمکی دیزلی به‌عنوان بخشی از تولید نصب می‌شوند. این موتورها منبع تغذیه جایگزینی برای موتور اصلی هستند که با سوخت جت کار می‌کند.

علاوه بر نصب سیستم‌های الکتریکی حیاتی برای تأمین انرژی همه اجزا، تانک برای نصب زنجیرها به بخش دیگری از خط تولید می‌رود. دیوید هابز، متخصص تضمین کیفیت JSMC، می‌گوید وزن هر یک از این زنجیرها بیش از دو تن است، طول آن‌ها بیش از 60 فوت است و به تانک اجازه می‌دهد تا با سرعت 72 کیلومتر در ساعت حرکت کند.

پس از تکمیل ساخت، تانک جدید وارد فاز آزمایش در کارخانه می‌شود. در مسیر آزمایشی دو مایلی در JSMC، مجموعه‌ای از موانع قرار داده می‌شود تا اطمینان حاصل شود که هر یک از اجزای تانک تولید شده به درستی کار می‌کند. پس از اتمام آزمایش، تانک جدید برای نصب سیستم‌های رادیویی و تسلیحاتی به فورت هود در تگزاس فرستاده می‌شود و سپس به یک واحد زرهی اختصاص یافته و در آنجا مستقر می‌شود.

در گجت نیوز بخوانید:
چلنجر ۳ ؛ پیشرفته‌ترین تانک اروپایی‌ها به میدان آمد + عکس تانک جدید روسیه شبیه به لاک پشت است + عکس بزرگترین نقاط ضعف تانک آمریکایی ام۱ آبرامز رهبر کره شمالی از یک تانک جدید رونمایی کرد؛ تمرینی برای جنگ با آمریکا

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*