کراس اوور برقی هوندا e:NP2

هوندا e:NP2؛ کراس اوور برقی ژاپنی‌ها سر از نمایشگاه خودرو پکن درآورد

کراس اوور برقی هوندا e:NP2 در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴ معرفی شد. این شاسی بلند الکتریکی از امکانات پیشرفته و برد مسافتی عالی بهره می‌برد.

هوندا در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴ از جدیدترین کراس اوور برقی خود به‌نام e:NP2 رونمایی کرد. این خودرو که حاصل همکاری هوندا با دو شرکت GAC و Dongfeng در چین است، دومین مدل از سری e:N محسوب می‌شود و قرار است در کنار مدل e:NS2 که در ماه ژوئن عرضه خواهد شد، نقشی کلیدی در برنامه‌های برقی‌سازی هوندا در این کشور ایفا کند.

همچنین ما در مقاله‌ای به مقایسه خودرو کراس اوور با شاسی بلند پرداخته‌ایم که اگر می‌خواهید تفاوت‌های این دو سگمنت را بدانید، مطالعه آن خالی از لطف نیست.

هوندا e:NP2 ؛ یک اسم جدید برای بازار خودروهای برقی

باید قبول کرد که این نام‌های تجاری چندان خوشایند نیستند. به هر حال، این خودروهای جدید در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ رونمایی شدند و فروش e:NP2 طبق تأیید GAC هوندا، سرمایه‌گذاری مشترک هوندا در چین، از امروز آغاز شده است.

هوندا e:NP2 از طراحی ظاهری مدرن و آینده‌نگرانه‌ای بهره می‌برد که ترکیبی از SUV و سدان را به نمایش می‌گذارد. خطوط صاف و سیال بدنه، چراغ‌های LED باریک و رینگ‌های بزرگ، ظاهری اسپرت و جذاب به این خودرو بخشیده‌اند. ظاهر e:NP2 و e:NS2 تفاوت چندانی با e:NP1 و e:NS1 ندارد. گرچه این خودروهای برقی جدید از ظاهری بسیار تهاجمی‌تر برخوردارند.

کراس اوور برقی هوندا e:NP2

فضای داخلی e:NP2 بر روی راحتی و آسایش سرنشینان تمرکز دارد. داشبورد با طراحی افقی، کابین جادار و استفاده از مواد باکیفیت، حس آرامش و لوکس بودن را به ارمغان می‌آورد. همچنین جزئیات زیادی از این کراس اوور الکتریکی منتشر نشده، اما هوندا تأیید کرده است که e:NP2 جدید حداکثر برد حدود ۵۴۵ کیلومتر را ارائه می‌دهد که تقریباً ۳۵ کیلومتر بیشتر از برد e:NP1 است. هر دو خودروی برقی جدید هوندا از مجموعه فناوری‌های پیشرفته در داخل از جمله سیستم سرگرمی ۱۲.۸ اینچی با Honda Connect 4.0، نمایشگر هدآپ، ناوبری ماهواره‌ای، دستیار صوتی و اتصال به تلفن هوشمند بهره خواهند برد. هر دو همچنین از سیستم گرمایش هوشمند جدید هوندا بهره‌مند خواهند شد که مصرف انرژی سیستم تهویه مطبوع را به حداقل می‌رساند.

کراس اوور برقی هوندا e:NP2

علاوه بر موارد ذکر شده، e:NP2 به امکانات زیر نیز مجهز است:

  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه‌ای
  • صندلی‌های برقی قابل تنظیم
  • سانروف
  • سیستم صوتی باکیفیت
  • دوربین‌های 360 درجه
  • سیستم‌های ایمنی پیشرفته

هنوز قیمت رسمی e:NP2 اعلام نشده است، اما انتظار می‌رود قیمتی در حدود 22,100 تا 24,900 دلار داشته باشد. این خودرو هم‌اکنون در چین به فروش می‌رسد و عرضه آن در سایر بازارها هنوز مشخص نیست.

کراس اوور برقی هوندا e:NP2

هوندا قصد دارد تا سال ۲۰۲۷ مجموعاً ۱۰ خودروی برقی با برند هوندا را در چین معرفی کند و تا زمان نگارش این متن، به یک پنجم از این هدف دست یافته است. شما چه نظری در مورد این کراس اوور برقی جدید هوندا دارید؟ آیا دوست دارید روزی آن‌ها را در بازار خودمان هم ببینید؟

درباره نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴ بخوانید:
سدان برقی مزدا EZ-6 رسماً معرفی شد؛ جانشین تمام الکتریکی مزدا 6 خودرو استلاتو S9؛ شاهکار هواوی در نمایشگاه چین خودرو کانسپت فولکس واگن ID.Code ؛ ژنتیک آلمانی با هنر چینی آئودی Q6L برقی؛ شاسی بلند جذاب با شانس ورود به ایران بی وای دی در نمایشگاه اتومبیل پکن از کانسپت Ocean-M رونمایی کرد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*