هشدار اپل در مورد شارژ شبانه آیفون

اپل در مورد شارژ شبانه آیفون شدیداً به کاربران هشدار داد

اپل به کاربران آیفون در مورد خطرات شارژ شبانه آیفون هشدار داده و می‌گوید که شارژ کردن آیفون در طول شب چه خطراتی را به‌همراه دارد.

خیلی از ما عادت داریم پیش از خواب، گوشی‌های هوشمندمان را به شارژ بزنیم. اما احتمالاً تاکنون این حس را تجربه کرده‌اید که فراموش کرده‌اید شب گذشته گوشی‌تان را به شارژ بزنید و وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید، متوجه کم بودن ظرفیت شارژ آن می‌شوید. آن هم زمانی که قرار است چند دقیقه دیگر از خانه خارج شویم!

به‌همین خاطر بسیاری از کاربران اپل به شارژ شبانه آیفون خود روی آورده‌اند و گوشی خود را از شب تا صبح در شارژ می‌گذارند. اما صفحه پشتیبانی اپل هشدار می‌دهد که کاربران آیفون، نباید گوشی‌هایشان را شبانه زیر بالش یا پتو شارژ کنند!

هشدار اپل در مورد شارژ شبانه آیفون

هشدار صفحه پشتیبانی اپل نسبت به شارژ شبانه آیفون

اپل در صفحه پشتیبانی خود با عنوان «اطلاعات مهم ایمنی برای آیفون»، به کاربران هشدار داده است که «هنگام اتصال به برق، نباید روی دستگاه، آداپتور برق یا شارژر بی‌سیم بخوابید یا آن‌ها را زیر پتو، بالش یا بدنتان قرار دهید. هنگام استفاده یا شارژ آیفون، آن را به همراه آداپتور برق و هر شارژر بی‌سیمی در یک مکان با تهویه مناسب نگه دارید. اگر شرایط فیزیکی دارید که باعث می‌شود نتوانید گرما را روی بدنتان حس کنید، احتیاط بیشتری به خرج دهید».

پیش از این هم مواردی از آتش‌سوزی به دلیل شارژ شدن آیفون زیر پتو یا بالش گزارش شده است. البته این هشدار در مورد همه گوشی‌ها صدق می‌کند، نه فقط آیفون. تنها کافی است مطمئن شوید پیش از خواب، گوشی‌تان را زیر بالش یا پتو شارژ نمی‌کنید و دستگاه تهویه مناسبی دارد.

هشدار اپل در مورد شارژ شبانه آیفون

در گجت نیوز بخوانید:
آیا جدا کردن شارژر از گوشی بعد فول شارژ شدن ضروری است؟ اپل با آپدیت iOS 17.2 پشتیبانی از شارژرهای بی‌سیم Qi2 را به آیفون ۱۳ و ۱۴ آورد آیا باید شارژر و تمام وسایل برقی را زمانی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم از برق بیرون بکشیم؟ بهترین شارژرهای موبایل در سال ۲۰۲۳ که ارزش خرید بالایی دارند

صفحه پشتیبانی اپل، به جنبه دیگری از شارژ اشاره می‌کند که در گذشته منجر به عواقب جدی شده است. بسیاری از ما آداپتور و کابل شارژرمان را گم می‌کنیم. واکنش معمول این است که به اپل استورها می‌رویم و با دیدن قیمت بالای شارژر و کابل اورجینال آیفون، با خودمان فکر کنیم که چرا باید این مبلغ را بپردازیم؛ در حالی که برخی از فروشگاه‌ها، کابل‌ها و شارژرهای غیراورجینال اپل را با کمتر از نصف قیمت آن می‌فروشند! از آنجایی که اپل و بسیاری از تولیدکنندگان دیگر، شارژر را از داخل جعبه گوشی خود حذف کرده‌اند، کاربران تازه‌کار آیفون ممکن است ترجیح دهند لوازم جانبی اورجینال اپل را تهیه کنند. اما شاید کمتر چنین انگیزه‌ای در کاربران قدیمی‌تر وجود داشته باشد.

حتماً از شارژرهای اورجینال استفاده کنید

هشدار اپل در مورد شارژ شبانه آیفون و شارژر فیک اپل

از شارژر هیچ برند دیگری به جز اپل برای شارژ گوشی خود استفاده نکنید، مگر اینکه از نماد MFi برخوردار باشد. البته باید مراقب باشید که این نماد تقلبی نباشد. به‌طور مثال شارژرهای ارزان قیمتی که روی بسته‌بندی آن‌ها نشان MFi (ساخته شده برای اپل) دیده می‌شود، فیک خواهند بود. از آنجا که لوازم جانبی آیفون‌ها جهت اخذ مجوز MFi از سوی اپل باید استانداردهای ایمنی وسیعی را پشت سر بگذارند، در نتیجه به‌هیچ‌عنوان یک شارژر ارزان قیمت نمی‌تواند چنین استانداردی را دریافت کند؛ در نتیجه محصول ارزان قیمتی که قصد خرید آن را دارید و به این نشان مجهز شده، فیک است.

اپل همچنین می‌گوید استفاده از کابل‌ها یا شارژرهای آسیب‌دیده یا شارژ دستگاه در صورت وجود رطوبت می‌تواند باعث آتش‌سوزی، برق‌گرفتگی، آسیب یا خرابی آیفون یا سایر اموال شود. اپل می‌خواهد موارد زیر را در آداپتور برق خود بررسی کنید، زیرا هر یک از این شرایط خطرناک هستند و نشانه‌ای برای خرید یک آداپتور شارژر جدید محسوب می‌شوند:

  • شاخه یا دوشاخه آداپتور برق آسیب دیده است.
  • کابل شارژ پاره یا به هر شکل دیگری آسیب دیده است.
  • آداپتور برق در معرض رطوبت بیش از حد قرار گرفته یا مایعی روی آن ریخته شده است.
  • آداپتور برق افتاده و بدنه آن آسیب دیده است.

در پایان باید گفت، با اینکه این هشدارها مستقیماً از اپل منتشر شده‌اند، اما فارغ از برند سازنده، برای تمام گوشی‌های هوشمند صدق می‌کنند. ممکن است برخی، این توصیه‌ها را به منزله فریبکاری اپل برای فروش بیشتر لوازم جانبی خود یا دیگر شرکت‌ها بدانند؛ اما همانطور که در طی سال‌های گذشته بارها به آن پرداخته شده، خرید شارژرهای تقلبی و ارزان قیمت در نهایت می‌تواند هزینه بیشتری برایتان به همراه داشته باشد. این هزینه می‌تواند شامل خسارت‌های مالی ناشی از آتش‌سوزی یا حتی آسیب‌های بدنی باشد.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*