افزایش قیمت تویوتا لوین وارداتی

افزایش قیمت عجیب تویوتا لوین وارداتی

فراخوان‌های ارسالی شرکت برساوش برای تکمیل وجه مشتریان، حاکی از افزایش قیمت عجیب تویوتا لوین وارداتی در دو نسخه توربو و هیبرید است.

اگر پیگیر اخبار خودرو بوده باشید می‌دانید که در روزهای گذشته و با ارسال فراخوان‌های واریز وجه شرکت‌های واردکننده خودرو، شاهد افزایش قیمت برخی محصولات وارداتی از جمله گک امپو بوده‌ایم. در ادامه این روند، حال نوبت به افزایش قیمت تویوتا لوین وارداتی رسیده است.

قیمت تویوتا لوین وارداتی افزایش یافت

این روزها و با توجه به آغاز فعالیت سامانه وارداتی‌ها، شرکت‌های واردکننده خودرو در حال ارسال فراخوان‌های واریز وجه محصولات خود هستند. فراخوان‌هایی که با افزایش قیمت عموم محصولات همراه بوده و حالا در جدیدترین مورد، شرکت برساوش در فراخوانی که برای تکمیل وجه متقاضیان تویوتا لوین وارداتی ارسال کرده، قیمت این خودرو را در هر دو نسخه هیبرید و توربو افزایش داده است.

تویوتا لوین وارداتی

در فراخوان شرکت برساوش، قیمت نسخه 1.2 لیتری توربو تویوتا لوین برابر با 2 میلیاد و 575 میلیون و قیمت نسخه 1.8 لیتری و هیبرید این خودرو 2 میلیارد و 375 میلیون تومان اعلام شده که در هر دو مورد افزایش یافته است.

البته باید بدانید که در این افزایش قیمت سریالی خودروهای وارداتی که در عموم فراخوان‌های اخیر شاهد بوده‌ایم، شرکت‌های واردکننده نقش چندانی نداشته‌اند و عموم این افزایش‌ها ناشی از هزینه‌های جاری و دولتی فرآیند واردات بوده است. در جدول زیر، قیمت جدید و قبلی تویوتا لوین وارداتی در هر دو نسخه توربو و هیبرید را می‌بینید:

نام خودروقیمت اولیه (تومان)قیمت جدید (تومان)
تویوتا لوین ۱.۲ لیتر توربو۲,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰۲,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
تویوتا لوین ۱.۸ لیتر هیبرید۲,۰۴۷,۰۰۰,۰۰۰۲,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰

گفتنی است، تویوتا لوین در نسخه بنزینی خود از یک پیشرانه توربوشارژ چهار سیلندر و 1.2 لیتری برخوردار است. این موتور 9NR در واقع نسخه آپدیت شده 8NR محسوب می‌شود که پیش از این در تویوتا کرولا 1.2 لیتری توربو نیز استفاده شده بود و قادر به تولید 116 اسب بخار قدرت و 185 نیوتن‌متر گشتاور است. قدرت تولید شده توسط این موتور را نیز یک گیربکس اتوماتیک مولتی‌درایو CVT به چرخ‌های جلو تویوتا لوین منتقل می‌کند.

مشخصات فنی لوین هیبرید نیز شبیه به کرولا هیبرید است. در این خودرو از پیشرانه 8ZR که نسخه آپدیت‌شده 2ZR محسوب می‌شود، استفاده شده است. این پیشرانه 1.8 لیتری تنفس طبیعی، کار خود را در کنار یک قوای محرکه برقی انجام می‌دهد و جعبه دنده آن نیز از دقیقا مانند کرولا هیبرید، از نوع e-CVT است که نیروی موتور را به چرخ‌های جلو می‌رساند. موتور مذکور قادر به تولید 121 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن‌متر گشتاور است؛ البته که قادر است به‌شکل لحظه‌ای، توانی برابر با 140 اسب بخار قدرت و 185 نیوتن‌متر گشتاور را نیز در اختیار راننده قرار دهد.

همچنین بخوانید:
سایپا نسخه دنده اتوماتیک سهند و اطلس را روانه بازار می‌کند کاتالوگ کی ام سی A5 منتشر شد + قیمت و مشخصات فنی اولین تصاویر از کیا تاسمان، نخستین پیکاپ کیا موتورز منتشر شد تویوتا لوین، ۲ میلیارد گرانتر از قیمت خرید در بازار ایران