پردازنده دایمنسیتی 8250 مدیاتک

پردازنده دایمنسیتی 8250 مدیاتک، دوربین 320 مگاپیکسلی را به گوشی‌های میان‌رده می‌آورد

پردازنده دایمنسیتی 8250 مدیاتک با قدرت گرافیک و پردازشی بالا برای گوشی‌های میان‌رده معرفی شد که از دوربین ۳۲۰ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند.

مدیاتک از پردازنده جدید مدیاتک 8250 رونمایی کرد. چیپستی جدید که برای گوشی‌های هوشمند میان‌رده با کیفیت بالا ساخته شده است. این چیپست در واقع نسخه به‌روزرسانی شده دایمنسیتی 8200 است که پیشرفت‌های اصلی آن در زمینه هوش مصنوعی (AI) صورت گرفته است.

این چیپست 4 نانومتری، دارای یک پردازنده مرکزی (CPU) هشت هسته‌ای است که یک هسته پرقدرت Arm Cortex-A78 با فرکانس کاری 3.1 گیگاهرتز را در خود جای داده است. همچنین، پردازنده گرافیکی Mali-G610 MC6 برای اجرای روان تصاویر و واحد پردازش هوش مصنوعی (APU) نسخه 580 برای بهبود عملکرد هوش مصنوعی، در این چیپست تعبیه شده‌اند.

دوربین، برگ برنده پردازنده مدیاتک 8250

Dimensity 8250 از قابلیت‌های چشمگیر دوربین پشتیبانی می‌کند. این چیپست امکان استفاده از حسگرهایی با رزولوشن بالا تا 320 مگاپیکسل و ضبط فوق‌العاده ویدیوهای 4K با نرخ فریم 60 فریم بر ثانیه و قابلیت HDR را فراهم می‌کند. این چیپست به‌طور یکپارچه از نمایشگرهای با نرخ تازه‌سازی بالا پشتیبانی می‌کند و به رزولوشن +WQHD با نرخ 120 هرتز و رزولوشن +Full HD با نرخ باورنکردنی 180 هرتز دست می‌یابد.

پردازنده دایمنسیتی 8250 مدیاتک

پردازنده دایمنسیتی 8250 مدیاتک

ارتباطات این چیپست با مودم 5G کاملاً یکپارچه، سرعت دانلود را تا 4.7 گیگابیت بر ثانیه ارائه می‌دهد. همچنین از آخرین استاندارد Wi-Fi 6E و بلوتوث 5.3 پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، چیپست مدیاتک از سیستم ناوبری داخلی هند (NavIC) در کنار گزینه‌های جهانی مانند GPS، Beidou، Glonass، Galileo و QZSS پشتیبانی می‌کند.

طبق شایعات، اولین گوشی هوشمند مجهز به این چیپست قدرتمند، OPPO Reno 12 خواهد بود. انتظار می‌رود این چیپست در سایر دستگاه‌های میان‌رده آینده نیز به کار گرفته شود.

در گجت نیوز بخوانید:
دایمنسیتی ۹۳۰۰ مدیاتک قدرتمندترین تراشه موبایل جهان می‌شود؛ کوالکام دیگر پادشاه نیست! چیپست دایمنسیتی ۸۳۰۰ مدیاتک با بهره‌گیری از هوش مصنوعی معرفی شد پردازنده پرچمدار دایمنسیتی ۹۳۰۰، رویای دوربین ۳۲۰ مگاپیکسلی را واقعی می‌کند چیپست دایمنسیتی ۷۰۵۰ مدیاتک معرفی شد