مدل ۲۰۲۴ ساندبارهای TCL

مدل ۲۰۲۴ ساندبارهای TCL با پشتیبانی از دالبی اتموس از راه رسیدند

مدل ۲۰۲۴ ساندبارهای TCL در دو خانواده پرچمدار Q و میان‌رده S رونمایی شد که پشتیبانی از دالبی اتموس و فناوری‌های روز دنیا را ارائه می‌کنند.

شرکت TCL به‌عنوان پیشرو در زمینه تلویزیون‌های اقتصادی و سیستم‌های صوتی، با مجموعه جدیدی از تلویزیون‌های هوشمند ساندبارهایش به نمایشگاه CES 2024 قدم گذاشته بود. روز گذشته در پستی به معرفی تلویزیون های Mini-LED جدید TCL پرداختیم. امروز می‌خواهیم در مورد ساندبارهای این برند صحبت کنیم.

این مجموعه شامل دو سری اقتصادی S Class و رده‌بالاتر Q Class می‌شود. در زمان معرفی، سازنده فقط به گفتن پشتیبانی تمامی مدل‌ها از فناوری دالبی اتموس بسنده کرده بود. اما اکنون جزئیات بیشتری در دسترس قرار گرفته است، از جمله قیمت ۱۸۰ دلاری ساندبار S45H که مدل پایه این مجموعه به شمار می‌رود. در ادامه با مدل ۲۰۲۴ ساندبارهای TCL بیشتر آشنا شوید.

مدل ۲۰۲۴ ساندبارهای TCL ؛ سری جذاب S با قیمت اقتصادی

مدل ۲۰۲۴ ساندبارهای TCL

ساندبار TCL S55H

TCL S45H ارزان‌ترین ساندبار جدید این شرکت است. این ساندبار ۲.۰ کاناله با پشتیبانی از دالبی اتموس و توان خروجی ۱۰۰ وات، گزینه‌ای اقتصادی و کاربردی محسوب می‌شود.

این ساندبار ۸۱ سانتی‌متر (۳۱.۸ اینچ) طول داشته و از پورت‌های مختلفی مانند HDMI ARC/eARC، ورودی اپتیکال، جک ۳.۵ میلی‌متری صدا و بلوتوث بهره می‌برد. همچنین در صورت تمایل می‌توانید از پورت USB-A برای پخش فایل‌های موسیقی از روی حافظه جانبی استفاده کنید.

برای بهبود صداهای بم، S45H از یک درگاه بازتاب باس بهره می‌برد. علاوه بر دالبی اتموس، این ساندبار از DTS 5.1 نیز پشتیبانی می‌کند که در ساندبارهای اقتصادی کمتر دیده می‌شود. همچنین یک حالت به نام DTS Virtual:X برای مجازی‌سازی صدای فراگیر در محتوای معمولی وجود دارد. با توجه به ۲ کاناله بودن S45H، صدای فراگیر این مدل از طریق نرم‌افزار و پردازش سیگنال به‌صورت مجازی ایجاد می‌شود.

مدل ۲۰۲۴ ساندبارهای TCL

به‌طور شگفت‌انگیزی، ساندبار S45H (و مدل مشابه S55H) شرکت TCL از طریق اپلیکیشن TCL Home امکان کالیبراسیون خودکار اتاق را ارائه می‌دهند. این قابلیت پیش‌تر تنها در سری گران قیمت Q وجود داشت و حالا به مدل‌های اقتصادی‌تر نیز راه پیدا کرده است.

ساندبار S55H کمی بالاتر از S45H قرار می‌گیرد. خود ساندبار هیچ تفاوتی ندارد، اما با پرداخت ۴۰ دلار بیشتر، یک ساب‌ووفر بی‌سیم با درایور ۵.۵ اینچ دریافت می‌کنید. این ساب‌ووفر برای دستیابی به یک تجربه سینمایی باکیفیت بسیار مهم است.

ساندبارهای سری پرچمدار Q؛ جهشی در قیمت و امکانات

سری Q از مدل ۲۰۲۴ ساندبارهای TCL نسبت به سری اقتصادی‌تر S، جهش قابل توجهی را در کیفیت صدا به ارمغان می‌آورد. برخلاف مدل‌های S که از دو کانال صوتی بهره می‌برند، هر دو مدل Q75H و Q85H به‌لطف درایورهای متعدد تعبیه‌شده در خود ساندبار، صدایی چند کاناله و واقعی را ارائه می‌دهند.

مدل ۲۰۲۴ ساندبارهای TCL

ساندبار TCL Q85H

هردو مدل Q علاوه بر برخورداری از ساندبار اصلی، یک ساب‌ووفر مجزا نیز دارند و از فناوری دالبی اتموس پشتیبانی می‌کنند. همچنین با DTS:X نیز که فرمت فراگیر مبتنی بر شیء است و به دلیل پشتیبانی IMAX Enhanced توسط دیزنی پلاس محبوبیت زیادی پیدا کرده، سازگار هستند.

ساندبارهای سری Q تی‌سی‌ال یک ورودی HDMI دارند که به شما امکان اتصال دستگاه‌های خارجی مانند کنسول‌های بازی و پخش‌کننده‌های بلوری را می‌دهد. همچنین ساندبار سیگنال ویدیویی را به تلویزیون بازمی‌گرداند. بااین‌حال، این ساندبارها از فرمت‌های DMI 2.1 مانند نرخ تازه‌سازی متغیر (VRR) یا نرخ فریم بالا پشتیبانی نمی‌کنند، بنابراین گیمرهای حرفه‌ای ممکن است به گزینه‌های دیگری نیاز پیدا کنند.

مدل ۲۰۲۴ ساندبارهای TCL

  • مشخصات فنی ساندبار TCL Q75H: این مدل ۹۰۰ دلاری، یک ساندبار ۵.۱.۲ کاناله با توان خروجی ۶۲۰ وات و ۱۱ درایور است. دو تا از این درایورها به‌طور اختصاصی برای بازتاب صدای کانال‌های ارتفاعی Dolby Atmos از سقف به سمت شنونده تعبیه شده‌اند. همچنین از بازتاب‌دهنده‌های صوتی جانبی TCL Ray Danz بهره می‌برد که به شیوه‌ای مشابه، صدا را به بیرون بازتاب می‌دهند. این ساندبار با یک ساب‌ووفر بی‌سیم با درایور ۶.۵ اینچی همراه است.
  • مشخصات فنی ساندبار TCL Q85H: این مدل با پرداخت ۱۰۰ دلار بیشتر، یعنی با قیمت ۱۰۰۰ دلار، صدایی قدرتمندتر و کانال‌های بیشتری را ارائه می‌دهد. Q85H یک ساندبار ۸۶۰ وات و ۷.۱.۴ کاناله است که قابل مقایسه با سیستم‌های پرچمدار برندهای سامسونگ، ال‌جی و ویزیو است. چهار کانال از این تعداد در بلندگوهای ماهواره‌ای بی‌سیم تعبیه شده‌اند تا تجربه‌ای واقعی از صدای فراگیر را برای شما رقم بزنند.
در گجت نیوز بخوانید:
آموزش افزایش صدای تلویزیون بدون استفاده از ساندبار یا سیستم صوتی ساندبارها و تلویزیون های سری 2024 سامسونگ در رویداد Unbox & Discover معرفی شدند ساندبار Leviathan V2 Pro ریزر با تشخیص حرکت سر، صدای سه‌بعدی شگفت‌انگیزی را به گوش‌تان می‌رساند بهترین مکان برای گذاشتن ساندبار و سیستم صوتی در خانه

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*