نمایشگر گوشی تاشو اپل

خط و خش های نمایشگر گوشی تاشو اپل، خود به خود ترمیم می‌شود

جدیدترین اختراع‌های لو رفته اپل از حضور یک نمایشگر خودترمیم در گوشی تاشو اپل حکایت دارند که می‌تواند برگ برنده آن در نبرد با رقبا باشد.

تصور کنید تازه آیفون تاشو خود را خریداری کرده‌اید و حین بازگشت به منزل گوشی تازه‌تان به‌یکباره از دستتان افتاده و صفحه نمایش آن ترک می‌خورد. در این شرایط، خریداران آمریکایی گوشی را فورا به اپل بازگردانده و ما ایرانی‌ها از سر بدشانسی به سرمان می‌کوبیم! با این حال به نظر می‌رسد به‌زودی نیازی به هیچ‌یک از این دو کار نباشد؛ چراکه صفحه نمایش گوشی تاشو اپل قرار است به‌طور خودکار ترمیم شود!

این مساله البته تجسم یکی دو سال آینده نیست و به چندین سال بعد مربوط خواهد شد. با این وجود برخی پتنت‌های اخیر ثبت‌شده از سوی اپل بیانگر تصویری هستند که این کمپانی از آیفون‌های آینده خود ترسیم کرده: گوشی‌هایی که قادر به ترمیم آسیب‌های فیزیکی باشند!

نمایشگر خودترمیم گوشی تاشو اپل؛ تصویری از آینده آیفون‌ها!

اداره ثبت اختراعات آمریکا به‌تازگی جزئیات 51 اختراع اپل را منتشر کرده و اطلاعاتی از هریک را در اختیارمان قرار داده است. این اختراعات عموما در حوزه قابلیت‌های خودترمیمی صفحه نمایش آیفون های آینده اپل هستند و گوشی های تاشو اپل را مجهز به یک لایه خودترمیم که تمام سطح نمایشگر را پوشانده به تصویر می‌کشند. این لایه محافظ در تمامی نواحی حساس دستگاه تعبیه شده و با اعمال حرارت قادر به ترمیم خود خواهد بود.

آیفون فلیپ

طبیعتا مهم‌ترین محل استفاده از این فناوری جذاب، آیفون‌های تاشو اپل خواهد بود. با این وجود آیفون‌های معمولی نیز قادر خواهند بود از این پانل‌های خودترمیم استفاده کنند.

بر اساس اخباری که اخیرا به‌طور گسترده در اینترنت در حال منتشر شدن است، اپل احتمالا طی سال‌های آتی از آیفون‌های تاشو خود رونمایی کرده و به‌طور رسمی به جنگ رقیب دیرینه‌اش سامسونگ و سایر گوشی‌سازان اندرویدی خواهد رفت؛ هرچند که هنوز مشخص نیست گوشی تاشو اپل طراحی کتابی همانند سری گلکسی زد فولد خواهد داشت یا به رقابت با سری تاشوهای گلکسی زد فلیپ خواهد پرداخت!

در سال‌های اخیر گوشی‌های تاشو اندرویدی پیشرفت‌های فراوانی چه در جنبه عملکردی و چه طراحی داشته‌اند. با این وجود صفحه نمایش تمامی گوشی‌های تاشو همچنان حساسیت بسیار زیادی به ضربه و خط و خش داشته و در برابر خطرات فیزیکی آسیب‌پذیرترند. دلیل این مساله عموما ضخامت کمتر پانل‌های صفحه نمایش این گوشی و انعظاف‌پذیری بیشتر آن‌ها در مقایسه با گوشی‌های معمولی است.

نمایشگر گوشی تاشو اپل

البته با وجود اینکه ایده نمایشگر خودترمیم گوشی تاشو اپل بسیار آینده‌نگرانه به نظر می‌رسد، اما این قابلیت هرگز قرار نیست شبیه به چیزی شود که بسیاری از ما انتظار داریم؛ چراکه اساسا این سطح از ترمیم‌پذیری با فناوری‌های کنونی امکان‌پذیر نیست! البته ایده استفاده از مواد قابل ترمیم در ساخت گوشی‌های موبایل چندان هم جدید نیست؛ چراکه در سال 2013 ال جی همچنین ایده را در گوشی LG G Flex پیاده نموده و قاب پشتی آن را با استفاده از ساختارهای ترمیم‌شونده طراحی کرد.

در عین حال این ایده نیز همانند بسیاری اختراعات شگفت‌انگیز اپل در طول سال‌های حیاتش است و کاملا ممکن است که هرگز به واقعیت تبدیل نشود! بنابراین باید منتظر ماند و دید تصمیم این کمپانی در قبال نمایشگر گوشی های تاشو آیفون فلیپ چه خواهد بود. بر اساس شایعات اخیر، کوپرتینویی‌ها ممکن است در سال 2025 از گوشی تاشو خود با نام آیفون فلیپ رونمایی کنند. البته اگر شایعات و اخبار ملاک باشند، گوشی تاشو اپل هر سال در نوبت رونمایی قرار دارد؛ اما هر بار به هر دلیلی معرفی آن به تعویق می‌افتد.

گوشی iPhone Flip

طبق شایعات موجود، این گوشی تاشو احتمالا طراحی شبیه به خانواده گلکسی زد فلیپ را ارائه کرده و از یک مکانیزم هوشمند بسته شدن خودکار بهره می‌برد که مانع از آسیب دیدن صفحه نمایش داخلی در اثر به هم خوردن لایه‌های بالایی و پایینی خواهد شد. از سوی دیگر، در صورتی که طراحی آیفون تاشو واقعا شبیه به سری گلکسی زد فلیپ سامسونگ باشد، قیمت آن نیز احتمالا چندان بالاتر از آیفون پرو مکس نخواهد بود! با این وجود تمامی این اطلاعات صرفا حدس و گمان بوده و ممکن است در نهایت هرگز به واقعیت تبدیل نشود.

به نظر می‌رسد اپل برای معرفی گوشی تاشوی خود عجله زیادی ندارد و سعی خواهد کرد با درس گرفتن از اشتباهات سایر گوشی‌سازان محصولی ایده‌آل را در مناسب‌ترین زمان مناسب روانه بازار کند. مشخص نیست که آیا نمایشگر خودترمیم بخشی از مشخصات گوشی تاشو اپل خواهد بود یا خیر! با این وجود می‌توان مطمئن بود آیفون تاشو این کمپانی محصولی ویژه و استثنایی خواهد بود.

در گجت نیوز بخوانید:
آیفون فلیپ و همه اطلاعات جدید که از آیفون تاشو اپل در اختیار داریم هر آنچه باید درباره آیفون فلیپ ، گوشی تاشو اپل بدانید آيفون فلیپ : ویژگی هایی که انتظار داریم در آیفون تاشو اپل ببینیم

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*