انفجار ماهواره جاسوسی کره شمالی

ماهواره جاسوسی کره شمالی هنوز پرتاب نشده منفجر شد

در حالی که پیونگ یانگ سخت مشغول توسعه ماهواره‌های جاسوسی است، خبر رسیده که جدیدترین ماهواره جاسوسی کره شمالی روی زمین منفجر شده است!

کره شمالی روز دوشنبه اعلام کرد که پرتاب جدیدترین ماهواره جاسوسی این کشور با شکست مواجه شده است. طبق گزارش‌ها، موشک حامل این ماهواره در نخستین مرحله از پرواز خود در عصر همان روز منفجر شده است. خبرگزاری دولتی کره شمالی (KCNA) به نقل از مقامات این کشور اعلام کرد که دلیل این شکست، نقص فنی در موتور جدید موشک بوده است.

دومین پرتاب ناموفق ماهواره جاسوسی کره شمالی در ۲۰۲۴

این پرتاب ناموفق، چهارمین تلاش کره شمالی در یک سال گذشته برای پرتاب ماهواره جاسوسی به شمار می‌رود که دو مورد از آنها با شکست مواجه شده است.

ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی این پرتاب‌ها را به عنوان اقداماتی تحریک‌آمیز و نقض تحریم‌های بین‌المللی محکوم کرده‌اند.

انفجار ماهواره جاسوسی کره شمالی

انفجار ماهواره جاسوسی کره شمالی

کره شمالی در ماه نوامبر سال گذشته «ماهواره گواهنگ-۱» را با موفقیت به فضا پرتاب کرد، اما کره جنوبی مدعی است که این ماهواره دیگر با زمین ارتباط برقرار نمی‌کند. پرتاب ناموفق روز دوشنبه، تلاشی برای قراردادن ماهواره گواهنگ-۱-۱ در مدار زمین بود.

مقامات کره جنوبی اعلام کرده‌اند که قطعات موشک منفجر شده را در آب‌های کره شمالی پیدا کرده‌اند. آن‌ها همچنین ویدیویی از این پرتاب ناموفق منتشر کرده‌اند که انفجار موشک در آسمان را نشان می‌دهد. این شکست جدید، بار دیگر بر ناکارآمدی برنامه فضایی کره شمالی و دور زدن تحریم‌ها توسط این کشور تأکید می‌کند.

خشم آمریکا و متحدانش از تحرکات پیونگ‌یانگ

پرتاب این ماهواره با واکنش تند کره جنوبی، ژاپن و آمریکا همراه بوده است.

کره جنوبی اعلام کرد که از قبل توسط کره شمالی در مورد این پرتاب هشدار دریافت کرده بود و به عنوان یک اقدام احتیاطی، ۲۰ فروند جنگنده از جمله F-35A را به پرواز درآورد. ژاپن نیز این پرتاب را محکوم کرد و گفت که از طریق سفارت خود در پکن، شکایت شدیدی را به کره شمالی ابلاغ کرده است.

انفجار ماهواره جاسوسی کره شمالی

وزیر دفاع ژاپن، مینورو کیهارا در مورد این موشک گفت:

چند دقیقه پس از پرتاب، این موشک در دریای زرد ناپدید شد. بنابراین، ما فرض می‌کنیم که هیچ شیئی به فضا پرتاب نشده است.

کیهارا همچنین افزود که کره شمالی اعلام کرده قصد دارد تا سه ماهواره دیگر را در سال جاری پرتاب کند.

فرماندهی هندو-پاسیفیک آمریکا این پرتاب را نقضی آشکار و گستاخانه چندین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد خواند و گفت که این اقدام باعث افزایش تنش‌ها شده و امنیت منطقه و فراتر از آن را به خطر می‌اندازد.

این فرماندهی همچنین هشدار داده که به نظر می‌رسد کره شمالی این ماهواره را با استفاده از فناوری برنامه‌های موشک‌های بالستیک بین‌قاره‌ای خود پرتاب کرده است.

کره شمالی برای پرتاب ماهواره جاسوسی از مسکو کمک می‌گیرد

کره شمالی تحت تحریم‌های آمریکا و متحدانش قرار دارد که هدف آن محدود کردن برنامه‌های هسته‌ای و فضایی این کشور است. با این حال، کره جنوبی هشدار داده است که پیونگ یانگ همچنان با کمک روسیه قادر به انجام پرتاب ماهواره است.

انفجار ماهواره جاسوسی کره شمالی

ایالات متحده و اوکراین کره شمالی را به تأمین مهمات توپخانه برای روسیه متهم کرده‌اند و می‌گویند که پیونگ یانگ مواد اولیه، غذا و کمک از کارشناسان روسی دریافت کرده است. ما نیز در خبری به همکاری مخفی روسیه و کره شمالی برای ساخت ماهواره های جاسوسی اشاره کرده بودیم. ولی کره شمالی هرگونه مشارکت در تبادل سلاح با مسکو را تکذیب کرده است. پیش از این نیز شاهد ارتباط پیونگ‌یانگ و مسکو با یکدیگر بوده‌ایم. آذر ماه سال گذشته تصاویری از هواپیمای جاسوسی کره شمالی منتشر شد که با قطعات هواپیماهای قدیمی شوروی ساخته شده بودند.

در گجت نیوز بخوانید:
رهبر کره شمالی از سلاح کشنده جدید خود رونمایی کرد شوخی عجیب کره شمالی، مردمان کره جنوبی را تا سر حد مرگ ترساند دروازه جهنم جدید کره شمالی به روی دنیا باز شد + ویدیو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*