بررسی گلکسی S23 FE

نکات مهمی که باید پیش از خرید سامسونگ گلکسی S23 FE بدانید

امروز می‌خواهیم به بررسی مشخصات و ویژگی های گوشی پر فروش سامسونگ گلکسی S23 FE بپردازیم. نکات مهمی در رابطه با Galaxy S23 FE وجود دارد که حتما باید پیش از خرید بدانید.

برخلاف شیائومی که مدل‌های بسیار زیادی را روانه بازار می‌کند، سامسونگ رویکرد مشخص‌تری دارد. اگر بخواهید یک گوشی پرچمدار را تهیه کنید، گزینه‌های شما کاملا مشخص هستند. در میان گوشی‌های میان‌رده هم می‌توانید بین گلکسی A35 و A55 یکی را انتخاب کنید. هرچند اگر بخواهید تا ۲۵ میلیون تومان هزینه کنید و بین میان‌رده و پرچمدار بروید، تنها باید سامسونگ گلکسی S23 FE را بررسی کنید.

بررسی ویژگی ها و مشخصات سامسونگ گلکسی S23 FE

بررسی گلکسی S23 FE

سامسونگ گلکسی S23 FE وعده یک نمایشگر فوق‌العاده، سخت‌افزار قدرتمتد، مجموعه دوربین توانمند و البته کیفیت ساخت بالا را به شما می‌دهد. هرچند طبیعتا غول کره‌ای مجبور شده‌ است برخی ویژگی‌ها را از گوشی محبوب خود حذف کند تا قیمت منطقی باقی بماند.

به‌عنوان مثال کاربران باید با چیپست سال گذشته کنار بیایند و به دوربین تله‌فوتو با رزولوشن پایین نیز اعتراض نکنند. همچنین شاید برای برخی حضور گوریلا گلس 5 کمی ناراحت‌کننده باشد. به‌طورکلی گلکسی S23 FE نمی‌تواند برای کاربران گلکسی S21 FE یک گزینه جذاب باشد؛ اما قطعا می‌تواند توجه دیگر کاربران را جلب کند.

بررسی گلکسی S23 FE

بررسی بازار نشان می‌دهد که سامسونگ گلکسی S23 FE در دو مدل با رم ۸ گیگ و حافظه ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حضور دارد. هرچند که با توجه به رنگ انتخابی این دو مدل اختلاف قیمتی چندانی ندارند و باید خود را برای پرداخت ۲۵ تا ۲۶ میلیون تومان آماده کنید. اما آیا نماینده سامسونگ ارزش پرداخت این قیمت را دارد؟

بیایید ابتدا نگاهی به مشخصات گلکسی S23 FE داشته باشیم و سپس ویژگی‌های مختلف آن را بررسی می‌کنیم.

مشخصات فنی

گوشیSamsung Galaxy S23 FE
ابعاد و وزن158 در 76.5 در 8.2 میلی‌متر، 209 گرم، بدنه جلویی دستگاه از شیشه (گوریلا گلس 5)، بدنه پشتی از شیشه، فریم آلومینیومی، تاییدیه IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ گرد‌و‌غبار و آب (تا نیم ساعت در عمق ۱.۵ متری)
صفحه نمایشنمایشگر 6.40 اینچی داینامیک امولد 2X، رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز، حداکثر روشنایی 1450 نیت، رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل، نسبت تصویر 19.5 به 9، تراکم 403 پیکسل در اینچ
پردازندهتراشه 4 نانومتری اگزینوس ۲۲۰۰، هشت هسته‌ای، پردازشگر گرافیکی Xclipse 920
حافظه 8 گیگ رم در کنار 128 یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی
نرم افزاراندروید 13، One UI 5.1
دوربین عقب
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8
  • دوربین فوق‌عریض 12 مکاپیکسلی با دیافراگم f/2.2
  • دوربین تله‌فوتو 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
دوربین جلودوربین 10 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
باتری4500 میلی‌آمپر ساعت، شارژ 25 وات
سایرحسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، اسپیکرهای استریو

محتویات جعبه

سامسونگ تصور می‌کنید که تمامی کاربرانش به محیط‌زیست علاقه‌ بسیار شدیدی دارند. به‌همین‌خاطر گوشی را با یک جعبه بسیار باریک به دست شما می‌رساند. بررسی محتویات جعبه گلکسی S23 FE نشان می‌دهد که به‌جز یک کابل USB-C و یک سوزن سیم‌کارت چیز دیگری چشم‌انتظار شما نیست.

بررسی طراحی و کیفیت ساخت سامسونگ گلکسی S23 FE

طراحی گلکسی S23 FE تا حد زیادی برگرفته از سری گلکسی اس 23 است. هرچند رنگ بنفش باعث می‌شود که این گوشی در میان سایر مدل‌های سامسونگ خاص و متفاوت جلوه کند. سامسونگ در گلکسی S21 FE از بدنه پشتی پلاستیکی استفاده کرده بود؛ اما حالا شاهد بدنه شیشه‌ای هستیم. این مورد در کنار فریم آلومینیومی باعث شده که هنگام بررسی گلکسی S23 FE حس در دست گرفتن یک گوشی پریمیوم را داشته باشید.

بررسی گلکسی S23 FE

گلکسی S23 FE نه‌تنها نسبت به نسل پیشین خود ۲ میلی‌متر بلندتر و عریض‌تر شده است، بلکه ۳۲ گرم سنگین‌تر نیز به‌نظر می‌رسد. همچنین گوشی پرطرفدار سامسونگ چندان خوب در دست نمی‌نشیند و احتمال دارد لیز بخورد. از دیگر نکات منفی طراحی می‌توان به حاشیه‌های نسبتا زیاد نمایشگر برای این بازه قیمتی اشاره کرد.

بررسی گلکسی S23 FE

هرچند اگر به‌طورکلی اگر با وزن بالا و حاشیه‌های زیاد نمایشگر مشکلی نداشته باشید، گلکسی اس 23 اف ای می‌تواند نظر مثبت شما را جلب کند.

صفحه‌نمایش

بررسی مشخصات نشان می‌دهد که سامسونگ از همان نمایشگر Galaxy S21 FE در گلکسی S23 FE نیز استفاده کرده است. بنابراین باید انتظار کیفیت تصویر بالایی را داشته باشید. نمایشگر رنگ‌ها را با دقت بالایی نمایش می‌دهد و تمایلی به اغراق ندارد. تراکم ۴۰۳ پیکسل در اینچ نیز سبب می‌شود که جزئیات بسیار خوب به‌نظر برسند.

صفحه نمایش گوشی سامسونگ

در صورتی که روشنایی نمایشگر را به‌صورت دستی افزایش دهید، حداکثر روشنایی ۴۷۸ نیت را دریافت خواهید کرد. در حالت خودکار نیز این میزان به ۱۰۰۷ نیت می‌رسد. متاسفانه پنل استفاده شده در حد گوشی‌های پرچمدار نیست و نمی‌تواند رفرش‌ریت متغیر بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز را ارائه دهد. در عوض گوشی در موقعیت‌های مختلف بین ۶۰ و ۱۲۰ هرتز نوسان می‌کند. این مورد قطعا روی باتری تاثیر می‌گذارد.

بررسی عمر باتری و سرعت شارژ گلکسی S23 FE

شاید تنها موردی که باید شما را هنگام خرید گلکسی S23 FE نگران کند، عمر باتری است. ظرفیت باتری گلکسی S23 FE نسبت به نسل گذشته تغییر نکرده و همچنان با یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی طرف هستیم. البته انتظار داشتیم که تراشه ۴ نانومتری وضعیت باتری را بهبود ببخشد، اما نتایج چندان رضایت‌بخش نیستند.

بررسی گلکسی S23 FE

بررسی گلکسی S23 FE در سناریوهای مختلف از عملکرد ضعیف‌تر مدل اگزینوس نسبت به مدل اسنپدراگون خبر می‌دهد. باتری گلکسی S23 FE می‌تواند با هر بار شارژ انرژی مورد نیاز برای ۷ ساعت و ۳۱ دقیقه وبگردی را فراهم کند. به‌جای وبگردی نیز می‌توانید تا ۹ ساعت و ۱۶ دقیقه به‌صورت آفلاین ویدیو تماشا کنید. در این شرایط تنها گزینه شما برای بهبود وضعیت رفتن به قسمت تنظیمات باتری سامسونگ و محدود کردن عملکرد گوشی است.

هرچند اگر از علاقه‌مندان به بازی با گوشی باشید، دستگاه پس از ۵ ساعت و ۹ دقیقه خاموش خواهد شد. این اعداد ابدا خوب نیستند. مشکل زمانی بدتر می‌شود که پس از کار با گوشی مجبور شوید از شارژر ۲۵ وات استفاده کنید. شارژر اختصاصی سامسونگ می‌تواند پس از ۱۵ دقیقه حدود ۳۰ درصد از ظرفیت باتری را پر کند.

بررسی گلکسی S23 FE

اگر پس از ۳۰ دقیقه آیکون باتری گلکسی S23 FE را بررسی کنید، عدد ۵۸ درصد را مشاهده خواهید کرد. شارژ کامل دستگاه نیز ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه طول می‌کشد. جالب اینجاست که گلکسی A55 با باتری بزرگتر در مدت ۱ ساعت و ۳ دقیقه شارژ می‌شود.

عملکرد و قدرت پردازشی

سامسونگ گلکسی S23 FE را با نسخه ۵.۱ رابط کاربری وان یو آی خود عرضه کرده است. هرچند اگر پس از خرید سراغ قسمت تنظیمات گوشی سامسونگ بروید، می‌توانید آپدیت اندروید 14 و One UI 6.1 را نیز دریافت کنید. جالب اینجاست که کاربران این گوشی تا اندروید ۱۷ را دریافت خواهند کرد.

متاسفانه سامسونگ هنوز روی عرضه گوشی‌های جذاب خود با دو پردازنده مختلف اصرار دارد. مدل بین‌المللی از تراشه اگزینوس 2200 بهره می‌برد و مدل مخصوص آمریکا نیز با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 همراه شده است. بررسی بنچمارک‌های گلکسی S23 FE نشان می‌دهد که مدل اسنپدراگون در سناریوهای مختلف تا ۶ درصد عملکرد بهتری دارد.

رابط کاربری سامسونگ

به‌طورکلی گلکسی S23 FE از نظر CPU در حد شیائومی 13T ظاهر می‌شود و از پوکو F5 و ناتینگ‌فون 2 عقب می‌ماند. هرچند که در بخش گرافیک شرایط تغییر می‌کند و گلکسی S23 FE فقط نمی‌تواند با گلکسی S23 (مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 2) رقابت کند. در تست انتوتو (v10) نیز عدد ۱۱۳۴۲۵۰ را مقابل نام گلکسی S23 FE مشاهده می‌کنیم.

به‌طورکلی بررسی عملکرد گلکسی S23 FE نشان می‌دهد که این گوشی در اجرای برنامه‌ها و بازی‌های گوناگون هیچ مشکلی نخواهد داشت. این واقعیت در آینده نزدیک نیز هیچ تغییری نخواهد کرد. هرچند یک مشکل بزرگ در این بخش وجود دارد. عملکرد گلکسی S23 FE در بخش پایداری چندان خوب نیست.

بررسی گلکسی S23 FE

اگر پردازنده را با اجرای کارهای سنگین تحت فشار بگذارید، پس از نیم‌ساعت به ۵۸ درصد از قدرت اولیه خود خواهد رسید. پردازشگر گرافیکی نیز پس از همین مدت نصف قدرت اولیه خود را ارائه می‌دهد. البته تست استاندارد برای گوشی‌های پرچمدار ۱ ساعت است. در این حالت پایداری GPU به ۴۶ درصد می‌رسد. در واقع GPU می‌تواند فقط تا ۵ دقیقه حداکثر عملکرد خود را حفظ کند. برای مقایسه باید گفت که پوکو F6 در این زمینه رکورد ۷۷ درصد را ثبت کرد.

اگرچه احتمالا در استفاده عادی چنین فشاری را به‌گوشی وارد نخواهید کرد، اما باید انتظار افت عملکرد را هنگام اجرای بازی‌های سنگین داشته باشید. خوشبختانه در گلکسی S23 FE با مشکل داغ شدن گوشی مواجه نیستیم.

بررسی دوربین سامسونگ گلکسی S23 FE

دوربین اصلی

بررسی دوربین‌های گلکسی S23 FE از تفاوت جزئی بین مدل اسنپدراگون و اگزینوس خبر می‌دهد. به‌طورکلی مدل اسنپدراگون در کنترل نویز عملکرد بهتری دارد. حالا بیایید به بررسی دوربین اصلی گلکسی S23 FE بپردازیم. دوربین اصلی تصاویری با جزئیات بالا و رنگ‌های شاداب را ثبت می‌‌کند. گستره داینامیک هم کاملا خوب است. همچنین در زمینه نوردهی و وضوح هیچ مشکلی مشاهده نمی‌شود.

بررسی گلکسی S23 FE

تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی در شب عالی هستند. جزئیات زیادی را می‌توان در تصاویر مشاهده کرد و رنگ‌ها نیز واقع‌گرایانه هستند. همچنین نویز به‌خوبی مدیریت شده و کنتراست بالا است.

دوربین فوق‌عریض

برتری دوربین فوق عریض گلکسی S23 FE نسبت به گوشی‌های میان‌رده کاملا مشخص است. البته بررسی دقیق تصاویر ثبت شده با گلکسی S23 FE نشان می‌دهد که گوشه‌های تصویر کمی نرم هستند. هرچند مسئله چندان جدی نیست. دوربین فوق عریض می‌تواند هایلایت‌ها را به‌خوبی ثبت کند و در زمینه نوردهی نیز عملکرد مناسبی از خود نشان دهد.

تصاویر دوربین فوق عریض در شب نیز بسیار خوب است. شما می‌توانید از نوردهی خوب، اشباع رنگ عالی و جزئیات بالا لذت ببرید. گستره داینامیک هم نسبتا عریض است.

دوربین تله‌فوتو

بررسی تصاویر دوربین تله‌فوتو گلکسی S23 FE نشان می‌دهد که خرید این گوشی توسط علاقه‌مندان به عکاسی تصمیم اشتباهی نیست. زوم اپتیکال ۳ برابری جزئیات مناسبی را نشان می‌دهد و نویزی را در تصویر مشاهده نمی‌کنید. رنگ‌ها نیز اغراق‌شده نیستند. همچنین هایلایت‌ها به‌خوبی حفظ می‌شوند. هرچند اگر کمی روی تصویر نهایی زوم کنید، متوجه می‌شوید که نسبت به حالت عادی کمی نرم به‌نظر می‌رسد.

توصیه می‌کنیم با دوربین تله‌فوتو در شب عکاسی نکنید. تصاویر از نظر نوردهی و رنگ خوب هستند؛ اما جزئیات شما را شگفت‌زده نخواهند کرد. همچنین نویز در سرتاسر تصویر دیده می‌شود.

دوربین سلفی

دوربین سلفی گوشی سامسونگ

بررسی دوربین سلفی گلکسی S23 FE نشان می‌دهد که سامسونگ در این زمینه نیز عملکرد مناسبی داشته است. جزئیات صورت به‌خوبی ثبت می‌شوند و وضوح تصویر نیز متعادل است. رنگ‌ها نیز همچون دیگر دوربین‌ها طبیعی هستند.

جمع‌بندی

گلکسی S23 FE یک گوشی واقعا عجیب است. این گوشی ۱۸ ماه پس از خانواده گلکسی S22 و به‌عنوان نسخه ارزان‌تر گلکسی S23 معرفی شد. هرچند بررسی مشخصات و ویژگی‌های گلکسی S23 FE نشان می‌دهد که می‌توان آن را نسخه ارزان‌تر گلکسی S22 پلاس دانست.

گوشی سامسونگ

گلکسی S23 FE از طراحی زیبایی بهره می‌برد اما متاسفانه با حاشیه‌های زیاد و وزن بالا همراه شده است. در بخش نمایشگر شاهد حضور یک پنل بسیار باکیفیت با روشنایی مناسب و دقت رنگ عالی هستیم. از نظر قدرت پردازشی نیز گوشی هیچ مشکلی ندارد و می‌تواند کاربر را راضی کند. هرچند که پایداری GPU در استفاده سنگین اصلا خوب نیست.

در طول بررسی گلکسی S23 FE متوجه شدیم که گوشی سامسونگ دوربین‌های توانمندی دارد که می‌توانند هم در نور مناسب و هم در شب بدرخشند. در نهایت بزرگترین مشکل این گوشی را شاید بتوان عمر باتری نسبتا پایین و سرعت شارژ ۲۵ وات دانست. در این بازه قیمتی گلکسی S23 FE یک گزینه ارزشمند محسوب می‌شود. هرچند که با توجه به اولویت‌های خود می‌توانید نگاهی به ردمی نوت 13 پرو پلاس و یا شیائومی 13T داشته باشید. با کمی افزایش بودجه نیز ناتینگ‌فون 2 به‌عنوان یک گوشی متفاوت در دسترس است.

بیشتر بخوانید:
نکات مهمی که باید پیش از خرید پوکو X6 پرو بدانید نکات مهمی که باید پیش از خرید گوشی ناتینگ فون ۲ بدانید نکات مهمی که باید پیش از خرید سامسونگ گلکسی A55 بدانید نکات مهمی که باید پیش از خرید گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس بدانید نکات مهمی که باید پیش از خرید شیائومی ردمی نوت 13 پرو 5G بدانید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*