آکروکس TX 560

کشنده دافران آکروکس TX 560 – مشخصات فنی و قیمت

شرکت آرشام دیزل، از کامیون کشنده دافران آکروکس TX 560 با پیشرانه قدرتمند و امکانات جذاب در جریان نمایشگاه خودرو شیراز رونمایی کرد.

بر اساس جدیدترین اخبار خودرو، نمایشگاه خودرو شیراز ۱۴۰۳ از تاریخ ۲۲ خرداد ماه ۱۴۰۳ آغاز شده و تا تاریخ ۲۵ خرداد ماه سال جاری ادامه خواهد داشت. در جریان این رویداد بزرگ خودرویی کشور، شرکت‌های مختلفی آخرین دستاوردها و محصولات خود را عرضه کرده‌اند. یکی از این شرکت‌ها گروه صنعتی آرشام است که با دو بازوی تولیدی خود یعنی آرشام دیزل و آرشام موتور در این نمایشگاه حضور یافته است. یکی از جدیدترین و البته بهترین محصولات آرشام دیزل حاضر در این رویداد، کامیون کشنده پرقدرت و جذاب دافران آکروکس TX 560 است که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم.

فهرست عناوین

نگاهی به کشنده دافران آکروکس TX 560

برند آرشام دیزل با عرضه یک کشنده جذاب و قدرتمند، نگاه‌های زیادی را در جریان نمایشگاه شیراز به‌سوی خود جلب کرده است. اما دلیل جنجالی بودن این کشنده، استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا به‌همراه موتور و گیربکس اروپایی است. در واقع، کشنده دافران آرشام دیزل یک کشنده ایویکو (IVECO) ری‌برند شده است که توسط چینی‌ها ساخته و به بازار جهانی عرضه شده است. شرکت سازنده، تمامی بخش‌های حیاتی TX 560 را با حساسیت زیاد در این محصول به‌کار برده است.

مشخصات فنی کشنده ACRUX TX 560

یکی از نقاط قوت بی‌بدیل این کشنده، پیشرانه قدرتمند و مشهور آن است. TX 560 از یک پیشرانه ۶ سیلندر خطی ۱۳ لیتری ۲۴ سوپاپ توربوشارژ ساخت ایویکو با حداکثر قدرت ۵۶۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵۵۰ نیوتن‌متر بهره می‌برد. مجموع این توان توسط یک گیربکس اتوماتیک ZF مجهز به اینتاردر ۵ زمانه به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این پیشرانه همچنین مجهز به اینتر کولر و سیستم تزریق سوخت پرفشار بوش BOSCH است.

سیستم تعلیق دافران آکروکس در محور جلو از نوع فنر شمش دولایه به‌همراه کمک و در محور عقب از نوع ۴ بالن به‌همراه میل موج گیر است.

امکانات رفاهی و ایمنی کامیون آکروکس تی ایکس 560

آکروکس TX 560

از مجموع آپشن‌های این خودرو می‌توان به سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، دوربین ۳۶۰ درجه پانارومیک، سنسور نور و باران، دوربین ثبت وقایع، سنسور پایش فشار باد تایرها، صندلی راننده مجهز به گرم‌کن و سردکن، نمایشگر مولتی‌مدیا ۱۰ اینچی، کلاستر دیجیتال ۷ اینچی راننده، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، تنظیم برقی آینه‌های جانبی به‌همراه گرم‌کن، یخچال ۳۰ لیتری، سیستم هشدار نزدیک شدن خودرو از عقب، شارژر وایرلس و پاور ویندوز اشاره کرد.

طراحی ظاهری و ابعاد

آکروکس TX 560

شکل ظاهری این کشنده نیز شباهت زیادی به محصولات ایویکو دارد. همچنین در بخش‌هایی از طراحی آکروکس، وجه تشابه آشکاری با محصولات برند MAN دیده می‌شود. طول، عرض و ارتفاع این کشنده در حالت بدون بار به‌ترتیب ۶۳۶۰، ۲۵۵۰ و ۳۹۶۰ میلی‌متر و فاصله بین محوری آن ۳۹۰۰ میلی‌متر است. همچنین این کامیون ۴۴ تنی (به‌همراه بار) وزن خالصی معادل ۷۷۵۰ کیلوگرم دارد.

قیمت دافران آکروکس TX 560

شرکت آرشام دیزل هنوز قیمت کشنده آکروکس TX 560 را اعلام نکرده است. در صورت کسب اطلاعات بیشتر، از طریق وبسایت گجت نیوز اطلاع‌رسانی لازم را خواهیم کرد.

کاتالوگ رسمی کشنده دافران آکروکس TX 560

همچنین بخوانید:
کشنده کی ام سی XT1856 + مشخصات فنی و قیمت کامیون کشنده بایک X9 بهمن دیزل با امکانات لوکس معرفی شد قیمت کشنده بایک X9 و کامیونت فورس F38 بهمن دیزل اعلام شد