تصادف خودرو تسلا ایلان ماسک با ماشین پلیس

تماشا کنید: وقتی خودرو ایلان ماسک ماشین پلیس را له می‌کند

یک ویدیو جنجالی تصادف خودرو تسلای ایلان ماسک با ماشین پلیس را نشان می‌دهد. در این حادثه، ماشین Tesla در حالت رانندگی خودکار قرار داشت.

سیستم خودران تسلا که ایلان ماسک همیشه تمرکز ویژه‌ای روی تبلیغات آن داشته است، هر از گاهی حاشیه تازه‌ای رقم می‌زند. حتی اگر پیگیر جدی اخبار خودرو نباشید، به احتمال زیاد دست کم یک بار ویدیویی از تصادف یک ماشین تسلا به‌خاطر سیستم خودران آن دیده باشید. حالا گزارشی حکایت از این دارد که این بار یک خودرو تسلا در حالت سیستم رانندگی خودکار با یک ماشین پلیس تصادف کرده است.

تصادف خودرو تسلا با ماشین پلیس

اداره پلیس فولرتون، شهری در ایالت کالیفرنیای آمریکا، گزارش کرد که پنجشنبه گذشته یک تسلا در حالت رانندگی خودکار با یک ماشین پلیس تصادف کرد. البته هیچ سرنشینی در ماشین پلیس وجود نداشت و این تصادف خسارت جانی به همراه نیاورد، ولی ویدیو منتشر شده از تصادف خودرو ایلان ماسک با ماشین پلیس نشان می‌دهد که یک مامور پلیس به‌سرعت برای این‌که با خودرو تسلا برخورد نکند می‌دود.

به گزارش KTLA، راننده پشت فرمان خودرو ایلان ماسک اعتراف کرده است که در حین تصادف مشغول کار با گوشی خود بود. در واقع همین یکی از شواهدی است که ثابت می‌کند تکنولوژی‌های رانندگی خودکار از جمله تکنولوژی توسعه داده شده توسط تسلا کماکان نیاز به توجه و کنترل راننده دارند و نمی‌توانند به‌صورت کاملاً خودمختار از پس همه موقعیت‌های احتمالی در رانندگی روزمره بر بیایند.

تسلا حتی اخیراً در راستای شفاف‌سازی، عبارت «با نظارت» را به نام سیستم رانندگی خودکار خود اضافه کرد. پیش‌‌تر این سیستم صرفاً «رانندگی تمام خودکار» (Full Self-Driving یا به اختصار FSD) نام داشت. این در حالی است که ماسک به‌عنوان مدیرعامل این شرکت همیشه اظهارات ضد و نقیضی درباره این سیستم مطرح می‌کند و حتی به‌تازگی طی جلسه سهامداران تسلا در آستین تگزاس، از ایمنی فوق‌العاده بالای آن گفت.

شرکت ایلان ماسک حداقل تا زمان نگارش این مطلب هیچ بیانیه‌ای درباره تصادف خودرو خود با ماشین پلیس منتشر نکرده است. در گذشته این خودروساز آمریکایی در واکنش به شکایت‌ها از ایمنی فناوری خودران، اشاره کرد که به رانندگان بابت لزوم توجه پیوسته به جاده هشدار می‌دهد و رانندگان هم برای جلوگیری از حوادث احتمالی باید حتماً به این موضوع توجه کنند.

در گجت نیوز بخوانید:
خودروی تسلایی که ایلان ماسک به مریخ فرستاد احتمالا با زمین برخورد می‌کند! برترین شرکت های تولیدکننده خودرو برقی در ۲۰۲۴؛ سلطه چینی‌ها آلمانی ها به جنگ ایلان ماسک و مهم‌ترین دارایی او رفتند خودروسازان چینی رسماً به جنگ ایلان ماسک آمده‌اند محصول جدید تسلا، تاکسی بدون راننده است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*