مرکز Solve for Tomorrow سامسونگ

نخستین دوره مرکز Solve for Tomorrow سامسونگ در ایران با معرفی تیم‌های برتر به پایان رسید

نخستین دوره مرکز Solve for Tomorrow سامسونگ در ایران با معرفی تیم‌های برتر پایان یافت. این برنامه آموزشی از بهمن سال قبل طی همکاری سامسونگ و دانشگاه امیرکبیر آغاز به کار کرده بود.

مراسم اختتامیه اولین دوره برنامه آموزشی Solve for Tomorrow سامسونگ در ایران، روز پنجشنبه 24 خرداد 1403 در پارک علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر برگزار شد و در این مراسم از سه تیم برتر این دوره با اعطای جوایز قدردانی شد. در این مراسم، مدیران شرکت سامسونگ، مقامات دانشگاه صنعتی امیرکبیر، جمعی از دانشجویان و فعالان حوزه دیزاین و فناوری کشور نیز حضور داشتند.

پایان اولین دوره مرکز Solve for Tomorrow سامسونگ در ایران

اولین دوره برنامه Solve for Tomorrow از بهمن 1402 توسط شرکت سامسونگ طی همکاری با دانشگاه امیرکبیر با هدف رشد مهارت‌ها و توسعه تفکر دیزاین دانشجویان در ایران برگزار شد. این برنامه باعث تشویق شرکت‌کنندگان شد تا با ابزارهای STEM (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی) خود بتوانند برای حل چالش‌ها و همچنین توسعه‌ مهارت‌های مهمی مانند کار گروهی، تفکر انتقادی و خلاقانه استفاده کنند.

مرکز Solve for Tomorrow سامسونگ

عادله شورابی، مدیر مرکز Solve for Tomorrow سامسونگ در ایران، گفت در اولین دوره برگزاری این مرکز، دانشجویان سال اول و دومی در رده سنی 18 تا 20 سال حضور داشتند. شرکت‌کنندگان در ابتدا با کمک تسهیلگران و مربیان، یک چالش اجتماعی را انتخاب کردند و در ادامه در قالب 10 تیم سعی کردند تا یک راهکار را برای حل چالش‌های خود پیدا کنند. در این دوره که طی چند ماه برگزار شد، شرکت‌کنندگان مباحث علمی و تئوری متد تفکر طراحی (Design Thinking) را زیر نظر اساتید و مربیان برتر گذراندند تا با فرایند حل مسئله (Problem-Solving) آشنا شوند.

مرکز Solve for Tomorrow سامسونگ

هادی بقایی، مدیر ارشد منابع انسانی شرکت سامسونگ با تاکید بر لزوم تقویت تفکر طراحی، گفت تفکر طراحی بیش از آن‌که یک فرایند باشد، یک طرز فکر محسوب می‌شود. با تفکر طراحی می‌توان تاب‌آوری و مقاومت را آموخت و همچنین به شما می‌آموزد تا با تبدیل شکست‌ها به پله‌های ترقی بتوان به موفقیت دست پیدا کرد. تفکر طراحی باعث تقویت همکاری می‌شود و دیدگاه‌های متنوعی را برای خلق راهکارهای جامع ایجاد می‌کند. در دنیای امروزی که همواره در حال تحول بوده، توانایی نوآوری یک ضرورت به‌شمار می‌رود.

مدیر ارشد منابع انسانی شرکت سامسونگ خطاب به شرکت‌کنندگان این دوره به اهمیت تاریخی تفکر طراحی اشاره کرد و گفت تلفن هوشمند، خودروهای برقی و وسایل پزشکی نجات بخش به‌عنوان تحول‌آمیزترین اختراعات زمان ما محسوب می‌شوند که از اصول تفکر طراحی ناشی شدند. مبتکرانی که جرات رویاپردازی داشتند با شجاعتی بی‌نظیر به‌سمت تحقق این رویاها حرکت کردند و توانستند چنین فناوری‌های نوآورانه‌ای را خلق کنند. تمام افرادی که دارای اشتیاق به خلق کردن، نوآوری و ایجاد تغییر هستند، به تفکر طراحی نیاز دارند تا برای تبدیل جهان به مکانی بهتر گام بردارند.

مرکز Solve for Tomorrow سامسونگ

مسعود فیاضی، مدیر روابط عمومی و شهروند شرکتی سامسونگ در ایران، عنوان کرد برنامه جهانی Solve for Tomorrow به‌عنوان یکی از فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی سامسونگ در راستای تحقق اهداف آموزشی محسوب می‌شود. تا به امروز این پروژه در بیش از 62 کشور جهان برگزار شده و از این‌که موفق شدیم نخستین دوره از آن را با همکاری دانشگاه امیرکبیر در ایران برگزار کنیم، خوشحالیم. این برنامه یک فرصت آموزشی جذاب برای جوانان خلق می‌کند و باعث تقویت مهارت‌های برقراری ارتباط موثر، کار تیمی، تفکر انتقادی و خلاقیت و نوآوری آنها خواهد شد. حدود 50 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های شهر تهران در اولین دوره از برگزاری این پروژه حضور داشتند.

سامسونگ

نتایج ارزیابی تیم‌های دوره اول این برنامه نیز در بخش دیگری از  اختتامیه برنامه آموزشی Solve for Tomorrow سامسونگ در ایران اعلام شد. هیئت داوران این پروژه پس از مشاهده ارائه‌ها و ارزیابی راهکار و نمونه محصول (Prototype) تیم‌ها توانستند 3 تیم برتر را معرفی کنند. این سه تیم، ایده‌ها و راهکارهایی در بخش‌های مربوط به بازطراحی تخت‌های بیمارستانی برای کاهش جابه‌جایی بیمار، بازطراحی لیوان یک‌بار مصرف و طراحی نرم افزار ویژه توان‌یابان را ارائه کرده بودند.

به‌طور کلی شرکت‌کنندگان در قالب 10 تیم در نخستین دوره مرکز Solve for Tomorrow سامسونگ در ایران فعالیت داشتند که جزئیات آن به شرح زیر است.

  • 6 تیم روی چالش‌های حوزه سلامت (با ایده‌هایی نظیر تسهیل عملیات احیا، ایجاد سیستمی برای اطلاع‌رسانی از وضعیت بیمار در بیمارستان، طراحی تخت برای کودکان اوتیسم، ایجاد وسیله برای تمیز کردن کف کفش، بازطراحی تخت‌های بیمارستانی برای کاهش جابه‌جایی بیمار)
  • 2 تیم در حوزه چالش‌های اجتماعی (بازطراحی فروشگاه برای کوتاه قامتان، چالش نگهداری وسایل شخصی در مکان‌های عمومی)
  • 1 تیم در حوزه آموزش (مهارت تیم‌سازی و آشنایی کودکان با یکدیگر)
  • 1 تیم روی چالش‌های زیست محیطی (بازطراحی لیوان یک‌بار مصرف)

سامسونگ

هر 10 تیم شرکت‌کننده در این دوره در فضایی ویژه و اختصاصی به ارائه چالش‌ها و ایده‌های طراحی شده خود پرداختند. در پایان نیز از تمامی تیم‌ها به‌دلیل کسب امتیازات لازم در بخش تفکر طراحی تقدیر شد. علاقه‌مندان با مراجعه به وب‌سایت رسمی این برنامه به آدرس www.sftiran.ir می‌توانند اطلاعات بیشتری از این دوره و از دوره‌های آینده این مرکز کسب کنند.

گالری تصاویر

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*