ثبت رکورد سریع ترین خودرو برقی جهان توسط آسپارک SP600

رکورد سریع ترین خودرو برقی جهان توسط این ماشین عجیب و غریب شکسته شد + ویدیو

یک ابرخودرو حیرت‌انگیز از یک خودروساز کمتر شناخته شده با شکست ریماک نورا به‌عنوان سرآمد ماشین های الکتریکی، سریع ترین خودرو برقی لقب گرفت.

ریماک نورا یک سوپرکار تمام الکتریکی استثنائی است که نه تنها عنوان سریع ترین خودرو برقی دنیا را در اختیار داشت، حتی رکورد سرعت در دنده عقب را با ثبت سرعت 275 کیلومتر بر ساعت شکست. با این حال، در کمال تعجب جدیدترین اخبار خودرو حاکی از این است که نمونه اولیه هایپرکار SP600 از خودروساز کمتر شناخته‌شده ژاپنی «آسپارک» (Aspark) رکورد سرعت را از نورا تصاحب کرد.

آسپارک رکورد سریع ترین خودرو برقی جهان را از ریماک تصاحب کرد

آسپارک SP600 که از قوای تمام برقی بهره می‌برد، در پیستی در آلمان با ثبت سرعت 438.7 کیلومتر بر ساعت رکورد سریع ترین خودرو برقی جهان را به نام خود ثبت کرد. به این ترتیب، این خودرو که در حال حاضر یک «نمونه اولیه» به حساب می‌آید، حتی از ریماک نورا و پینینفارینا باتیستا پیشی گرفت. دو خودرو مذکور به ترتیب رکورد 415 کیلومتر بر ساعت و 357 کیلومتر بر ساعت را به دست آورده بودند.

هایپرکار اس پی 600 در دومین تلاش خود، در حالی که «مارک باسنگ» (Marc Basseng)، راننده حرفه‌ای مسابقات اتومبیل‌رانی با چند قهرمانی پشت فرمان آن نشسته بود، موفق به ثبت این رکورد شد. آسپارک می‌گوید این خودرو سوپر اسپرت تمام الکتریکی نه فقط یک بار، بلکه چندین بار می‌توانست به سرعت 420 کیلومتر بر ساعت پیدا کند. در واقع طی اولین تلاش به سرعت 420 کیلومتر بر ساعت رسید تا این‌که نهایتاً رکورد 438 کیلومتر بر ساعتی را رقم زد.

آسپارک برای ساخت چنین ماشینی که توانایی شکستن رکورد سریع ترین ماشین الکتریکی جهان را داشته باشد، با شرکت ایتالیایی «منیوفتورا اوتوموبیلی تورینو» (Manifattura Automobili Torino یا به اختصار MAT) همکاری کرد. این شرکت روی فرایند توسعه و تولید SP600 نظارت داشت و عملاً در ساخت همه اجزای آن از جمله شاسی، پیشرانه، سیستم تعلیق، باتری و نرم‌افزار ایفای نقش کرده است. این ابرخودرو آزمایش‌هایی مجازی و فیزیکی از جمله آزمایش در تونل باد و پیست را پشت سر گذاشت.

ثبت رکورد سریع ترین خودرو برقی جهان توسط آسپارک SP600

شرکت MAT هم جهت تهیه تایرهایی سفارشی متناسب با دینامیک و وزن آسپارک SP600 با تحمل بالا در سرعت زیاد از «بریج استون» (Bridgestone) کمک گرفت. بریج استون برای این خودرو تایرهای سفارشی «پوتنزا ریس» (Potenza Race) را تولید کرد که نقش مهمی در ثبت این رکورد توسط هایپرکار آسپارک داشتند. همه این تدابیر باعث شدند دست آخر این ساخته آسپارک بتواند رکورد سریع ترین خودرو برقی جهان را از آن خود کند.

این اولین رکوردی نیست که آسپارک موفق به شکستن آن می‌شود. پیش‌تر اول (Owl) رکورد میانگین سرعت در 400 متر و 200 متر را شکسته بود. همچنین به ادعای آسپارک، اول پرشتاب ترین خودرو دنیا به حساب می‌آید که می‌تواند ظرف فقط 1.72 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد. این در حالی است که ریماک نورا شتاب 1.74 ثانیه‌ای از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت را ثبت کرده بود.

از دست ندهید:
با سریعترین خودروهای V12 تاریخ آشنا شوید تماشا کنید: هایپرکار ۱۸۲۶ اسب بخاری بوگاتی بولاید آسفالت را به آتش می‌کشد تماشا کنید: خودرو برقی لوسید ایر سافایر با شتاب ۱.۷ ثانیه‌ای سوپرکارها را به وحشت می‌اندازد! هیسپانو سویزا کارمن ساگررا معرفی شد؛ سوپرکار ۱۱۰۰ اسب بخاری از خودروساز از گور برگشته

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*