گلکسی اس 20 اف ای سامسونگ

آیا گلکسی اس 20 اف ای – Galaxy S20 FE سامسونگ هنوز هم ارزش خرید دارد؟

گلکسی اس 20 اف ای – Galaxy S20 FE یکی از پرچمداران جذاب سامسونگ در سال 2020 بود. اما آیا این گوشی امروز هم ارزش خرید دارد یا خیر؟

اگر چندان شیفته تکنولوژی و خرید بهترین گوشی های پرچمدار بازار نباشید، احتمالا نام سری Galaxy FE سامسونگ را تا کنون زیاد شنیده‌اید! سری گوشی‌های گلکسی اف ای سامسونگ اکنون در دسته «میانرده‌های پریمیوم» بازار قرار می‌گیرند که با قیمتی پایین‌تر از پرچمداران، قابلیت‌های فنی قابل توجهی را به کاربران ارائه می‌دهند. اکنون، در شرایطی که تنور شایعات در خصوص گلکسی اس 24 اف ای سامسونگ فوق‌العاده داغ است، قصد داریم نگاهی به ارزش خرید گلکسی اس 20 اف ای داشته باشیم. آیا این گوشی اکنون ارزش خرید دارد؟

سامسونگ در سال 2020 گوشی گلکسی S20 FE را با قیمت قابل توجه 700 دلار روانه بازار کرد. این گوشی از یک صفحه نمایش 6.5 اینچی، دوربین 12 مگاپیکسلی، صفحه نمایش سوپر امولد 120 هرتزی و باتری 4500 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد و در آن زمان محصول جذابی به شمار می‌رفت. اما آیا امروز پس از گذشت چهار سال همچنان می‌توان گلکسی اس 20 اف ای را محصولی ارزشمند دانست؟

مشکل اصلی گلکسی اس 20 اف ای در سال 2024 چیست؟

با وجود آن که Galaxy S20 FE در سال 2020 در خانواده پرچمداران سامسونگ قرار داشت، اما بزرگترین مشکلی که خریداران آن در سال 2024 را به تردید خواهند انداخت، قدیمی بودن و خارج شدن آن از چرخه آپدیت‌های نرم افزاری سامسونگ است.

گوشی Galaxy S20 FE

گلکسی اس 20 اف ای همانند سایر اعضای خانواده S20 با تضمین دریافت سه نسخه بعدی از سیستم عامل اندروید و چهار سال بروزرسانی‌های اندروید روانه بازار شد. به این ترتیب سال جاری آخرین سال پشتیبانی نرم افزاری این گوشی به شمار رفته و به‌زودی انتشار بروزرسانی‌های نرم افزاری و امنیتی برای این گوشی متوقف خواهد شد.

بنابراین اگر هم‌اکنون این گوشی را بخرید، علاوه بر این که اندروید 15 و حتی اندروید 14 را تجربه نخواهید کرد، در پایان سال 2024 حتی قادر به دریافت آپدیت‌های امنیتی این گوشی هم نخواهید بود. این مساله یعنی نه تنها باید با نسل‌های جدید رابط کاربری وان یو آی خداحافظی کنید، بلکه به‌زودی در برابر خطرات سایبری، باگ‌های نرم افزاری و این دسته مسائل هم بی‌دفاع خواهید شد!

در گجت نیوز بخوانید:
رایج‌ترین مشکلات گلکسی اس ۲۰ اف ای سامسونگ با راه حل

اگر آپدیت های نرم افزاری برایمان مهم نباشد آیا گلکسی اس 20 اف ای ارزش خرید دارد؟

اهمیت بروزرسانی‌های امنیتی و نرم افزاری در دنیای گوشی‌های مدرن به‌حدی زیاد است که به‌هیچ وجه نمی‌توان ادعا کرد آپدیت‌ها اهمیتی برایمان ندارند! با این وجود اگر قصد خرید یک گوشی به‌عنوان دستگاهی صرفا برای گوش کردن به موزیک، بازی کردن یا سایر کاربری‌های روزمره را داشته باشید، می‌توانید به گلکسی اس 20 اف ای جدی‌تر فکر کنید!

گلکسی اس 20 اف ای

این گوشی از یک باتری قدرتمند 4500 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که احتمالا قادر خواهد بود یک روز کامل شما را همراهی کند. علاوه بر این، صفحه نمایش سوپر امولد آن با رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل همچنان عملکردی برجسته و باکیفیت ارائه داده و دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی آن نیز قادر به ثبت تصاویری عالی است.

همچنین ماژول دوربین پشت این پرچمدار کهنه‌کار سامسونگ نیز متشکل از یک حسگر اصلی 12 مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی و یک دوربین 8 مگاپیکسلی تله فوتو است که بزرگنمایی سی برابری و ضبط ویدیوهای 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه را امکان‌پذیر می‌کند.

البته تمامی آن‌چه گفته شد با فرض آن است که یک نمونه دست دوم سالم و در حد نو از این دستگاه را پیدا کنید؛ چراکه بعید به نظر می‌رسد پس از گذشت چهار سال از رونمایی گلکسی S20 FE هنوز فروشنده‌ای نمونه‌های نو و آکبند آن را در انبار خود داشته باشد. قیمت این گوشی در بازار دست دوم بسته به کیفیت، وضعیت فیزیکی و مدت زمان کارکرد بین 9 تا 13 میلیون تومان متغیر خواهد بود.

بهترین جایگزین‌های Galaxy S20 FE کدام محصولات هستند؟

اگر با هزینه‌ای حدود 13 میلیون تومان دنبال خرید یک گوشی اندرویدی هستید و بنا به دلیل مهم اشاره شده در این متن قصد ندارید سراغ گلکسی اس 20 اف ای بروید، محصولات جذاب دیگری در بازار حضور دارند که می‌توانند ضمن ارائه عملکرد فنی قابل اتکا، آپدیت‌های طولانی مدت را نیز به شما ارائه کنند.

در ادامه تعدادی از گوشی‌های اندرویدی جایگزین گلکسی اس 20 اف ای که ارزش خرید فوق‌العاده‌ای دارند را معرفی خواهیم کرد:

گلکسی A15 سامسونگ

گلکسی A15 محصول اقتصادی سامسونگ در سال 2024 به شمار می‌رود که با قیمت حدود 10 میلیون تومانی خود می‌تواند جایگزینی عالی برای گلکسی اس 20 اف ای باشد.

سامسونگ Galaxy A15

این گوشی از یک صفحه نمایش 6.5 اینچی بهره برده و با استفاده از تراشه مدیاتک Helio G99 در کنار 6 گیگ رم و 128 گیگ حافظه داخلی قادر خواهد بود عملکرد قابل قبولی را در کاربری روزمره ارائه دهد. این گوشی همچنین یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی داشته و از یک ماژول دوربین سه‌گانه متشکل از یک دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی، یک دوربین 5 مگاپیکسلی و یک حسگر 2 مگاپیکسلی بهره می‌برد.

از همه مهم‌تر آن‌که گوشی اقتصادی جدید سامسونگ مجهز به اندروید 14 روانه بازار شده و تا چهار نسخه بعدی اندروید را نیز دریافت خواهد کرد!

در گجت نیوز بخوانید:
آیا گلکسی A15 5G می‌تواند ناجی سامسونگ در بازار گوشی های اقتصادی شود؟ نکات مهمی که باید پیش از خرید سامسونگ گلکسی A15 بدانید

شیائومی ردمی نوت 12

ردمی نوت 12 شیائومی نیز دیگر گوشی ارزشمند بازار در محدوده قیمت حدود 13 میلیون تومان است که از تراشه 6 نانومتری و جذاب اسنپدراگون 4 نسل 1 بهره می‌برد. این گوشی همچنین یک صفحه نمایش 6.67 اینچی امولد داشته و یک ماژول دوربین سه‌گانه دارد که متشکل از یک حسگر اصلی 48 مگاپیکسلی، یک دوربین 8 مگاپیکسلی و یک حسگر دو مگاپیکسلی دیگر خواهد بود.

گلکسی اس 20 اف ای

ظرفیت باتری این گوشی 5000 میلی آمپر ساعت بوده و شارژ آن با توان 33 وات انجام خواهد شد.

در گجت نیوز بخوانید:
نکات بسیار مهمی که باید پیش از خرید شیائومی ردمی نوت ۱۲ بدانید

پوکو M6 پرو

دیگر گوشی جایگزین گلکسی اس 20 اف ای که ارزش خرید بسیار بالایی دارد نیز پوکو M6 پرو است که با پرداخت حدود 12 میلیون قابل خرید خواهد بود.

پوکو ام 6 پرو

این گوشی از تراشه مدیاتک هلیو G99 اولترا بهره برده و 12 گیگ رم دارد. علاوه بر این، صفحه نمایش این گوشی نیز 6.67 اینچی بوده و از پانل‌های امولد با رزولوشن فول اچ دی پلاس بهره می‌برد. پوکو ام 6 پرو همچنین به سیستم عامل هایپر او اس شیائومی نیز مجهز بوده و یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی در کنار یک حسگر عریض 16 مگاپیکسلی را به خریدارانش ارائه خواهد کرد.

در گجت نیوز بخوانید:
بهترین گوشی های میان رده سامسونگ و شیائومی برای بازی کردن بهترین گوشی های ارزان قیمت سامسونگ که در بهار ۱۴۰۳ می‌توانید بخرید کدام گوشی میانرده اندرویدی دوربین بهتری دارد؛ مقایسه کیفیت ۴ گوشی خوش قیمت جذاب بازار