هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدیو دریم ماشین - Dream Machine

هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدیو دریم ماشین با دسترسی عمومی معرفی شد + ویدیو

دریم ماشین، هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدیو در دسترس قرار گرفت. ابزار Dream Machine به‌صورت رایگان ساخت ویدیو با کیفیت حیرت‌آور را ممکن می‌کند.

بعد از چت بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و ابزارهای تبدیل متن به تصویر، در مرحله بعدی ابزارهای تبدیل متن به ویدیو از راه رسیدند. یکی از برجسته‌ترین نمونه‌ها هم هوش مصنوعی سورا بود که OpenAI، توسعه‌دهنده چت جی پی تی توسعه داده است. آخرین اخبار رباتیک و هوش مصنوعی حکایت از این دارند که مدتی قبل یک ابزار جدید تبدیل متن به ویدیو بر پایه هوش مصنوعی با عنوان «دریم ماشین» (Dream Machine) در دسترس قرار گرفت.

معرفی دریم ماشین، ابزار تبدیل متن به ویدیو مبتنی بر هوش مصنوعی

«لوما لبز» (Luma Labs) یک مدل هوش مصنوعی تولیدکننده ویدیو با نام دریم ماشین را به‌صورت رایگان عرضه کرد. کاربران با ارائه ورودی متنی و تصویری می‌توانند از این ابزار ویدیو تحویل بگیرند. چنین ابزاری برای تولیدکنندگان محتوا در شبکه‌های اجتماعی، خصوصاً اشخاصی که مهارت یا بودجه لازم برای تهیه و تدوین ویدیو را ندارند، می‌تواند به‌شدت کاربردی باشد.

البته در زمان نگارش این مطلب تقاضا برای این هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدیو به قدری بالا است که امکان دارد درخواست‌های کاربران با تاخیر مواجه شوند. در وب‌سایت رسمی دریم ماشین ذکر شده است که تولید ویدیو توسط این مدل 120 ثانیه زمان می‌برد و به‌دلیل تقاضای بسیار بالا در حال حاضر، درخواست کاربران در صف قرار می‌گیرد تا در اسرع وقت به آن‌ها رسیدگی شود.

دسترسی به ابزار تبدیل متن به ویدیو دریم ماشین برای عموم رایگان است و تنها به ساخت یک حساب کاربری نیاز دارد. بعد از این‌که حساب کاربری خود را ایجاد کردید، می‌توانید ماهانه 30 ویدیو به‌صورت رایگان با استفاده از این ابزار بسازید. در صورتی که بخواهید در یک ماه تعداد بیشتری ویدیو تحویل بگیرید، باید اقدام به خرید اشتراک این ابزار AI کنید.

حتی امکان ساخت 2 هزار ویدیو در ماه با دریم ماشین وجود دارد، ولی باید هزینه گزاف 499 دلاری برای آن پرداخت کرد. با وجود این، همین که می‌توان بدون پرداخت هزینه ویدیوهایی باکیفیت از این مدل هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدیو دریافت کرد، باید برای عده بسیاری راضی‌کننده باشد؛ از آنجا که بیشتر کاربران شاید هر از گاهی برای سرگرمی یا استفاده محدود شخصی به سراغ آن بیایند.

ویدیوهای منتشر شده از هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدیو دریم ماشین نشان می‌دهند که توانایی جالب توجهی در ساخت ویدیوهای باکیفیت، واقع‌گرایانه و چشم‌نواز دارد. در این مطلب فقط برخی از نمونه‌های ساخته شده با این مدل AI را مشاهده می‌کنید. در نهایت، شما کاربران گجت نیوز می‌توانید نظر خود درباره این ویدیوها را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

در گجت نیوز بخوانید:
مقایسه هوش مصنوعی اپل با Galaxy AI سامسونگ؛ نبرد غول‌های تکنولوژی چت GPT-4 از پس سخت ترین آزمون جهان هم برآمد بهترین مشاغل سال ۲۰۲۴ که از هوش مصنوعی در امان هستند هوش مصنوعی، به ابزاری ترسناک برای استفاده های نظامی تبدیل شده است