پایانی تلخ برای بهمن G9

پایانی تلخ برای بهمن G9؛ پیکاپ غول پیکر بازار ایران در ابتدای راه شکست خورد

تولید پیکاپ بهمن موتور جی 9 با مشکلاتی مواجه شده و به‌نظر می‌رسد که هنوز نیامده، پایانی تلخ برای بهمن G9 رقم خورده است.

در اوایل سال 1400، شایعاتی درباره عرضه یک پیکاپ جدید با طراحی شبیه به تراک‌های آمریکایی توسط گروه بهمن منتشر شد و به تدریج جزئیات بیشتری از این محصول مشخص شد. اما این روزها و در جدیدترین اخبار خودرو، در شرایطی که هنوز پیکاپ جدید بهمن موتور در تعداد زیادی به بازار داخلی تزریق نشده، خبر از پایانی تلخ برای بهمن G9 رسیده است.

پایان تلخ پیکاپ بهمن G9 در بازار ایران

خودروهای پیکاپ در سالیان اخیر در بازار ایران به محبوبیت خاصی رسیده‌اند و در چند سال اخیر به‌لطف ورود چندین پیکاپ چینی جذاب به بازار ایران، انتخاب‌های نسبتا متنوع‌تری در این بخش در دسترس خریداران قرار گرفته است.

از جمله معروف‌ترین پیکاپ‌های حال حاضر بازار ایران باید به کی ام سی T8 کرمان موتور، فوتون G7 ایران خودرو دیزل، کلوت از مکث موتور و کی ام سی T9 باز هم از کرمان موتور اشاره کرد.

این موضوع و تب داغ خرید پیکاپ سبب شده تا شرکت‌های مختلف ایرانی با هدف تصاحب سهمی از بازار، شروع به عرضه محصولاتی جدید در دسته پیکاپ‌ها کنند. بهمن موتور نیز در همین راستا چندی پیش G9 را به‌عنوان جدیدترین پیکاپ خود معرفی کرد.

پیکاپ بهمن G9

بهمن G9 که از نظر ظاهری، طراحی جذابی دارد، محصولی متعلق به شریک چینی بهمن موتور یعنی ZX AUTO است. با وجود این و در شرایطی که در حال حاضر دو سال از معرفی این محصول گذشته، هنوز خبری از حضور این پیکاپ در تیراژ بالا در بازار ایران نیست.

در این بازه زمانی، گروه بهمن در رویدادهای خودرویی متنوعی این خودرو را به نمایش گذاشت؛ اما به‌نظر می‌رسد این معرفی‌ها بیشتر جنبه نمایشی داشته و برنامه عرضه پیکاپ بهمن موتور به بازار با مشکلات زیادی مواجه شده است.

نتیجتا باید اذعان کرد که بهمن موتور نتوانسته مطابق انتظارات خود ظاهر شود و با وجود معرفی یک پیکاپ جذاب، هنوز قادر به عرضه آن در تیراژ بالا و رقابت با دیگر شرکت‌ها نیست. آن‌طور که بررسی‌ها نشان می‌دهد، تعداد نسخه‌های پیکاپ G9 بهمن که در حال حاضر در برخی از نمایندگی‌های بهمن موتور عرضه شده به 100 دستگاه هم نمی‌رسد. اما چرا؟

بررسی‌ها حاکی از این است که تامین قطعات پیکاپ جدید بهمن از ZX AUTO با مشکلاتی مواجه شده و در نتیجه حتی ممکن است تولید این خودرو به‌کلی لغو شود. از طرفی گفته می‌شود که بر اساس قانون ارزی وزارت صمت، گروه بهمن در اندیشه تولید خودروهایی با قیمت ارزی پایین‌تر است. ولی آیا این به‌معنای پایان کار بهمن G9 قبل از ورود جدی به بازار است؟

همچنین بخوانید:
تصاویری جدید از اولین پیکاپ چری منتشر شد مقایسه تیگارد L7 با کی ام سی T8؛ پیکاپ جدیدی که هیچ برتری به تی 8 ندارد پیکاپ رم ۱۲۰۰ معرفی شد؛ چانگان هانتر با لوگوی رم آمریکایی خبر بد برای طرفداران تویوتا هایلوکس در سراسر جهان

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*