خودرو برقی فراری

اولین خودرو برقی فراری سرانجام رخ نشان داد

شرکت خودروسازی فراری، تحت مدیریت جان الکان، رویه جدیدی را در پیش گرفته و به‌زودی اولین خودرو برقی این برند را معرفی خواهد کرد.

در حالی که مدیران سابق فراری در اواخر سال ۲۰۱۹ از معرفی اولین فراری برقی پس از پایان دهه ۲۰۲۰ میلادی خبر داده بودند، اما طبق آخرین اخبار خودرو، به‌تازگی مدیر ارشد این کمپانی با نام جان الکان (John Elkann) اظهار کرده که اولین خودرو برقی تاریخ فراری تا اواخر سال ۲۰۲۵ رونمایی خواهد شد و به همین منظور، اکنون اولین تصاویر جاسوسی این خودرو پرحاشیه و خبرساز، منتشر شده است.

تصاویر جاسوسی اولین خودرو برقی فراری تاریخ

خودرو برقی فراری

طبق تصاویر جاسوسی منتشر شده، با یک خودرو هاچ بک بزرگ طرف هستیم که مجموعا طراحی جدیدی ارائه نکرده و در قسمت‌هایی از بدنه و طراحی مازراتی لوانته الهام گرفته است. همچنین چراغ‌های جلو این خودرو شباهت بسیار زیادی به فراری روما دارد. محصول جدید فراری البته نکات گول‌زننده زیادی درون خود جای داده است که می‌توان دلیل آن را نامفهوم نگاه داشتن محصول نهایی در دید مخاطب دانست.

از جمله این نکات می‌توان به به‌کارگیری رینگ‌های آلیاژی فاقد پوشش آیرودینامیک و قرار دادن ۴ خروجی اگزوز غیر واقعی روی این پروتوتایپ اشاره کرد. مشابه چنین عملی را شرکت پورشه در گذشته با باکستر برقی انجام داده بود. در ضمن باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که استفاده از فرم طراحی و بدنه لوانته روی این خودرو برقی نمی‌تواند عامل محکمی بر تولید یک نسخه برقی از فراری پورسانگوئه ۱۲ سیلندر باشد و بدون شک، این یک خودرو کاملا جدید خواهد بود.

آیا جان الکان با تولید اولین محصول الکتریکی فراری، این شرکت را به حاشیه می‌برد؟

خودرو برقی فراری

جان الکان، مالک باشگاه ورزشی یوونتوس و گروه خودروسازی فیات (شامل برندهای آلفارومئو، لانچیا، مازراتی و فراری) است که با نگرش خاصی، سعی در تحول فراری دارد. بر اساس اظهارات برخی از نشریه‌های بین‌المللی، الکان با هدف استفاده از نام فراری قصد دارد تا اندکی از حوزه سوپرکارها و خودروهای خاص و گران‌قیمت این شرکت فاصله بگیرد و محصولاتی ارزان‌تر با هدف کسب سود کلان از نام این برند اصیل ایتالیایی تولید و عرضه کند.

فراری فعلا اظهار نظری در مورد جزئیات ساخت اولین خودروی برقی‌ خود نداشته است؛ اما طبق شنیده‌ها، این خودرو مرموز در کارخانه جدیدی که اخیرا در مقر کنونی مارانللو افتتاح شد، تولید می‌شود. بی‌شک رویت این خودرو چند روز پس از افتتاح تأسیسات یاد شده، امری اتفاقی نبوده است. در کنار این، فراری قول داده اولین خودروی برقی‌اش صدایی قهرمانانه داشته باشد. هر چند منظور شرکت از این گفته مشخص نیست، اما می‌تواند اشاره مستقیمی به سیستم شبیه‌سازی صدای پیشرانه‌های درون‌سوز فراری روی این خودرو برقی باشد.

خودرو برقی فراری

شایعاتی مبنی بر قیمت فراتر از ۵۰۰ هزار دلاری محصول مورد بحث نیز به گوش رسیده؛ هر چند «بندتو وینیا» مدیرعامل فراری، این خبر را تائید نکرده است. او همچنین گمانه‌زنی‌ها درباره ظرفیت تولید سالانه ۱۴ تا ۲۰ هزار دستگاهی فراری پس از افتتاح کارخانه جدید را نیز رد کرده است. با این‌که فراری وارد دنیای خودروهای برقی می‌شود، اما همچنان به فروش خودروهای ۱۲ سیلندر تا جایی که ممکن است تعهد خواهد داشت.

امانوئل کاراندو مدیر بازاریابی محصول فراری اخیرا اظهار داشته پیشرانه ۱۲ سیلندر فراری تا زمانی که قوانین اجازه دهد در خط تولید باقی خواهد ماند. بر اساس چشم‌انداز آینده این شرکت، خودروهای درون‌سوز تنها ۲۰ درصد کل فروش فراری تا سال ۲۰۳۰ را تشکیل خواهند داد و حدود ۴۰ درصد نیز به خودروهای پلاگین هیبریدی و ۴۰ درصد باقی مانده نیز به محصولات تمام برقی اختصاص خواهد یافت. تخمین زده می‌شود اولین خودروی برقی فراری، سهم ۵ درصدی از کل فروش فراری در سال ۲۰۲۶ داشته باشد.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
فراری 12Cilindri از راه رسید؛ بازگشت به ریشه‌ها با پیشرانه بنزینی 12 سیلندر بی وای دی فنگ چنگ بائو سوپر ۹ ؛ کپی چینی‌ها از فراری به میدان آمد شیائومی حالا در طراحی ماشین از فراری کپی می‌کند ۷ خودرو مفهومی و عجیب و غریب فراری که هرگز روانه بازار نشدند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*