وانت کیا تاسمان

کیا تاسمان؛ پیکاپ کره‌ای برای رقابت با هایلوکس

شرکت کیا سرانجام از پیکاپ تاسمان برای رقابت با تویوتا هایلوکس رونمایی کرد. در ادامه با مشخصات فنی و تصاویر واقعی کیا تاسمان همراه شما هستیم.

هرچند که چینی‌ها با پیکاپ‌های جذاب خود بازار آسیا را تحت سلطه قرار داده‌اند اما همچنان به نظر می‌رسد که بازیگران قدیمی این میدان مانند کیا، هنوز هم حرف‌های مهمی برای گفتن دارند. شرکت کیا در آخرین حرکت خود برای به چالش کشیدن رقبای چینی و ژاپنی از پیکاپ متفاوت تاسمان با طراحی عجیب و خاص رونمایی کرد که در آخرین مطلب از اخبار خودرو گجت نیوز به سراغ معرفی مشخصات فنی و قیمت احتمالی آن خواهیم رفت.

مشخصات فنی کیا تاسمان

پیکاپ کیا تاسمان
در حال حاضر کره‌ای‌ها از دادن اطلاعات دقیق سر باز می‌زنند اما طبق گزارش‌هایی که از دوستان چینی به دست ما رسیده است، حدس می‌زنیم که کیا تاسمان میزبان یک پیشرانه ۲.۲ لیتری ۴ سیلندر توربو دیزل خواهد بود  از طریق گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته می‌تواند هر چهار چرخ را به حرکت در بیاورد و قابلیت رانندگی چهار چرخ محرک را در اختیار راننده قرار دهد. برای مقایسه بد نیست اشاره کنیم که پیکاپ‌های چینی در بازار ایران مانند کی ام سی T9 یا فوتون G7 هم تقریبا از آرایش مشابهی برخوردار هستند.

همچنین بد نیست اشاره کنیم که پیشتر گزارش‌هایی مبنی بر توسعه پیکاپ جدید کیا با پیشرانه ۶ سیلندر خورجینی هم وجود داشت اما به نظر می‌رسد که اکنون این دفتر این طرح‌ها بسته شده باشد. به علاوه با معرفی تویوتا هایلوکس برقی رقیب چینی آن یعنی کی‌ ام‌ سی تی ۹ برقی، این احتمال وجود دارد که کیا تاسمان هم در آینده‌ای نزدیک با موتور برقی راهی میدان شود.

قیمت کیا تاسمان

ظرفیت حمل بار و یدک کشی کیا تاسمان هم مانند هایلوکس احتمالاً به ترتیب برابر با ۱ و ۳.۵ تن خواهد بود. به علاوه حدس می‌زنیم که امکانات و آپشن‌های جذابی مانند کروز کنترل اتوماتیک، دستیار حرکت در شیب، اتوهلد و ترمز پارک برقی، رادار هشدار برخورد از جلو و عقب هم در کنار سانروف  صندلی‌های برقی را در این محصول پیدا کنیم.

طراحی ظاهری و داخلی

مشخصات فنی وانت کیا
اندازه و ابعاد کیا تاسمان احتمالاً کمی بزرگتر است فورد اف ۱۵۰ و تویوتا هایلوکس خواهد بود یعنی انتظار یک پیکاپ ۵.۸ متری با عرض ۲ متر را خواهیم داشت. همچنین رینگ‌های ۱۷ اینچی فرودی با لاستیک‌های گل درشت در کنار فاصله مناسب خودرو از سطح زمین این نوید را می‌دهند که پیکاپ تاسمان در میدان فرود هم حرف‌های جذابی برای گفتن داشته باشد. طراحی چراغ‌ها و جلو پنجره وانت جدید کیا هم در نوع خود کاملاً متفاوت است و تقریباً یک هندسه مربعی را خلق می‌کند. متاسفانه از کابین و داشبورد وانت تاسمان فعلاً هیچ عکسی منتشر نشده است.

قیمت کیا تاسمان و شانس ورود به ایران

بررسی پیکاپ جدید کیا
در حال حاضر برای اینکه از قیمت کیا تاسمان صحبت کنیم خیلی زود است چرا که این پیکاپ در سال ۲۰۲۶ راهی بازار خواهد شد اما حدس می‌زنیم که برچسب قیمت ۳۰ هزار دلاری مناسب آن خواهد بود. همچنین باید اشاره کنیم که شرکت کوشا خودرو در حال حاضر، عاملیت واردات محصولات کیا را بر عهده دارد و خودروهای جذابی مانند کیا سراتو جی تی لاین را وارد کرده است اما در خصوص واردات یک پیکاپ خاص که قبلا نمونه مشابه آن در ایران حضور نداشته، شاید این پیام را به ما برساند که واردات پیکاپ جدید کیا به ایران دور از انتظار باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*