هارمونی او اس میلیاردی

هواوی خیال متوقف شدن ندارد؛ سیستم عامل هارمونی او اس میلیاردی شد

هواوی به‌تازگی ضمن خبر دادن از نزدیک شدن سیستم عامل هارمونی او اس به یک میلیاردی شدن، برنامه خود برای استقلال کامل از اندروید را نیز تشریح کرد.

بر خلاف مایکروسافت که شکست سختی را در ورود به بازار سیستم عامل‌های موبایل تجربه کرد، هواوی از یک میلیاردی شدن قریب‌الوقوع سیستم عامل هارمونی او اس خود خبر داده و دستاورد جدیدی را ثبت کرده است. به این ترتیب Harmony OS در کشور چین به‌طور مستقیم به رقابت با اندروید و آی او اس خواهد پرداخت.

هارمونی او اس هواوی به‌زودی به باشگاه میلیاردی ها خواهد پیوست

سیستم عامل هواوی در حال حاضر روی بیش از 900 میلیون دستگاه در کشور چین نصب بوده و میزان نفوذ آن به‌شکلی انفجاری در حال افزایش است. این سیستم عامل در حال حاضر بر پایه اندروید استوار است. با این وجود هواوی در حال آماده‌سازی برای تغییر این روند است.

سیستم عامل HarmonyOS

نسل جدید این سیستم عامل HarmonyOS Next نام خواهد داشت که رابط کاربری EMUI که بر پایه اندروید طراحی شده را کنار گذاشته و به پلتفرمی کاملا مستقل تبدیل خواهد شد. بر اساس جدیدترین اطلاع‌رسانی مسئولان هواوی، این سیستم عامل که همانند نسل کنونی قرار است روی گوشی‌های موبایل، رایانه‌های شخصی و دستگاه‌های اینترنت اشیا نصب باشد هم‌اکنون در حال گذراندن تست‌های بتاست.

این تست متشکل از حدودا 3000 کاربر داوطلب است که روی دستگاه‌های مختلف به تست این سیستم عامل خواهند پرداخت. غول بزرگ تکنولوژی چین پیش‌بینی کرده که نسخه نهایی هارمونی او اس نکست تا پایان سال جاری به بازار عرضه شود.

سیستم عامل HarmonyOS Next چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟

نسل بعدی سیستم عامل هواوی کرنل لینوکس و اجزای پروژه متن باز اندروید (AOSP) را با معماری خود هواوی جایگزین خواهد کرد. به‌ادعای این کمپانی، معماری هواوی باعث ارتقای 30 درصدی عملکرد و کاهش 20 درصدی میزان مصرف انرژی در دستگاه‌های مجهز به این سیستم عامل خواهد شد.

هارمونی او اس میلیاردی

البته سیستم عامل هارمونی او اس نکست به هیچ وجه قادر به اجرای برنامه‌های سیستم عامل اندروید نخواهد بود و هواوی نیز در سال‌های اخیر سعی کرده به گسترش هرچه بیشتر اکوسیستم نرم افزاری این پلتفرم بپردازد. در حال حاضر گوشی‌های مجهز به سیستم عامل HarmonyOS Next به 4000 اپلیکیشن اختصاصی که توسط 200 شریط صنعتی هواوی طراحی و ساخته شده‌اند دسترسی دارند.

یک میلیاردی شدن سیستم عامل هارمونی او اس قطعا زنگ خطری برای گوشی‌های اندرویدی و آیفون‌ها در چین به شمار می‌رود و توسعه نسخه مستقل آن هم بدون شک به سهم این دو پلتفرم از بازار کشور چین آسیب زیادی خواهد زد. نسل جدید این سیستم عامل با وعده ارائه قابلیت‌های جذابی مثل هوش مصنوعی Harmony Intelligence، سیستم امنیتی استار شیلد برای ارتقای امنیت کاربران و Full-Scenario که امکان اجرای اپلیکیشن‌ها روی یک دستگاه و ادامه کار با آن روی دستگاه‌های دیگر را فراهم می‌کند معرفی شده است.

در گجت نیوز بخوانید:
آیا سیستم عامل هارمونی او اس هواوی می‌تواند اندروید و آی او اس را به چالش بکشد؟ مقایسه سیستم عامل هارمونی او اس هواوی با اندروید و iOS ؛ تفاوت در چیست؟ سیستم عامل هارمونی او اس هواوی مثل یک ویروس در حال گسترش است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*