گوشی گلکسی S23 FE

5 گوشی میانرده جذاب که می توانید به جای گلکسی S23 FE خریداری کنید

اگر به هر دلیل تمایلی به خرید گوشی میانرده جذاب گلکسی اس 23 اف ای – Galaxy S23 FE ندارید تا انتها با ما همراه شوید تا تعدادی از بهترین جایگزین‌های این گوشی را معرفی کنیم.

گلکسی S23 FE یک گوشی بسیار جذاب و از جمله برترین محصولاتی است که می‌توان به جای سری گلکسی اس 24 خریداری کرد. این میانرده جذاب صفحه نمایشی امولد با روشنایی و کیفیت بالا داشته و تا چهار سال آپدیت‌های اندروید را دریافت خواهد کرد. علاوه بر این، شارژدهی بسیار خوب، عملکرد فنی فوق‌العاده و قیمت رقابتی نیز از دیگر ویژگی‌هایی هستند که گلکسی S23 FE را به یک گوشی میانرده فوق‌العاده تبدیل می کنند.

در عین حال با اندکی گشت و گذار در بازار حتی می‌توان محصولاتی ارزان‌قیمت‌تر و با قابلیت‌های فنی مناسب‌تر پیدا کرد که ارزش خرید بالاتری نسبت به میانرده پریمیوم سامسونگ داشته باشند. امروز قصد داریم به معرفی 5 جایگزین فوق‌العاده برای گلکسی اس 23 اف ای سامسونگ بپردازیم که مشخصات فنی عالی، طراحی بسیار خوب و قیمتی رقابتی دارند.

5 گوشی میانرده که قادرند جایگزین مناسبی برای گلکسی S23 FE باشند

محصولاتی که در ادامه معرفی خواهند شد هریک متعلق به کلاس عملکردی متفاوتی بوده و قابلیت‌های منحصربفردی دارد. بنابراین اگر به هر دلیلی تمایلی به خرید اس 23 اف ای ندارید می‌توانید بسته به انتظار خود از گوشی و بودجه‌ای که در اختیار دارید یکی از پنج گوشی زیر را انتخاب کنید.

سامسونگ گلکسی اس 24

نسخه پایه گلکسی S24 بدیهی‌ترین گزینه برای انتخاب به‌جای گلکسی S23 FE است که اگرچه اندکی گران‌تر است؛ اما در عوض در بسیاری قابلیت‌های برتر از میانرده سامسونگ عمل می‌کند. گلکسی S24 نه تنها از ترکیب پریمیوم آلومینیوم مقاوم و لایه گوریلا گلس ویکتوس 2 در ساخت استفاده کرده؛ بلکه یکی از دو تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 3 یا اگزینوس 2400 را نیز ارائه می‌دهد که عملکردی به‌مراتب بهتر از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 به کار رفته در اس 23 اف ای دارند.

سامسونگ Galaxy S24

این گوشی همچنین صفحه نمایش روشن‌تری نسبت به اس 23 اف ای داشته و به‌طور قابل توجهی سبک‌تر از آن است.

در این بین، دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی و حسگر 10 مگاپیکسلی تله فوتو نیز در هر دو گوشی مشترک است؛ هرچند S24 به یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض مجهز است؛ درحالیکه دوربین تله فوتو S23 FE ده مگاپیکسلی است. از سوی دیگر، سامسونگ همچنین پرچمداران سری Galaxy S24 را به‌مدت هفت سال و مدل S23 FE را به‌مدت چهار سال تحت پشتیبانی نرم افزاری خود قرار داده است.

البته این دو گوشی در بسیاری جنبه‌ها شباهت‌های زیادی هم به یکدیگر دارند. در کنار ظاهر تقریبا مشابه این دو گوشی سامسونگ، هردو به‌طور کامل از هوش مصنوعی Galaxy AI پشتیبانی کرده و هر دو به شارژ بیسیم و شارژ معکوس مجهز هستند. همچنین صفحه نمایش گلکسی اس 23 اف ای نیز با اندازه 6.4 اینچی اندکی بزرگتر از گلکسی اس 24 است.

به‌طور کلی اگر کیفیت ساخت پریمیوم و تراشه قدرتمندتر برای‌تان اهمیت دارد، احتمالا گلکسی S24 گزینه‌ای بهتر در مقایسه با گوشی میانرده گلکسی S23 FE خواهد بود.

در گجت نیوز بخوانید:
۱۵ تغییر الزامی که باید در تنظیمات گلکسی اس ۲۴ اعمال کنید گلکسی اس ۲۴ در برابر گوگل پیکسل ۸؛ بهترین گوشی اندرویدی دنیا کدام است؟

وان پلاس 12R

همان‌طور که گوشی پرچمدار وان پلاس 12 از بسیاری جهات محصولی بهتر از گلکسی اس 24 اولترا به شمار می‌رود، وان پلاس 12R نیز یکی از بهترین گوشی های میان رده حال حاضر بازار و بهترین جایگزین‌های گلکسی S23 FE است.

گوشی گلکسی S23 FE

OnePlus 12R به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 در کنار 8 یا 16 گیگ رم مجهز بوده و برتری محسوسی نسبت به اس 23 اف ای دارد. همچنین صفحه نمایش اولد این گوشی هم 6.78 اینچی بوده و نرخ رفرش 120 هرتزی دارد. از سوی دیگر، دوربین پشت وان پلاس 12R نیز متشکل از یک حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی، یک حسگر فوق عریض و یک سنسور ماکرو است که هرچند هم‌تراز یا حتی شاید ضعیف‌تر از Galaxy S23 FE است، اما به‌طور کلی از این گوشی پکیجی ایده‌آل ساخته.

دیگر مزیت مهم وان پلاس 12R نسبت به گلکسی S23 اف ای نیز شارژ فوق سریع 100 واتی آن است که صفر تا صد گوشی را طی تنها نیم ساعت شارژ کرده و شارژ 25 واتی رقیب کره‌ای را به یک شوخی تبدیل می‌کند. از سوی دیگر، قیمت وان پلاس 12R نیز حدودا 150 دلار ارزان‌تر از S23 FE است که در کنار تراشه قدرتمندتر، باتری حجیم‌تر و صفحه نمایش بزرگتر ارزش خرید بسیار بالایی به قاتل پرچمدار چینی بخشیده است.

در گجت نیوز بخوانید:
گلکسی آ 55 سامسونگ در برابر وان پلاس 12R؛ نبردی که اصلا منصفانه نیست!

گوگل پیکسل 8a

با توجه به نفوذ گسترده‌ای که سامسونگ در کشور ما دارد، شاید توصیه کردن یک گوشی Pixel گوگل به‌جای یکی از پرطرفدارترین محصولات سامسونگ چندان منطقی به نظر نرسد؛ اما اگر با کمیاب‌تر بودن محصولات پیکسل مشکلی ندارید، جدیدترین گوشی میانرده گوگل، پیکسل 8a یکی از بهترین جایگزین‌های گلکسی S23 FE به شمار می‌رود.

گوگل پیکسل 8a

این گوشی مزیت‌های متعددی نسبت به اس 23 اف ای دارد.‌ پیکسل 8a سبک‌تر و باریک‌تر بوده و رنگ‌بندی جذاب‌تری دارد. بعلاوه، پیکسل 8a همچنین از تراشه تنسور G3 (همانند مدل‌های پرچمدار پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو) بهره برده و هفت نسخه بعدی سیستم عامل اندروید در کنار هفت سال پشتیبانی نرم افزاری و امنیتی گوگل را دریافت خواهد کرد.

علاوه بر این، علاقمندان به عکسبرداری نیز احتمالا از Pixel 8a استقبال خواهند کرد. این گوشی از یک حسگر 50 مگاپیکسلی اصلی و یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض بهره می‌برد که شاید روی کاغذ چندان درخشان به نظر نرسد؛ اما به‌لطف توانمندی‌های نرم افزاری خیره‌کننده گوگل و هوش مصنوعی قادر به ثبت تصاویری واضح، دقیق و با رنگ‌بندی عالی است.

در کنار این مزیت‌ها، صفحه نمایش 6.1 اینچی پیکسل 8a که اندکی کوچکتر از گلکسی اس 23 اف ای است ممکن است یکی از نقاط ضعف این گوشی به شمار رود؛ ضمن آنکه هردو محصول به 8 گیگ رم مجهز بوده و با 128 یا 256 گیگ حافظه داخلی به دست علاقمندان می‌رسند. شروع قیمت پیکسل 8 ای گوگل از 500 دلار است.

سامسونگ گلکسی آ 35

دیگر گوشی فوق‌العاده سامسونگ که می‌تواند جایگزینی مناسب برای اس 23 اف ای باشد، گلکسی A35 است که ارزان‌تر از S23 FE بوده و همچنان رابط کاربری فوق‌العاده‌ای دارد.

گوشی Galaxy A35

گلکسی A35 یک صفحه نمایش 6.6 اینچی سوپر امولد با نرخ رفرش 10 هرتزی دارد و از تراشه هشت هسته‌ای اگزینوس 1380 بهره می‌برد. این گوشی همچنین در مدل‌های مختلف 6 یا 8 گیگ رم داشته و با 128 یا 256 گیگ حافظه داخلی به بازار عرضه خواهد شد. تراشه اگزینوس 1380 به کار رفته در این گوشی اصلا در حد و اندازه چیپست‌های پرچمدار نیست؛ اما همچنان موفق شده کاربری روان و سریعی را برای گلکسی آ 35 به ارمغان بیاورد.

از طرف دیگر، گلکسی A35 همچنین از یک ماژول سه‌گانه دوربین متشکل از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی در کنار یک حسگر فوق عریض و یک سنسور ماکرو بهره می‌برد. از میان این سه دوربین، تنها حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی حرفی برای گفتن داشته و سایر ماژول‌ها به هیچ وجه قادر به ارائه کیفیت چندان قابل توجه نیستند.

مهم‌ترین مزیت گلکسی ای 35 نسبت به گلکسی اس 23 اف ای را البته باید قیمت بسیار مناسب‌تر 400 دلاری عنوان کرد که آن را به یک گوشی بسیار مناسب‌تر برای افرادی تبدیل می‌کند که مایلند با هزینه‌ای بسیار مناسب یک گوشی کارآمد، همه‌کاره و خوش‌ساخت را در اختیار داشته باشند.

فراموش نکنید که Galaxy A35 هم دقیقا مثل Galaxy S23 FE تا چهار سال آپدیت‌های نرم افزاری و سیستم عامل سامسونگ را دریافت خواهد کرد.

در گجت نیوز بخوانید:
نکات مهمی که باید پیش از خرید سامسونگ گلکسی A35 بدانید بررسی ویدیویی گلکسی A35 ؛ زیر و بم جدیدترین گوشی میان‌رده سامسونگ

ناتینگ فون 2

افراد خاص‌پسندی که علاوه بر عملکرد و قیمت به طراحی گوشی مورد نظرشان هم اهمیت می‌دهند بد نیست به Nothing Phone (2) هم نگاهی بیندازند. این گوشی یک صفحه نمایش 6.7 اینچی داشته و از تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 بهره می‌برد. همچنین 8 یا 12 گیگ رم هم عملکرد فنی عالی و مالتی تسکینگ قوی آن را تضمین خواهند کرد.

گوشی گلکسی S23 FE

ناتینگ فون 2 همچنین از یک دوربین دوگانه با حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی بهره برده و به یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع 45 واتی مجهز است که شارژدهی بسیار خوبی دارد.

مهم‌ترین مشخصه طراحی این گوشی، چراغ‌های ال ای دی زیبا و خلاقانه قاب پشتی این گوشی هستند که نه تنها جلوه بصری منحصربفردی به آن می‌بخشند، کاربری فوق‌العاده‌ای نیز داشته و بسیار اعلان‌ها و اطلاعات مهم را به‌شکلی جذاب به کاربران ارائه می‌کنند.

ناتینگ فون 2 البته قیمتی تقریبا هم‌تراز با گلکسی اس 23 اف ای دارد. با این حال طراحی منحصربفرد و جذابیت فوق‌العاده آن باعث شده که حتی پس از گذشت یک سال نیز هنوز هیچ گوشی نتواند از نظر خاص بودن و طراحی صنعتی شگفت‌انگیز به آن نزدیک شود.

در گجت نیوز بخوانید:
نکات مهمی که باید پیش از خرید گوشی ناتینگ فون ۲ بدانید گوشی ناتینگ فون ۲ موفق به شکست آیفون ۱۴ پلاس در تست سرعت شد + ویدیو نکات مهمی که باید پیش از خرید سامسونگ گلکسی S23 FE بدانید