زیباترین خودروهای آئودی

10 مورد از زیباترین خودروهای تاریخ آئودی + عکس

شاید خودروهای آئودی به طراحی چندان چشم‌نواز معروف نباشند؛ اما تعدادی از زیباترین خودروهای این کمپانی تاثیرهای زیادی روی صنعت خودروسازی داشته‌اند. در ادامه تعدادی از زیباترین خودروهای آئودی را معرفی خواهیم کرد.

خودروهای آئودی زبان طراحی خاصی دارند و معمولا از دور کاملا قابل تشخیص هستند. با این وجود نمی‌توان محصولات این خودروساز مطرح آلمانی را به‌طور خاص «زیبا» دانست. البته همین طراحی به‌ظاهر ساده و بی‌آلایش خودروهای این کمپانی طرفداران فراوانی در دنیا داشته و برخی رانندگان رویکرد مینیمالی آئودی در قبال طراحی خودروهایش را تحسین می‌کنند. با این حال زمانی که بحث طراحی خودروهای زیبا باشد، ذهن علاقمندان به خودروها معمولا به سمت محصولاتی از دیگر خودروسازان دنیا متمایل می‌شود. این مساله البته باعث نمی‌شود که از برخی از زیباترین خودروهای آئودی غافل شویم؛ زیرا طراحی تعدادی از محصولات این کمپانی به‌حدی جذاب بوده که توانسته روی سایر اتومبیل‌های دنیا نیز تاثیرگذار باشد.

با زیباترین خودروهای تاریخ آئودی آشنا شوید

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از زیباترین خودروهای کمپانی آئودی از زمان‌های گذشته تا به امروز که به‌خاطر طراحی منحصربفرد و جذاب خود شهرت جهانی پیدا کردند.

آئودی 100 کوپه اس (179 تا 1976)

نخستین خودروی جذاب آئودی در حقیقت اولین اتومبیل اسپرت آئودی برای رانندگان عادی به شمار می‌رود که در سال 1969 روانه بازار شد و ظاهری جذاب و شبیه به خودروهای عضلانی آن زمان آمریکا داشت.

خودرو Audi 100 Coupe

البته پشت این ظاهر فریبنده یک موتور نه چندان قدرتمند قرار داشت که اصلا هم‌تراز نام سنگین و طراحی جذاب آن نبود. این اتومبیل آئودی نه تنها یک خودروی دیفرانسیل جلو بود؛ بلکه از موتوری 1.9 لیتری بهره می‌برد که قدرتی 112 اسب بخاری داشت. همچنین نمونه چهار دنده این خودرو صفر تا صدی 9.7 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت تنها 184 کیلومتری ارائه می‌کرد.

فروش کل این خودرو بالغ بر 360 هزار دستگاه بود.

آئودی اس 2 کوپه (1990 تا 1996)

بر خلاف مدل 100 کوپه اس که ظاهری مقتدر اما قدرتی نه چندان بالا داشت، مدل S2 Coupe آئودی علیرغم ظاهر ساده‌اش خودرویی قدرتمند و پرتوان بود. این خودرو از سیستم اختصاصی چهار چرخ متحرک کواترو آئودی بهره می‌برد و با بهره‌گیری از موتور 2.2 لیتری توربوشارژ در مدل‌های پنج دنده و شش دنده به‌ترتیب قدرت‌های 220 و 230 اسب بخاری داشت و صفر تا صد زیر 6 ثانیه‌ای ارائه می‌داد.

زیباترین خودروهای آئودی

طراحی این خودرو هرچند فاقد زرق و برق‌های مرسوم در  اتومبیل‌های اسپرت مدرن است، اما با سادگی و ظرافت مثال‌زدنی توانست به یک بنچمارک در طراحی اتومبیل‌های اسپرت تبدیل شود. فروش این خودرو آئودی هم متاسفانه چندان درخشان نبود.

آئودی آر اس 3 اسپرت‌بک (2021 تا کنون)

مدل Sportback خودروی خاطره‌انگیز آر اس 3 آئودی نمونه‌ای قدرتمندتر از مدل پایه RS 3 و جانشین به‌حق مدل افسانه‌ای کواترو است که با بهره‌گیری از یک موتور 2.5 لیتری توربوشارژ توانی 400 اسب بخاری داشته و صفر تا صدی تنها 3.8 ثانیه‌ای را ثبت کرده است.

هاچ بک Audi RS 3

به‌جز این مشخصات فنی، ظاهر این خودروی آئودی نیز سر و صدای زیادی به پا کرده است. البته هنوز نشانه‌هایی از سادگی ذاتی طراحی خودروهای آئودی در این مدل هم به چشم می‌خورد؛ اما طراحی آن خصوصا در قسمت جلو ظاهری شیک و متفاوت از دیگر هاچ‌بک‌های آئودی به آن بخشیده است. به‌طور خاص، جلوپنجره بزرگ و چراغ‌های جلو که با این جلوپنجره ادغام شده‌اند مهم‌ترین ویژگی‌های ظاهری این خودرو به شمار می‌روند.

آئودی آر اس 5 کوپه فیس لیفت

خودروهای فیس لیفت به‌ندرت جذاب‌تر از مدل‌های پایه از آب درمی‌آیند. این مساله اما در خصوص آئودی RS5 کوپه صادق نیست و مدل فیس لیف از نظر ظاهری به‌مراتب جذاب‌تر از مدل پایه بوده و به یکی از زیباترین خودروهای آئودی تبدیل شد. آئودی موفق شده در این خودرو با چیره‌دستی اتومبیلی عضلانی و قدرتمند و در عین حال ظریف و یکپارچه را طراحی کند و به یک سدان اسپرت ایده‌آل تبدیل شود.

زیباترین خودروهای آئودی

جلوه بصری البته تنها ویژگی مثبت این خودرو نیست؛ زیرا موتور شگفت‌انگیز 4.2 لیتری به کار رفته در آن علیرغم آن‌که از هیچ‌گونه توربورشارژری استفاده نمی‌کند، توانایی تولید توانی 450 اسب بخاری داشته و صفر تا صدی حدودا 4 ثانیه‌ای دارد.

آئودی آر اس 6 آوانت (2019 تا کنون)

آئودی RS 6 Avant با ظاهر تهاجمی، رینگ‌های سفید، جلوپنجره بی‌آلایش و البته المان‌های اسپرت خوش‌ساخت و زیبا یکی از زیباترین خودروهای آئودی است که دید بسیاری از شما در خصوص کسل‌کننده بودن طراحی خودروهای هاچ‌بک آلمانی را عوض خواهد کرد.

آئودی آر اس 6 آوانت

این خودرو هاچبک با بهره‌گیری از یک موتور 4 لیتری V8 با توان 591 اسب بخار از نظر عملکرد فنی نیز خیره‌کننده و توانمند ظاهر می‌شود. در مدل 2025 حتی شاهد ارتقای مشخصات فنی و استفاده از یک پیشرانه فوق‌العاده 627 اسب بخاری هستیم که صفر تا صد حدود 3.3 ثانیه را برای آن به ارمغان می‌آورد. در مدل 2025 همچنین فاصله کف خودرو تا زمین نیز به‌طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده و ظاهری بسیار جذاب‌تر به آن بخشیده است.

آئودی A8/S8 دی 2 (1994 تا 2003)

آئودی A8 نخستین خودروی سدان دنیا بود که بدنه و شاسی‌اش به‌طور کامل از آلومینیوم ساخته شده بود. این مساله باعث کاهش وزن 40 درصدی آن در مقایسه با خودروهای فولادی آن زمان شده بود. این مساله در کنار استفاده از سیستم انتقال قدرت فوق‌العاده چهار چرخ متحرک کواترو باعث شده بود که توان موتور 4.2 لیتری این خودرو به حدود 360 اسب بخار برسد و صفر تا صدی حدود 5.4 ثانیه‌ای برای آن رقم بخورد تا آئودی A8 بتواند رقابت نزدیک‌تری با خودروهای مرسدس بنز کلاس S و بی ام و سری 7 داشته باشد.

زیباترین خودروهای آئودی

آئودی A8 همچنین از نظر ظاهری نیز طراحی فوق‌العاده ساده و بی‌آلایشی داشت که ظاهری بسیار رسمی به آن بخشیده و آن را در تبدیل شدن به یکی از سدان‌های لوکس قدرتمند دنیا یاری می‌کرد.

آئودی A7 (2018 تا کنون)

خودروی آئودی A7 نیز دیگر سدان لوکس این اتومبیل‌ساز آلمانی به شمار می‌رفت که با هدف رقابت با سری CLS بنز و پانامرا پورشه روانه بازار شده بود و ظاهری استثنایی داشت. مدل RS7 این خودرو به‌طور خاص ضمن ارائه ظاهری با هیبت غول‌آسا و آینده‌نگرانه قادر بود چشم‌ها را به‌خود خیره کند؛ به‌طوری که تمامی عناصر طراحی این سدان بزرگ و غول‌پیکر قدرت بالا و ماهیت اسپرت آن را به رخ می‌کشیدند.

خودرو Audi A7

موتور 4 لیتری به کار رفته در این خودرو قدرتی 621 اسب بخاری داشت و قادر بود طی فقط 3.3 ثانیه از از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. در این مسیر، فنرهای هوایی خودرو نیز باعث کنترل‌پذیری بهتر این خودرو شده و آن را به یک اتومبیل سوپر اسپرت همه‌فن‌حریف تبدیل می‌کردند.

آئودی R8 (2007 تا 2015)

مدل R8 خودرویی جریان‌ساز برای آئودی به شمار می‌رود که علاوه بر بهره‌مندی از سیستم انتقال قدرت چهار چرخ متحرک کواترو، موتور را نیز در وسط قرار داده تا رقیبی درخور برای بهترین سوپر اسپرت‌های پورشه، فراری یا لامبورگینی باشد.

زیباترین خودروهای آئودی

در این خودرو نیز همانند مدل A8 شاهد استفاده از یک شاسی تمام آلومینیومی هستیم؛ ضمن این که موتور 5.2 لیتری V10 این خودرو توانایی تولید قدرت 525 اسب بخاری داشته و از آن یک یک هیولای رام‌نشدنی و خوش‌دست می‌ساخت.

همچنین در بخش طراحی نیز مدل R8 حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و با جلوپنجره‌ای بزرگ و چراغ‌های جلو منحصربفردش ظاهری بسیار تهاجمی و پرخاشگر پیدا کرده است. تمامی المان‌های بصری این خودرو به‌خوبی در کنار یکدیگر قرار گرفته و یکی از زیباترین خودروهای آئودی را تشکیل داده‌اند.

در گجت نیوز بخوانید:
آئودی R8 به خط پایان رسید؛ پایان تولید سوپرکار افسانه‌ای آلمانی

آئودی RS Q8 (2020 تا کنون)

خودروی بی ام و X6 را باید یک شاسی بلند انقلابی خواند که با ارائه شمایلی شبیه به یک خودروی کوپه کلاس جدیدی را در میان شاسی بلندهای اسپرت دنیا پایه‌ریزی کرد. با این وجود آئودی تصمیم گرفت با مدل RS Q8 خود در مسیری متفاوت حرکت کرده و یک شاسی بلند اسپرت عضلانی را شکل دهد که باوقار و در عین حال وحشی به نظر برسد.

شاسی بلند Audi

پرچمدار پرادعای آئودی اکنون یکی از جذاب‌ترین شاسی بلندهای بازار به شمار رفته و با بهره‌گیری از یک موتور 4 لیتری V8 دو توربو با قدرت 631 اسب بخار محصولی بسیار پرشتاب و در عین حال خوش‌دست و فرمان‌پذیر به شمار می‌رود. سیستم‌های پایداری الکترومکانیکی این خودرو در میان تمامی محصولات بازار سرآمد به شمار می‌روند.

آئودی آر اس e-tron جی تی (2021 تا کنون)

گل سرسبد خودروهای کنونی آئودی مدل RS e-tron GT است که تنها یکی از زیباترین خودروهای الکتریکی دنیا، بلکه یکی از توانمندترین آن‌هاست. آئودی با استفاده از یک موتور الکتریکی بسیار پرتوان 637 اسب بخاری در این خودرو موفق شده صفر تا صد حدود سه ثانیه‌ای را برای آن به ارمغان آورده و رکورد بسیار جذابی را برای سوپر اسپرت الکتریکی خود به ثبت برساند.

زیباترین خودروهای آئودی

علاوه بر این، زبان طراحی همیشگی آئودی در این خودرو به بهترین شکل نمود پیدا کرده؛ به‌طوری که شاهد کاپوت کشیده، بدنه عریض و عضلانی و شمای کلی بسیار تهاجمی و چشم‌نواز این خودرو هستیم.

بد نیست بدانید که در مدل 2025 ای‌ترون جی تی پیشرانه‌ای 912 اسب بخاری به کار رفته که صفر تا صد باورنکردنی 2.5 ثانیه‌ای را به ثبت رسانده است.

در گجت نیوز بخوانید:
عجیب ترین خودروهای آئودی که تا به حال ساخته شده است بدترین خودروهایی که آئودی تاکنون ساخته است زیباترین خودروهایی که فراری تا کنون طراحی کرده

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*