قابلیت هوش مصنوعی کروم

این 3 قابلیت جدید هوش مصنوعی کروم در کامپیوتر شما کاربری فوق العاده‌ای خواهند داشت

مرورگر گوگل کروم – Google Chrome به‌تازگی از  3 قابلیت جدید مبتنی بر هوش مصنوعی بهره‌مند شده که کاربری آن را به‌طور قابل توجهی ارتقا می‌دهند. در ادامه با این قابلیت‌ها آشنا خواهیم شد.

با وجود این که گوگل در روزهای اخیر مشغول آماده شدن برای رویداد رونمایی از گوشی های خانواده پیکسل 9 و ساعت هوشمند پیکسل واچ 3 است، مرورگر گوگل کروم به چندین قابلیت جذاب هوش مصنوعی مجهز شده که می‌تواند تجربه گشت و گذار در اینترنت را به‌طور قابل توجهی برای کاربران ارتقا دهد.

در ادامه به بررسی بیشتر این قابلیت‌های جذاب مرورگر گوگل خواهیم پرداخت.

3 قابلیت جدید هوش مصنوعی گوگل کروم که تجربه اینترنت‌گردی شما را متحول خواهند کرد

قابلیت‌های جدید گوگل کروم البته هیچ‌یک چندان بزرگ و تاثیرگذار نیستند؛ اما اثر آن‌ها در کنار یکدیگر می‌تواند تحول قابل توجهی در تجربه گشت و گذار در اینترنت ایجاد کند.

گوگل لنز برای دسکتاپ

کاربران گوشی‌های اندرویدی احتمالا با اهمیت گوگل لنز به‌خوبی آشنا هستند. به کمک این ابزار گوگل کاربران گوشی‌های موبایل می‌توانند ضمن عکس گرفتن از محیط اطلاعاتی کلیدی و مهم در خصوص سوژه‌های حاضر در تصویر مثل آیتم‌های خریدنی، جاذبه‌های توریستی کسب کنند.

قابلیت Google Lens

این قابلیت کاربردی اکنون به نسخه دسکتاپ مرورگر گوگل کروم نیز آمده است. به این ترتیب اکنون کاربران این مرورگر می‌توانند با کلیک روی کلید مربوط به Google Lens در نوار آدرس مرورگر خود یا فعال کردن آن از طریق راست کلیک کردن در صفحه، این ابزار را فراخوانده و از آن کمک بگیرند.

به جز کاربری‌های معمولی مثل شناسایی سوژه‌های حاضر در تصویر، گوگل لنز همچنین امکان انتخاب متن از تصویر نمایش داده شده در صفحه را نیز برای‌تان فراهم کرده و صفحه جستجویی را برای پاسخ‌دهی به سوالات مربوط به تصویر را برای‌تان نمایش خواهد داد. گوگل لنز همچنین در نسخه دسکتاپ مرورگر با توانمندی‌های گسترده هوش مصنوعی گوگل نیز ادغام خواهد شد تا نتیجه خروجی بسیار مفیدتر از چیزی باشد که انتظارش را دارید.

تعامل با تاریخچه مرورگر

حتما برای شما هم پیش آمده که پس از وارد شدن به یک صفحه وب فراموش کنید آن را به لیست بوکمارک‌های خود اضافه کنید. در این شرایط پیدا کردن مجدد صفحه به فرآیندی دشوار و زمان‌بر تبدیل می‌شود. قابلیت جدید هوش مصنوعی مرورگر کروم این مشکل را برطرف می‌کند؛ به‌طوری که می‌توانید در نوار آدرس مرورگر کروم سوالی را در خصوص تبی که قبلا بسته‌اید مطرح کنید و مرورگر نیز با ارائه پاسخ‌های متناسب با سوال شما در یافتن این تب به شما کمک خواهد کرد.

قابلیت هوش مصنوعی کروم

برای استفاده از این قابلیت جدید لازم است که در ابتدا دستور search history را در مرورگر کروم خود وارد کنید و سپس سوالتان را از گوگل بپرسید. در این شرایط مرورگر کروم به‌طور خودکار بهترین پاسخ را با برچسب «AI Best Match» مشخص خواهد کرد.

این قابلیت مرورگر کروم عملکردی بسیار شبیه به Recall در ویندوز 11 دارد. با این وجود بر خلاف رویکرد مایکروسافت، گوگل تمایلی به ثبت اسکرین شات‌های متعدد از صفحه نداشته و از این طریق ریسک افشای اطلاعات شما را نیز به حداقل می‌رساند.

مقایسه تب‌ها با یکدیگر

دیگر قابلیت AI جذاب و بسیار کاربری مرورگر گوگل امکان مقایسه محتوای چندین تب مختلف با یکدیگر و نمایش نتیجه مقایسه در یک تب جداگانه است.

مقایسه تب ها

برای مثال در نظر بگیرید که در چند صفحه مختلف دنبال قیمت، مشخصات یا امتیازات یک محصول خاص در وبسایت‌های مختلف می‌گردید. گوگل کروم به‌سادگی قادر است تمامی نتایج ارائه‌شده توسط تب‌های مختلف را در یک تب جداگانه جمع‌آوری کرده و به‌صورت خلاصه پیش روی‌تان قرار دهد.

در گجت نیوز بخوانید:
چرا گوگل کروم کند شده است و چگونه می‌توان سرعت آن را افزایش داد حتی اگر شیفته گوگل کروم هستید هم این مرورگر را امتحان کنید نسخه پولی گوگل کروم معرفی شد؛ تفاوت با نسخه رایگان چیست؟ چرا اپل اصرار دارد کابران آیفون از گوگل کروم استفاده نکنند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*