گجت جذاب 2024

نگاهی به 10 مورد از جذاب ترین گجت های سال 2024

اینجا 10 مورد از جذاب ترین گجت هایی که تا به اینجای سال 2024 رونمایی شده‌اند را معرفی و بررسی خواهیم کرد. البته این لیست نهایی امسال نیست؛ زیرا هنوز تا پایان سال زمان زیادی باقی مانده.

همان‌طور که از اسم وبسایت‌مان پیداست، ما در گجت نیوز عاشق گجت‌ها و دستگاه‌های تکنولوژیک جدیدی هستیم که با ارائه قابلیت‌های جذاب و جدید قادرند حد و مرزهای تکنولوژی و خلاقیت را شکسته و چیز تازه‌ای به کاربرانشان ارائه دهند. با وجود این که هنوز حدود چهار ماه تا پایان سال 2024 باقی مانده، گجت‌های جذاب و فوق‌العاده‌ای روانه بازار شده‌اند که هریک توانسته‌اند پیشرفت‌های تکنولوژیک بزرگی را در حوزه‌های مختلف این صنعت چند تریلیون دلاری رقم بزنند. به همین جهت در ادامه نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از جذاب ترین گجت هایی که تا به اینجای سال 2024 رونمایی و معرفی شده‌اند.

جذاب ترین گجت های سال 2024 دنیا

لیستی که در ادامه مشاهده خواهید فرمود دربرگیرنده تعدادی از برترین محصولات تکنولوژیک امسال است که هم نزد منتقدین و هم مخاطبان با استقبال گسترده‌ای روبرو شده‌اند. البته ممکن است پای برخی از این دستگاه‌ها هرگز به کشورمان باز نشود؛ اما این مساله نمی‌تواند باعث شود که ارزش‌های آن‌ها به‌عنوان یکی از جذاب ترین گجت های سال 2024 زیر سوال برود.

آیپد پرو M4

چه دوست داشته باشید و چه نداشته باشید، آیپد پرو 2024 احتمالا بزرگترین پیشرفت تبلت‌های آیپد از ابتدای حیات این محصولات تا کنون است. این تبلت علاوه بر تکنولوژی دست‌نیافتنی صفحه نمایشش که متشکل از دو صفحه نمایش اولد روی یکدیگر است، به‌طرز باورنکردنی باریک طراحی شده و با ضخامت 5.1 میلیمتری خود قوانین فیزیک را به سخره می‌گیرد!

آیپد پرو M4

علاوه بر این، سیستم عامل آیپد او اس هم علیرغم تمامی محدودیت‌هایش، آیپد پرو M4 را به دستگاهی بی‌نهایت قدرتمند تبدیل کرده و عملکرد خیره‌کننده مجیک کیبورد و اپل پنسل نیز از آن یک گجت رویایی ساخته که بیش از هر زمان دیگری به جایگزینی لپ تاپ‌ها نزدیک شده است. البته برای دستیابی به این اعجاز مهندسی اپل لازم است حداقل هزار دلار کنار بگذارید. این رقم البته فقط برای نسخه 11 اینچی آن است.

در گجت نیوز بخوانید:
۵ دلیل برای اینکه تبلت ها در سال ۲۰۲۴ هنوز هم ارزش خرید زیادی دارند

Nex Playground

اگر به کنسول‌های بازی علاقمند باشید، احتمالا کینکت مایکروسافت را به یاد دارید. کینکت گجتی اضافی برای کنسول‌های نسل هفتم و هشتم مایکروسافت بود که امکن انجام بازی‌های گروهی با فرامین حرکتی را برای کاربران فراهم می‌کرد و علیرغم موفقیت نصفه و نیمه اولیه‌اش در نهایت به شکستی بزرگ برای ردموندی‌ها تبدیل شد.

گجت جذاب 2024

اگر دلتان برای کینکت تنگ شده، گجت 200 دلاری Nex Playground دستگاهی‌ست که احتمالا به آن نیاز دارید. این گجت جذاب متشکل از یک واحد مرکزی مکعبی شکل و یک کنترلر لوله‌ای‌ست و بهترین گزینه برای افرادی به شمار می‌رود که چیزی فراتر از بازی‌های کنسولی می‌خواهند؛ اما چندان به عناوین واقعیت مجازی و واقعیت افزوده علاقه‌ای ندارند.

عناوین این کنسول علیرغم آن‌که بیشتر برای کودکان طراحی شده‌اند، بسیار جذاب هستند و با ارائه گیم پلی بسیار جذاب می‌توانند شما یا فرزندانتان را برای مدتی طولانی سرگرم کنند. با این وجود بردن حداکثر استفاده از این دستگاه نیازمند خرید اشتراک 90 دلاری سالانه است؛ زیرا در صورت عدم انجام این کار تنها به چهار بازی رایگان آن دسترسی خواهید داشت.

Asus ROG Zephyrus G16

یکی دیگر از جذاب ترین گجت های سال 2024 نیز لپ تاپ گیمینگ فوق‌العاده قدرتمند Zephyrus G16 ایسوس است که یکی از ناب‌ترین تجربه‌های پی سی گیمینگ را با حداقل آلایش به کاربرانش ارائه می‌دهد.

لپ تاپ گیمینگ ایسوس

این دستگاه گرانقیمت 2000 دلاری صفحه نمایشی 16 اینچی OLED با نرخ رفرش 240 هرتز داشته و با بهره‌گیری از تراشه اینتل Core Ultra 9 و کارت گرافیک RTX 4070 انویدیا در کنار 16 گیگ رم و یک ترابایت حافظه اس اس دی بدون هیچ دغدغه‌ای از پس اجرای سنگین‌ترین بازی‌های روز با بهترین کیفیت برخواهد آمد.

در کنار این مشخصات فنی، شارژدهی بسیار خوب حدودا 7 ساعته باتری و اسپیکرهای باکیفیت آن را نیز نباید فراموش کرد. البته برخی ایرادات مثل عملکرد نه چندان خوب کیبورد، داغ کردن گاه و بیگاه و ضعف سیستم تشخیص چهره باعث شده‌اند که این لپ تاپ گیمینگ را نتوان محصولی بی‌نقص دانست؛ اما کیفیت بالا و عملکرد خیره‌کننده توانسته آن را به یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ سال 2024 تبدیل کند.

در گجت نیوز بخوانید:
سال ۲۰۲۴، سال انقلاب لپ تاپ ها است

SwitchBot Lock Pro

قفل‌های هوشمند از جمله گجت‌هایی هستند که هرچند در کشورمان هنوز چندان فراگیر نشده‌اند، اما در سایر نقاط دنیا طرفداران پر و پا قرصی داشته و رقابتی سنگین میان سازندگان آن‌ها شکل گرفته است. یکی از بهترین نمونه‌های قفل‌های هوشمند امسال SwitchBot Lock Pro است که مثل همه نمونه‌های مشابه از بلوتوث برای اتصال به سایر دستگاه‌ها کمک گرفته و شارژدهی طولانی مدت باتری دارد.

گجت جذاب 2024

با این وجود نصب این قفل هوشمند بسیار ساده بوده و راه‌اندازی آن تنها نیازمند پیمایش چند گام ساده است. سوییچ‌بات لاک پرو همچنین از دستگاه‌هایی مثل Keypad Touch یا Hub Mini هم پشتیبانی کرده و حتی یک اپلیکیشن اختصاصی برای تنظیم قابلیت‌هایی مثل رنگ اندیکاتور یا پایش برخی سنجه‌های ایمنی منزل را به کاربران ارائه می‌دهد.

از سوی دیگر قیمت این قفل هوشمند نیز تنها 200 دلار است که به‌شدت به جذابیت خرید آن افزوده و ارزش خریدش را بالاتر می‌برد.

GameSir Nova

در حال حاضر بزرگترین استانداردها در طراحی دسته برای بازی کردن را کنترلرهای دوال سنس پلی استیشن یا دسته‌های ایکس باکس ارائه می‌دهند. با این وجود قیمت این دسته‌ها در بازار حدود 60 دلار است و کنترلرهای ارزشمند شخص ثالث مثل 8Bitdo نیز همگی قیمتی در همین محدوده دارند. در این بین اما دسته GameSir Nova پدیده‌ای استثنایی‌ست که یک خروار آپشن و قابلیت را با قیمت تنها 36 دلار ارائه کرده و حتی در نسخه لایت قیمتی تنها 25 دلار دارد.

دسته GameSir

در ازای پرداخت این هزینه شما می‌توانید قابلیت‌هایی مثل جویستیک‌هایی با اثر هال (Hall Effect)، تریگرهای بسیار حساس، نورپردازی RGB، کلیدهای ماکرو و یک باتری 1200 میلی آمپر ساعتی را در کنار یک جعبه مخصوص برای حمل و نقل در اختیار داشته باشید. این دسته حتی از اتصال سیمی هم پشتیبانی کرده و در صورتی که دانگل آن را در اختیار داشته باشید می‌توانید از طریق اتصال سریع 3.4 گیگاهرتزی آن را به دستگاه‌های مختلف وصل کنید.

البته این دسته، خصوصا از حیث نرم افزاری دارای ایراداتی جزیی است؛ اما مطمئنا با گذر زمان GameSir نواقص آن را برطرف کرده و این دسته را از این که هست هم ارزشمندتر خواهد کرد.

در گجت نیوز بخوانید:
گیم سیر X2 پرو ؛ دسته بازی ایکس باکس برای گوشی‌های اندرویدی

Vaonis Hestia

دیگر گجت جذاب و شگفت‌انگیز سال 2024 هم Vaonis Hestia که قادر است هر گوشی هوشمند اعم از آیفون یا اندروید را به یک تلسکوپ جیبی تبدیل کند. این دستگاه قادر است با اضافه کردن بزرگنمایی 25 برابری به دوربین اصلی هر گوشی موبایل امکان ثبت تصاویر فضایی فوق‌العاده از ماه یا سایر سیاره‌های منظومه شمسی را فراهم کند.

گجت جذاب 2024

این دستگاه 400 دلاری بر اساس گزارشات می‌تواند با اتصال به گوشی شما تصاویری بهتر از دوربین تله فوتو فوق‌العاده گلکسی اس 24 اولترا ثبت کند و شما را از هزینه کردن برای یک تلسکوپ بی‌نیاز کند. در این بین البته بزرگترین ایراد این گجت را باید نبود قابلیت‌های نرم افزاری به منظور شناسایی سیارات، ستاره‌ها و اجرام مختلف آسمانی عنوان کرد که استفاده از آن را برای افرادی که اطلاعات زیادی از اخترشناسی ندارند دشوار خواهد کرد.

این مشکل را البته می‌توان تا حد زیادی با کمک گرفتن از ابزارهای نرم افزاری شخص ثالث برطرف کرد و تصاویری بسیار باکیفیت از منظومه شمسی گرفت.

RingConn Smart Ring

حلقه‌های هوشمند نیز دیگر پدیده‌های تکنولوژیک پر سر و صدای سال 2024 هستند که با گلکسی رینگ با شهرتی جهانی رسیدند. با این وجود، نه حلقه‌های هوشمند سامسونگ، بلکه حلقه RingConn Smart Ring توانسته یکی از جذاب ترین گجت های سال 2024 باشد.

حلقه هوشمند RingConn

این دستگاه استاندارد IP68 را کسب کرده و عمر باتری هفت روزه دارد. علاوه بر این، رینگ‌کان همچنین در سه رنگ مختلف به بازار عرضه شده و سنجه‌هایی مثل ضربان قلب، اکسیژن خون و دمای بدن را اندازه‌گیری می‌کند. این حلقه هوشمند همچنین گزارش‌های تحلیلی از وضعیت کلی بدن، میزان و کیفیت خواب و برخی سنجه‌های دیگر را نیز ارائه داده و پکیجی کامل از ویژگی‌های سلامتی به شمار می‌رود.

از سوی دیگر، اکثر قابلیت‌های پریمیوم RingConn نیز بر خلاف Oura Ring نیازی به خرید اشتراک نداشته و طبق برخی گزارش‌ها، سنجه‌های اندازه‌گیری شده توسط آن حدودا 5 الی 10 درصد با اپل واچ اولترا 2، ساعت هوشمند گرانقیمت و پرادعای اپل تفاوت داشته‌اند.

البته RingConn Smart Ring در پایش فعالیت‌های ورزشی عملکردی متوسط داشته و برخی قابلیت‌های آن مثل امکان خاموش کردن آلارم با فشردن انگشت چندان دقیق عمل نمی‌کنند. با این وجود کمپانی سازنده قول پشتیبانی بهتر از این دستگاه در آینده را داده تا بتوان با خیال راحت هزینه 280 دلاری خرید آن را پرداخت کرد.

در گجت نیوز بخوانید:
ضعف بزرگ حلقه هوشمند سامسونگ؛ هرگز گلکسی رینگ را به آهنربا نزدیک نکنید

Dangbei Atom

تجربه تماشای فیلم و سریال با یک تلویزیون 100 اینچی سامسونگ قطعا لذت‌بخش است؛ اما اگر قصد پرداخت هزینه 4000 دلاری خرید این تلویزیون را ندارید و دنبال گزینه‌ای مناسب‌تر می‌گردید، بد نیست نگاهی به پروژکتور Dangbei Atom داشته باشید که با قیمت 900 دلاری و ابعاد 7.68 در 7.68 اینچی خود قادر است عملکردی عالی ارائه دهد.

گجت جذاب 2024

پروژکتور اتم علیرغم ابعاد جمع و جورش نسبت پرتاب 1:2:1 داشته می‌تواند در فاصله 16 فوتی صفحه نمایشی 180 اینچی تشکیل دهد. از سوی دیگر حداکثر روشنایی 1200 لومنی این دستگاه نیز باعث می‌شود که استفاده از آن حتی در صورتی که یک دیوار کاملا سفید هم در دسترس نباشد کیفیتی عالی داشته باشد. همچنین کیفیت صدای بسیار خوب و پشتیبانی کامل از اکوسیستم گوگل تی وی نیز دیگر مزیت‌های آن به شمار می‌روند.

البته در کنار این مزایا باید توجه کرد که نصب و راه‌اندازی این پروژکتور در بسیاری اوقات کار چندان ساده‌ای نیست و دستکاری تنظیمات آن گاهی سخت و دشوار است. از سوی دیگر، کنترل دستگاه تنها از طریق ریموت آن امکان‌پذیر است و صدای فن نیز برخی اوقات آزاردهنده خواهد بود. در عین حال Dangbei Atom یکی از بهترین پروژکتورهایی‌ست که در محدوده قیمتی 900 دلار می‌توان خرید.

Insta360 X4

دوربین‌های 360 درجه مدتی نسبتا طولانی‌ست که در بازار حضور دارند. با این وجود تا پیش از انقلاب کمپانی GoPro اکثر این دوربین‌ها محصولاتی گران‌قیمت و نه‌چندان کاربردی به شمار می‌رفتند. با این وجود ظهور اکشن کم‌های گو پرو این روند را تغییر داد. Insta360 X4 یک دوربین 360 درجه کامل است که هرآنچه از یک اکشن کم انتظار دارید را با قیمت 500 دلار در اختیارتان قرار داده و یکی از جذاب ترین گجت های سال 2024 است.

دوربین اینستا 360 ایکس 4

این دستگاه قادر به ضبط ویدیوهای 8K بوده و علاوه بر شارژدهی فوق‌العاده باتری از مدهای عکس و فیلمبرداری متعدد مانند تایم لپس و اسلوموشن نیز پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، Insta360 X4 همچنین کاملا ضدآب بوده و کیفیت میکروفون‌های آن نیز به‌طرز تعجب‌برانگیزی بالاست. این اکشن کم همچنین پاسخ‌دهی بسیار دقیقی هم به فرامین صوتی داشته و دوربین آن توسط لایه مقاومت گوریلا گلس حفاظت می‌شود تا خیال‌تان از بابت ایمنی آن نیز راحت باشد.

دوربین‌های 360 درجه البته شاید برای عموم کاربران مناسب نباشند؛ اما اگر به کوهنوردی یا طبیعت‌گردی علاقمند باشید، اینستا 360 ایکس 4 گزینه‌ای عالی برای شماست.

Lenovo Yoga Book 9i Gen 9

لنوو یوگا بوک 9i نسل نهم در نگاه نخست شبیه به یک گوشی تاشو بسیار بزرگ است. با این وجود با نگاهی دقیق‌تر می‌توان متوجه شد که این دستگاه در حقیقت یک لپ تاپ با دو صفحه نمایش لمسی مجزاست که کاربری فوق‌العاده‌ای داشته و یکی از خلاقانه‌ترین گجت‌های سال 2024 به شمار می‌رود.

گجت جذاب 2024

این لپتاپ از یک پردازنده Core Ultra 7 اینتل در کنار 16 گیگ رم و 512 گیگ حافظه اس اس دی بهره برده و کاملا قادر است از پس سنگین‌ترین بازی‌ها، ویرایش‌ها و مالتی تسکینگ گسترده برآید.

از سوی دیگر کیبورد بلوتوثی این لپ تاپ نیز می‌تواند کاربری‌های گسترده‌ای برای صفحه نمایش آن به ارمغان بیاورد و با ارائه آرایش‌های مختلف صفحه نمایش‌ها، آن را به یک تبلت با صفحه نمایش بسیار بزرگ یا لپ تاپ با کیبورد لمسی تبدیل کند. دستگاه جدید لنوو همچنین کیفیت صدا و تصویر قابل قبولی هم دارد؛ اما برچسب قیمتی 1980 دلاری، آن را از دسترس بسیاری علاقمندان خارج خواهد کرد.

درعین حال شکی نیست که یوگا بوک 9i نسل 9 را می‌توان دستگاهی فوق‌العاده خلاقانه در بازار لپ تاپ های ویندوزی دانست که خلاقیت در آن چندان جایی ندارد. به همین جهت این دستگاه یکی از بهترین و جذاب ترین گجت های دنیا تا به این‌جای سال 2024 است.

در گجت نیوز بخوانید:
نوآورانه ترین گجت های سال ۲۰۲۳ ؛ از گوشی موبایل تا تلویزیون، ساعت هوشمند و لپ تاپ ۱۰ گجت جذاب که هر کاربر اندروید در سال ۲۰۲۴ به آن‌ها نیاز خواهد داشت ۶ گجت در فیلم‌های علمی تخیلی که به دنیای واقعی آمدند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*