نوآورانه ترین گجت های سال ۲۰۲۳

نوآورانه ترین گجت های سال ۲۰۲۳ ؛ از گوشی موبایل تا تلویزیون، ساعت هوشمند و لپ تاپ

به ‌بهانه نزدیک شدن به آغاز سال ۲۰۲۴، فهرستی از نوآورانه ترین گجت های سال ۲۰۲۳ از حوزه تلویزیون گرفته تا موبایل و گیمینگ را گردآوری کرده‌ایم.

هر ساله صدها و هزاران گجت هوشمند جدید رونمایی می‌شود و ما اینجا در گجت نیوز تلاش می‌کنیم شما را در جریان معرفی جهانی این محصولات قرار دهیم. به‌همین خاطر هم بسیاری از علاقه‌مندان به اخبار تکنولوژی نسبت به ما لطف دارند و همیشه تا حد امکان ما را حمایت کرده‌اند.

حالا که به پایان سال ۲۰۲۳ میلادی رسیده‌ایم، می‌خواهیم فلش بکی به ۱۲ ماه اخیر بزنیم و از بین هزاران دستگاه هوشمند معرفی شده، نوآورانه ترین گجت های سال ۲۰۲۳ را پیدا کنیم. البته سعی کردیم که در اینجا انصاف را رعایت کنیم و محصولاتی را به شما معرفی کنیم که باعث پیشرفت و ارتقا حوزه خود نسبت به گذشته شده‌اند.

نوآورانه ترین گجت های سال ۲۰۲۳

در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا به بررسی بهترین لپ تاپ، تبلت، گوشی هوشمند، ساعت هوشمند و غیره بپردازیم.

برترین لپ تاپ سال: لنوو یوگا بوک 9i

نوآورانه ترین گجت های سال ۲۰۲۳ - لنوو یوگا بوک 9i

یک لپ تاپ با نمایشگر ثانویه، ایده‌ای بود که پیش از عرضه با شکست مواجه شد. ما در مورد دستگاه Surface Neo مایکروسافت صحبت می‌کنیم که از دو نمایشگر برخوردار بود و به واسطه آن‌ها می‌توانست در حالت‌های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:

لپ تاپ گیمینگ لنوو Legion 9i با سیستم کولینگ آبی معرفی شد

بعد از گذشت چند سال از این پروژه شکست خورده، لنوو محصول جدیدی به نام Yoga Book 9i را رونمایی کرد که برای نخستین بار در مراسم CES اوایل سال ۲۰۲۳ به معرض نمایش درآمد و از قضا یکی از موفق‌ترین محصولات چند سال اخیر این شرکت چینی هم محسوب می‌شود.

وقتی از صفحه تاشده این لپ تاپ با پایه اوریگامی استفاده می‌کنید خیلی لذت‌بخش است. آهن‌ربای خیلی محکمی در اینجا به‌کار رفته تا با خیال راحت بتوانید وقتی دستگاه روی پایه قرار دارد، از هر دو نمایشگر آن در زیر هم استفاده کنید.  این ایده جذاب مناسب کاربران حرفه‌ای است که فقط یک مانیتور پاسخگوی نیازهای آن‌ها نیست. بنابراین با خرید این محصول، هم یک لپ تاپ خواهید داشت و هم یک مانیتور اکسترنال همراهتان هست.

چنین محصولی زمانی مفید است که بخواهید در یک صفحه کدنویسی کنید و در صفحه دیگر نتیجه کار را ببینید. یا آنکه وقتی در حال کار‌ با لپ تاپ خود هستید، روی نمایشگر ثانویه آن یک ویدیوی یوتیوب باز کنید. به جز طراحی منحصر به‌فرد و نمایشگر خلاقانه، همه‌چیز در این لپ تاپ مثل یک لپ تاپ معمولی است.

ابن محصول با ۱۶ گیگ رم و ۵۱۲ گیگ حافظه داخلی، ۲ هزار دلار قیمتش است. این یعنی اگر بخواهد در ایران فروخته شود، نباید کمتر از ۱۱۰ میلیون تومان قیمت داشته باشد. اگر این لپ تاپ در بازار موجود باشد و شما هم به لپ تاپ و یک نمایشگر ثانویه احتیاج داشته باشید، حاضرید همین حالا ۲ هزار دلار خرج کنید و صاحب یوگا بوک 9i لنوو شوید؟

برترین تبلت سال: گوگل پیکسل تبلت

نوآورانه ترین گجت های سال ۲۰۲۳ - گوگل پیکسل تبلت

امسال گوگل تصمیم گرفت اولین تبلت خودش را رونمایی کند. تبلتی که شاید بهترین مشخصات فنی بازار را نداشته باشد و نتوان باگ‌های نرم افزاری آن را هم نادیده گرفت، اما ارزش بسیار بالایی دارد. چرا؟ چون این فقط یک تبلت معمولی نیست. این هم یک تبلت و هم یک نمایشگر هوشمند است که در قالب یک دستگاه شیک درآمده و عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

تبلت پیکسل گوگل با قیمت 500 دلار رسما معرفی شد

شما می‌توانید از Pixel Tablet به‌عنوان یک تبلت اندرویدی استفاده کنید و هرکاری که یک تبلت معمولی انجام می‌دهد را از آن انتظار داشته باشید. این می‌تواند شامل وبگردی، تماشای ویدیوهای یوتیوب، بازی کردن و غیره شود. نمایشگر ۱۱ اینچی آن خوب به‌نظر می‌رسد، پردازنده Tensor G2 برای کارهای روزمره کافی است و گوگل از رابط کاربری ساده و زیبای اندروید ۱۴ روی آن استفاده کرده که تجربه کاربری خوبی را ارائه می‌کند. اما وقتی نخواهید از این دستگاه به‌عنوان یک تبلت استفاده کنید، می‌توانید آن را به یک داک اسپیکر که همراهش عرضه می‌شود متصل کنید و از آن یک هاب مرکزی برای کنترل کل خانه خود ایجاد کنید.

وقتی تبلت گوگل به داک متصل شود، به یک نمایشگر هوشمند تبدیل خواهد شد. شما می‌توانید به‌واسطه آن کنترل گجت‌های هوشمند خانگی خود را به‌دست بگیرید، در مورد وضعیت آب و هوا سوال کنید، رویدادهای پیش روی در تقویم را چک کنید و مواردی از این دست. این داک علاوه بر این که به‌عنوان یک اسپیکر بلند و قدرتمند عمل می‌کند، می‌تواند گوگل پیکسل تبلت را هم شارژ کند.

به‌لطف این ویژگی جذاب است که ما تبلت پیکسل را به فهرست نوآورانه ترین گجت های سال ۲۰۲۳ اضافه کردیم و به اعتقاد ما جذاب‌ترین تبلتی بود که امسال عرضه شد. اینکه تبلتی را داشته باشید که به یک نمایشگر هوشمند هم تبدیل شود، ایده بسیار قشنگی است.

برترین گوشی سال: وان پلاس Open

نوآورانه ترین گجت های سال ۲۰۲۳ - وان پلاس اوپن

نوآورانه ترین گجت های سال ۲۰۲۳

اگرچه سامسونگ چند سالیست که در بازار گوشی‌های هوشمند تاشو حکومت می‌کند، اما سال ۲۰۲۳ شاهد افزایش حضور تولیدکنندگان در این بازار بودیم که گوگل و وان پلاس ۲ تا از معتبرترین‌های آن‌ها بودند. امسال وان پلاس از نخستین گوشی تاشو خودش به‌نام وان پلاس Open رونمایی کرد که می‌تواند به رقیب قدرتمندی برای گلکسی زد فولد سامسونگ تبدیل شود.

بیشتر بخوانید:

وان پلاس اوپن به سبک تاشو و با درخشان‌ ترین نمایشگر موبایل جهان معرفی شد

این گوشی موبایل منعطف از نظر مشخصات فنی هم فوق‌العاده است. شما چیپست پرچمدار و توانمند اسنپدراگون ۸ نسل ۲ را در زیر قاب آن خواهید داشت که با ۱۶ گیگ رم و ۵۱۲ گیگ حافظه داخلی همراه شده است. به‌لطف این امکانات سخت افزاری، گوشی وان پلاس می‌تواند از پس هر کاری برآید. این دیوایس همچنین از یک باتری ۴،۸۰۵ میلی‌آمپر ساعتی نیرو می‌گیرد که می‌تواند یک روز کامل شارژدهی داشته باشد و هنگام نیاز به شارژ هم با توان ۶۷ واتی به‌سرعت مجددا شارژ شود.

یک نمایشگر ۶.۳۱ اینچی AMOLED در پشت این دستگاه تعبیه شده است که وقتی آن را مثل کتاب می‌بندید، می‌توانید از این پنل استفاده کنید. وقتی هم که دستگاه را باز کنید، یک نمایشگر بزرگ ۷.۸۲ اینچی AMOLED در دسترس شما قرار خواهد گرفت. هر دو این نمایشگرها از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برند و اوج روشنایی چشمگی ۲،۸۰۰ نیتی دارند که از آن‌ها، یکی از روشن‌ترین نمایشگرهای دنیای موبایل را می‌سازد. نمایشگر بزرگ و اصلی این گوشی از پوشش ضد انعکاس هم بهره می‌برد که می‌تواند کار کردن با گوشی در زیر نور مستقیم آفتاب را آسان کند. علاوه بر این، لولای Flexion Hinge این گوشی به‌سختی در وسط دو نمایشگر به‌هم چسبیده اصلی مشخص است؛ چیزی که کمتر در گوشی‌های تاشو وجود دارد و معمولا وسط پنل بزرگ آن‌ها چروک می‌شود.

شما در پشت این دستگاه سیستم دوربین سه‌گانه‌ای با لنزهای برند پرآوازه Hasselblad‌ را خواهید داشت. این شامل سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ۶۴ مگاپیکسلی تله فوتو با زوم ۳ برابری اپتیکال، ۶ برابری داخل لنز و ۱۲۰ برابری Ultra Res دیجیتال می‌شود. دوربین سلفی گوشی هم یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی در بالای نمایشگر اصلی و یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی در زیر نمایشگر بیرونی است.

تا اینجای کار همه‌چیز تقریبا شبیه به گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ بود. اما جادوی وان پلاس در بخش نرم افزاری گوشی، جایی که رابط کاربری اندرویدی OxygenOS 13.2 قابلیت شگفت‌انگیزی به‌نام Open Canvas را ارائه می‌کند. این یک راه جدید برای مالتی‌تسکینگ است که وان پلاس به‌صورت ویژه برای محصول تاشو خودش طراحی کرده است تا این دستگاه را به گجتی پرکاربرد و قدرتمند برای انجام امور مختلف اداری و شخصی تبدیل کند.

نوآورانه ترین گجت های سال ۲۰۲۳ - وان پلاس اوپن

اما نحوه عملکرد Open Canvas چگونه است و چرا ما آن را جادوی وان پلاس می‌دانیم؟ به‌لطف این قابلیت شما می‌توانید تا ۳ اپلیکیشن را در حالت تقسیم‌بندی صفحه (Split Screen) و پنجره‌های شناور کنار هم اجرا کنید. ضمن اینکه یک نوار وظیفه مثل کامپیوترها در زیر صفحه به‌نمایش گذاشته می‌شود. اما این قابلیت فقط به استفاده از فضای فیزیکی نمایشگر محدود نمی‌شود. شما می‌توانید تمام پنجره‌ها را بکشید و به اندازه دلخواه خود دربیاورید. این قابلیت یک فضای مجازی را هم در اختیار شما قرار خواهد داد که می‌توانید پنجره‌های اضافه‌تر را در آنجا نگهداری کنید.

همه این‌ها بدان معناست که وان پلاس اوپن نه تنها از نظر سخت افزاری فوق‌العاده قدرتمند است، بلکه یکی از متفاوت‌ترین رابط کاربری‌ها را با امکانات مالتی‌تسکینگ در حد دسکتاپ‌ها در اختیار شما می‌گذارد. همه این‌ها باعث شد تا ما تصمیم بگیریم آن را به فهرست نوآورانه ترین گجت های سال ۲۰۲۳ اضافه کنیم.

برترین گجت پوشیدنی سال: ساعت سامسونگ گلکسی واچ ۶ کلاسیک

نوآورانه ترین گجت های سال ۲۰۲۳ - ساعت هوشمند گلکسی واچ ۶ کلاسیک سامسونگ

سامسونگ امسال تصمیم گرفت به‌جای معرفی نسل جدید گلکسی واچ ۵ پرو، ساعت هوشمند گلکسی واچ ۶ کلاسیک را رونمایی کند که طراحی سبک قدیمی را در کنار یک قابلیت شگفت‌انگیز در اختیار عاشقان استایل‌های کلاسیک قرار می‌دهد. قابلیت شگفت‌انگیزی که گفتیم هم یک فریم چرخان فیزیکی دور صفحه  است.

سامسونگ از نسخه ویژه گلکسی واچ 6 کلاسیک با طراحی فضایی رونمایی کرد

این فریم برای نخستین بار با گلکسی واچ ۴ کلاسیک معرفی شد، اما سامسونگ با یک تصمیم اشتباه آن را از روی ساعت‌های هوشمند سال ۲۰۲۲ خودش حذف کرد. حالا دوباره این سبک طراحی به گلکسی واچ آمده تا روشی بسیار آسان‌تر از نمایشگر لمسی را برای مدیریت سریع‌تر و آسان‌تر کارها در اختیار کاربران بگذارد. در حالی که بسیاری از ساعت‌های هوشمند از یک تاج چرخان روی سمت چپ یا راست ساعت استفاده می‌کنند، اما اینکه از یک فضای استفاده نشده قاب به‌عنوان یک سیستم کنترلی استفاده کنید، از نبوغ ارگونومیک مهندسان سامسونگ است که جای تقدیر دارد.

این قابلیت نوآورانه‌ای بود که متأسفانه سال گذشته وجود نداشت، اما حالا بازگشتش می‌تواند خبر خوبی برای علاقه‌مندان باشد. این ساعت هوشمند همچنین مملو از امکاناتی است که وجود برخی از آن‌ها در گجتی با این ابعاد دور مچ دست شما به‌سختی امکان‌پذیر است. به‌طور مثال اندازه‌گیری ترکیب بدن قابلیتی است که فقط در ترازوهای هوشمند می‌توان آن را پیدا کرد. علاوه بر این، فشار خون کاربر را هم می‌تواند با دقت بسیار بالایی اندازه‌گیری کند. برای دسترسی به تمام داده‌های سلامتی‌تان هم نیازی به پرداخت پول نیست و می‌توانید از بخش Samsung Health به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

گلکسی واچ ۵ پرو تلاش مبهمی را برای رقابت با اپل واچ اولترا انجام داد، اما در موفقیت و جذابیت حتی نزدیک به آن هم نبود. به‌همین خاطر هم سامسونگ امسال نخواست نسل جدید آن را رونمایی کند. اما گلکسی واچ ۶ کلاسیک خیلی امیدوارکننده نشان داده و توانسته به‌خوبی بین کاربران محبوب شود.

طراحان سامسونگ به‌خوبی توانسته‌اند ظاهر کلاسیکی را برای این محصول مدرن انتخاب کنند. از اندازه قاب گرفته تا ترکیب رنگ‌های نقره‌ای و سفید، همگی به خلق محصولی زیبا انجامیده‌اند. در مجموع این یک ساعت هوشمند فوق‌العاده است که قاب چرخشی دور نمایشگرش از آن محصول بسیار بهتری نسبت به گلکسی واچ ۵ پرو ساخته است.

برترین هدفون سال: هدفون Hed Uniti Wi-Fi

نوآورانه ترین گجت های سال ۲۰۲۳ - هدفون وای فای Hed Uniti

راحتی استفاده از هدفون‌ها و ایربادهای بی‌سیم بلوتوث را نمی‌توان نادیده گرفت. از زمانی که اپل در سال ۲۰۱۶ ایرپادز را معرفی کرد، طرفداران موسیقی این محصولات را به صنعتی چند میلیارد دلاری تبدیل کرده‌اند. اما گروهی از طرفداران موسیقی هستند که همیشه نسبت به استفاده و پذیرش هدفون‌های بلوتوثی شک و تردید داشته‌اند و آن‌ها علاقه‌مندان حرفه‌ای صنعت موسیقی هستند.

آن‌ها ادعا می‌کنند که بلوتوث نمی‌تواند جایگزین یک اتصال سیمی شود، زیرا بلوتوث برای انتقال صدا باید موسیقی دیجیتالی را فشرده‌سازی کند و این باعث افت کیفیتش می‌شود. برای آنکه صدا از طریق یک لوله نامرئی از گوشی به هدفون شما منتقل شود، باید برخی از اطلاعات مربوط به قطعه صوتی دور ریخته شود و به‌همین خاطر هم کیفیت استریو CD فشرده‌سازی می‌شود. اما محصولات صوتی بی‌سیم مثل هدفون‌ها و ایربادهایی که به‌جای بلوتوث از وای فای برای اتصال و انتقال صوتی استفاده می‌کنند، پهنای باند بیشتری را در اختیار دستگاه می‌گذارند تا صدای دیجیتالی با بالاترین رزولوشن ممکن منتقل شود.  حالا یک سازنده به‌نام Hed Unity توانسته کاری کند که هدفون بی‌سیم شما با بالاترین کیفیت بتواند محتوای صوتی را پخش کند.

این کمپانی با ترکیب Wi-Fi و بلوتوث، نخستین هدفون وایرلس در جهان را ساخته که قادر به پخش فایل‌های صوتی با کیفیت CD است، بدون آنکه نگرانی بابت سازگاری کدک‌های بلوتوثی یا محدوده بی‌سیم وجود داشته باشد. وقتی در محدوده شبکه وای فای از هدفون استفاده کنید، می‌توانید از گوش دادن به موسیقی‌ها از منابع مختلفی مثل Tidal‌ یا فایل‌های داخل حافظه گوشی خود با کیفیت استثنایی Hi-Res لذت ببرید.

این همان چیزیست که عاشقان و دنبال‌کنندگان حرفه‌ای موسیقی سال‌هاست دنبالش بودند. اما برای داشتن هدفون وایرلس Hed Unity باید ۲،۱۹۹ دلار پرداخت کنید. پرداخت کردن چنین هزینه سنگینی کار هر کسی نخواهد بود!

نوآورانه ترین گجت های سال ۲۰۲۳ - هدفون وای فای Hed Uniti

نوآورانه ترین گجت های سال ۲۰۲۳ – هدفون وای فای Hed Uniti

اما شاید برای شما هم جالب باشد که چرا تا امروز هدفون‌های مجهز به وای فای عرضه نمی‌شدند. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات وای فای، مصرف انرژی خیلی بیشتر آن نسبت به بلوتوث است. به‌همین خاطر هم سازندگان دست به ریسک نمی‌زدند و بلوتوث را برای اتصال بی‌سیم انتخاب می‌کردند. اما حالا کمپانی هد یونیتی موفق شده مصرف انرژی را در محصول نوآورانه خودش به‌خوبی مهار کند تا با هر بار شارژ کامل بین ۶ تا ۸ ساعت استفاده شود. این مقدار شارژدهی، حتی در بین هدفون‌های بلوتوثی هم کمتر دیده می‌شود، چه برسد به وای فای!

از طرفی، سرویس‌های استریم موسیقی نمی‌توانند فایل‌های صوتی سازگار با وای فای را در اختیار کاربران بگذارند. اما حالا هد یونیتی با همکاری Tidal‌و Qobuz به این موفقیت دست یافته است.

البته اپل هم کارهایی را در این زمینه انجام داده است. آن‌ها از چیپ H2 داخل نسخه جدید ایرپاد پرو ۲ که به USB-C مجهز است استفاده کرده‌اند تا بتواند با وای فای هم کار کند. هرچند در این روش محدودیت‌هایی حاکم است. همین چیپ باعث عملکرد صوتی فوق‌العاده هدست واقعیت افزوده ویژن پرو اپل نیز شده است. از طرفی کوالکام هم چیپ صوتی S7 Pro Sound Platform Gen 1 را با پشتیبانی از استریم وای فای رونمایی کرده که به محصولات مختلف صوتی بی‌سیم اجازه پخش بر بستر وای فای را می‌دهد.

بنابراین گرچه هدفون وای فای Hed Unity پیشرو در این حوزه است، اما به‌زودی چالش سختی را با دیگر محصولات مشابه تجربه خواهد کرد.

برترین فناوری تلویزیون سال: پنل ال جی MLA OLED

پنل ال جی MLA OLED

وقتی سامسونگ با تلویزیون S95B OLED خودش تکنولوژی نمایشگر QD-OLED را سر زبان‌ها انداخت، ال جی هم ساکت ننشست و از فناوری جدیدی به‌نام MLA OLED رونمایی کرد. انگار که آن‌ها منتظر بودند تا رقیبشان از تکنولوژی جدید خودش پرده برداری کند تا فورا یک رقیب آمده برای آن رو کنند. در هر صورت هر چه که هست، این رقابت به‌نفع مصرف‌کننده نهایی خواهد بود.

MLA مخفف “Micro Lens Array”، فناوری است که پنل‌های اولد ال جی را بسیار روشن‌تر از گذشته می‌کند. یکی از عمده‌ترین شکایت‌های کاربران از تلویزیون‌های OLED، در مورد روشنایی نه چندان بالای آن‌ها بود. از طرفی دیگر تلویزیون‌های اولد ال جی نمی‌توانستند روشنایی به اندازه آنچه تلویزیون‌های مجهز به فناوری QLED TV سامسونگ را ارائه کند و رونمایی از تکنولوژی QD-OLED تصویر، تیر خلاص به طرف ال جی بود.

تیم تحقیقاتی ال جی سرانجام توانست این مشکل را با پنل‌های جدید MLA برطرف کند و بازار تلویزیون‌های اولد را داغ کند. در این فناوری، شرکت ال جی دیسپلی به‌جای دستکاری ترکیبات آلی یا افزودن فناوری‌های دفع حرارتی، مشکل محدودیت روشنایی نمایشگر را با بهبود کارایی برطرف کرده است. در واقع MLA یک ورق نازک از موادی است که میلیون‌ها عدسی محدب ریز روی آن چاپ شده‌اند. این لنزها نوری که داخل یک پنل پراکنده می‌شود را جذب کرده و آن را برای انتشار به یک مقصد متمرکز که کره چشم کاربران است، جمع‌آوری می‌کنند.

شاید این راه حل ساده‌ای به‌نظر برسد، اما بی‌شک شاهکار مهندسی ال جی را به رخ رقبا می‌کشد. نتیجه کار، تقویت روشنایی پنل‌های نمایشگر OLED شرکت ال جی است. این شرکت می‌گوید پنل‌های جدیدش تا ۷۰ درصد روشنایی بیشتری نسبت به تلویزیون‌هایی با پنل W-RGB OLED همراه خواهند بود که عدد بسیار چشمگیری است.

حالا ال جی با روشنایی چشمگیر پنل‌های اولد خودش، کار دیگر سازندگان تلویزیون از جمله سامسونگ که نسبت به شفافیت پنل‌های کیولد خود مدعی بود را سخت کرده است.

برترین فناوری مانیتور سال: سامسونگ Odyssey OLED G9

نوآورانه ترین گجت های سال ۲۰۲۳ - مانیتور سامسونگ Odyssey OLED G9

از مانیتورها نمی‌توان خیلی انتظار نوآوری داشت، اما سامسونگ توانسته با نمایشگر Odyssey OLED G9 اتفاقات مثبتی را رقم بزند. این یک مانیتور غول پیکر ۴۹ اینچی با نسبت تصویر ۳۲ به ۹ است. امسال، مانیتور سامسونگ با یک تغییر خیلی بزرگ نسبت به نسل گذشته عرضه شده است: این نمایشگر از یک پنل مدرن QD-OLED بهره می‌برد.

بیشتر بخوانید:

مانیتور Odyssey OLED G9 سامسونگ، به اندازه یک کامپیوتر گیمینگ قیمت دارد

گرچه پنل‌های اولد هم شگفت‌انگیز هستند، اما پنل مانیتور جدید سامسونگ می‌تواند تحول بزرگی را در فناوری نمایشگرها به‌وجود بیاورد و ضعف نمایشگرهای اولد در شدت روشنایی را هم برطرف کند. سامسونگ از یک فریم فلزی باریک استفاده کرده که نسبت به نسل قبلی انحنای ظریف‌تری دارد.

اما تغییر مهم‌تر از پنل فلزی پشتی، روشنایی و کیفیت تصویریست که ارتقا چشمگیری داشته است. در واقع شدت روشنایی این مانیتور مثل پنل‌های LCD است، با این تفاوت که سطح عمیق رنگ مشکی پنل‌های OLED را هم ارائه می‌کند تا گیمینگ و فیلم دیدن لذت‌بخش باشد. به این ویژگی‌ها باید نسبت تصویر ۳۲ به ۹ را هم اضافه کرد که می‌تواند تجربه‌ای بی‌نظیر از گیمینگ را در اختیار شما بگذارد.

برترین دستگاه استریم سال: آمازون Fire TV 4K Max

نوآورانه ترین گجت های سال ۲۰۲۳ - آمازون Fire TV 4K Max

سیستم پخش‌کننده چندرسانه‌ای Amazon Fire TV ظاهری شبیه به آنچیزی دارد که طی چند سال اخیر داشته است. یک فلش کوچک که به تلویزیون شما متصل می‌شود و از آن دنیای متفاوتی خواهد ساخت. البته که این محصول از لحاظ طراحی تغییرات قابل توجهی داشته و سخت افزار بهبودیافته‌تری دارد. قیمت بسیار مقرون به‌صرفه‌ای هم نسبت به دستگاه‌های هم رده خودش از جمله Apple TV دارد.

یکی از قابلیت‌های جدیدی که به این دیوایس اضافه شده “Ambient Experience” است. این در واقع یک اسکرین سیور جذاب است که وقتی برای مدتی دستگاه بیکار بماند روی صفحه همراه با انبوهی از ویجت‌های کاربردی فعال خواهد شد. یکی از موارد استفاده از این ویژگی هنگام خوردن وعده‌های غذایی است، چرا که می‌تواند همزمان با پخش کردن تصاویری دلنشین، آهنگ‌های آرام‌بخش را هم پخش کند.

فایر تی‌وی قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را هم در اختیار کاربرانش خواهد گذاشت. به‌طور مثال نتایج جستجوها دقیق‌تر می‌شود که به کاربران اجازه خواهد داد زودتر به محتوایی که می‌خواهند برسند و از تماشای آن در کنار خانواده و دوستان لذت ببرند.

بهترین دستگاه گیمینگ سال: دسته بازی پلی استیشن Access Controller

نوآورانه ترین گجت های سال ۲۰۲۳ - دسته بازی PlayStation Access Controller

در حالی که سال ۲۰۲۳ چندین کنسول بازی دستی جذاب و دل‌انگیز رونمایی شد، اما اما پلی استیشن چیزی را معرفی کرد که جای آن در بازار گیمینگ خیلی خالی بود. پلی استیشن Access Contoller، یک گیم پد منحصر به‌فرد است که برای گیمرهای دارای معلولیت جسمی طراحی شده است و ده‌ها روش سفارشی‌سازی دکمه‌ها را در اختیار کاربرانش می‌دهد. ما در گذشته دستگاه مشابهی را برای ایکس باکس دیده بودیم، اما PlayStation Access Controller این ایده را به تکامل رسانده است.

بیشتر بخوانید:

عجیب ترین دسته های بازی پلی استیشن که تا با حال ساخته شده است

این دیوایس، در واقع یک دسته بازی گرد با بخش‌های قابل جابجایی است. کاربران می‌توانند دکمه‌ها را آنطور که مدنظرشان هست روی صفحه بچینند تا آسان‌تر به آن‌ها دسترسی پیدا کنند. یک دکمه شوکر هم روی این دسته تعبیه شده که می‌تواند به‌صورت ۳۶۰ درجه‌ای دور گیم پد بچرخد و هرجایی که دسترسی‌تان به آن راحت بود، همانجا قفلش کنید. این دسته حتی می‌تواند به یک Access Controller دیگر یا متصل شود یا دیگر لوازم جانبی را برای راحتی بیشتر به آن وصل کنید. سونی اجازه می‌دهد ۳۰ پروفایل مختلف را تنظیم کنید. این یعنی می‌توانید چینش و کارایی دکمه‌ها برای هر بازی را متفاوت از دیگری تنظیم و ذخیره کنید تا دیگر دردسر تنظیم مجدد آن‌ها را نکشید.

نوآورانه ترین گجت های سال ۲۰۲۳ - دسته بازی PlayStation Access Controller

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*