گوگل پیکسل 9 - Google Pixel 9

پیکسل 9 رونمایی شد؛ پرچمدار جدید گوگل با هوش مصنوعی پیشرفته

گوگل در رویداد اخیر خود رسماً پیکسل 9 را معرفی کرد. گوشی Pixel 9 از طراحی جدید، قابلیت‌های هوش مصنوعی و قابلیت تماس ماهواره ای برخوردار است.

گوگل همان‌طور که پیش‌تر وعده داده بود، طی رویداد Made by Google 2024 از محصولات جدید خود از جمله گوشی های موبایل پرچمدار پیکسل 9 پرده‌برداری کرد. پیکسل 9 در سه نسخه استاندارد، پرو و پرو ایکس ال و همچنین یک نسخه تاشو با عنوان فولد پرو به بازار عرضه خواهد شد. در ادامه می‌توانید با نسخه استاندارد پیکسل 9 آشنا شوید.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

طراحی پیکسل جدید

گوگل پیکسل 9 - Google Pixel 9

پیکسل 9 اول از همه با تغییری محسوس در طراحی پنل پشتی همراه است که آن را نسبت به نسل‌های قبلی متمایز می‌کند. نوار مستطیلی در پنل پشتی نسل قبلی که دوربین‌ها را در خود جا داده بود، حالا جای خود را به یک برآمدگی بیضی‌شکل داده است. پنل پشتی این گوشی هم از جنس شیشه و فریم آن از جنس فلز است.

مشخصات فنی گوگل پیکسل 9

نسخه استاندارد پرچمدار جدید گوگل از چیپست تنسور G4 با رم 12 گیگابایت بهره می‌برد. چیپست‌های سری تنسور همواره عملکرد چشمگیری از خود در گوشی‌های گوگل نشان داده‌اند و به‌واسطه آن‌ها، قابلیت‌هایی به گوشی‌های این شرکت آمده است که بعد از مدتی راه خود را به اندرویدی‌های دیگر پیدا کردند.

گوشی جدید Google Pixel 9

پیکسل 9 به یک نمایشگر اولد 6.3 اینچی با رزولوشن 1080 در 2424 پیکسل و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز مجهز است که گوریلا گلس ویکتوس 2 هم از آن محافظت می‌کند. نمایشگر این گوشی در واقع به سری «اکچوا» (Actua) تعلق دارد که گوگل برای اولین بار با پیکسل 8 به بازار معرفی کرد.

یک باتری 4 هزار و 700 میلی‌آمپر ساعتی هم که ظرفیت و سرعت آن افزایش پیدا کرده است، وظیفه تامین انرژی این گوشی گوگل را بر عهده دارد. به ادعای گوگل، با اتکا به شارژر 45 واتی یواس‌بی سی جدید این گوشی پرچمدار می‌توان فقط ظرف 30 دقیقه باتری آن را تا 55 درصد شارژ کرد. این پیکسل حتی از فست شارژ بی‌سیم هم پشتیبانی می‌کند، ولی بدون کیس استفاده Qi2 یا مگ‌سیف ممکن نیست.

دوربین‌های Pixel 9

در نوار جدید مختص به دوربین‌ها در پنل پشتی Pixel 9 لنز اصلی 50 مگاپیکسلی و لنز اولترا واید 48 مگاپیکسلی جا گرفته‌اند. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی قابلیت زوم اپتیکال 8 برابری دارد و دوربین دیگر هم حالت ماکرو بهبود یافته برای تصویربرداری از نمای نزدیک را به کاربر ارائه می‌کند.

گوگل پیکسل 9 - Google Pixel 9

این گوشی جدید گوگل از قابلیت‌های تصویربرداری جدید برخوردار شده است. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به Add Me اشاره کرد که برای کاربر امکان اضافه کردن عکسی مجزا به عکس‌های گروهی را فراهم می‌کند. با این قابلیت، اگر از عکسی گروهی جا مانده‌اید، می‌توانید خود را به آن اضافه کنید. به‌لطف هوش مصنوعی پیشرفته گوگل هم خروجی، طبیعی و کم‌نقص خواهد بود.

قابلیت تماس ماهواره ای پرچمدار جدید گوگل

یکی دیگر از قابلیت‌های جدید گوگل پیکسل 9، تماس ماهواره ای اضطراری یا SOS است. کاربر این گوشی در صورتی که در منطقه‌ای بدون پوشش شبکه سلولی یا وای‌فای باشد، می‌تواند از این قابلیت برای اتصال به یک شبکه ماهواره ای جهت مخابره پیام خود استفاده کند. این قابلیت در دو سال اول بعد از عرضه این گوشی به‌صورت رایگان در اختیار کاربران خواهد بود، اما دست کم در مقطع کنونی فقط در ایالات متحده امکان استفاده از آن وجود دارد.

عدم عرضه پیکسل 9 با جدیدترین نسخه اندروید

گوگل در جریان رویداد خود اعلام کرد که پیکسل 9 با جدیدترین نسخه اندروید روانه بازار نمی‌شود. این گوشی قرار است با اندروید 14 عرضه بشود، ولی همان‌طور که انتظار می‌رود، اولین گوشی موبایلی خواهد بود که آپدیت اندروید 15 را دریافت خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود این آپدیت در پاییز پیش رو منتشر شود.

گوگل پیکسل 9 - Google Pixel 9

گوگل وعده داده است که تا 7 سال آپدیت سیستم عامل و پچ امنیتی برای Pixel 9 ارائه بدهد. این شرکت پیش‌تر برای نسل قبلی هم وعده پشتیبانی 7 ساله داده بود.

تاریخ عرضه و قیمت پیکسل 9 گوگل

نسخه استاندارد پیکسل 9 با افزایش 100 دلاری نسبت به سال گذشته، 799 دلار قیمت دارد. این نسخه در کنار نسخه‌های دیگر هم‌اکنون قابل پیش‌خرید است و در تاریخ 22 آگوست مصادف 1 شهریور به عرضه خواهد رسید.

در گجت نیوز بخوانید:
آپدیت شیائومی HyperOS 2.0؛ انتظارات ما از قابلیت‌ها، تاریخ عرضه و دریافت‌کنندگان انبوهی از اطلاعات جدید درباره گوشی گلکسی اس ۲۴ اف ای سامسونگ لو رفت تکنولوژی شارژ ۳۰۰ واتی ریلمی معرفی شد؛ انقلاب سرعت شارژ گوشی را در این ویدیو ببینید ویوو از سلاطین جدید دنیای گوشی های میانرده، خانواده ویوو V40، رونمایی کرد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*