کیبورد کانتر استریک 2 بن

اگر از این کیبورد در بازی کانتر استریک 2 استفاده کنید، بن می‌شوید!

کاربران چند مدل کیبورد ریزر و Wooting اخیرا از بازی کانتر استریک 2 بن شده‌اند. دلیل این مساله استفاده از یک قابلیت به نام Snap Tap است.

اوایل هفته گذشته، کمپانی Valve تعدادی از گیمرهای فعال بازی کانتر استریک 2 را بن کرد. دلیل این اتفاق استفاده از قابلیتی موسوم به SOCD بوده که در برخی مدل کیبوردهای ریزر و Wooting قابل دسترسی است. این کمپانی همچنین به دیگر گیمرها نیز هشدار داده که در صورت استفاده از این قابلیت کیبورد در کانتر استریک 2 بن شدن در انتظارشان خواهد بود. خوشبختانه البته این کمپانی هنوز تصمیمی برای بن کردن اکانت کاربران نگرفته است.

چرا استفاده از این قابلیت کیبورد در کانتر استریک 2 باعث بن شدن خواهد شد؟

بررسی‌های وبسایت TheVerge حاکی از صحت کامل این خبر است؛ بنابراین اگر قصد دارید از این ویژگی در کیبورد در بازی Counter Strike 2 استفاده کنید منتظر کیک شدن از بازی و بن شدن باشید. این قابلیت در کیبوردهای ریزر با نام Snap Tap شناخته می‌شود؛ درحالیکه ووتینگ نام Snappy Tappy را برای آن برگزیده است. در عین حال استیم به صاحبان هریک از این دو کیبورد توصیه می‌کند برای شرکت در بخش مالتی پلیر Counter Strike 2 حتما این قابلیت را غیرفعال کنند.

بازی Counter-Strike 2

قابلیت Snap Tap امکان شناسایی همزمان دو ورودی مختلف به به کیبورد می‌دهد؛ به‌طوری که عملا امکان حرکت آنی در دو جهت مختلف برای گیمر فراهم شده و از این طریق سرعت پاسخ‌دهی و عملکرد او به‌طور ناعادلانه‌ای افزایش پیدا می‌کند. برای مثال فرض کنید حین بازی کلید A را برای حرکت به سمت چپ فشرده‌اید. در این شرایط اگر ضمن پایین نگه داشتن کلید A، کلید D را نیز فشار دهید می‌توانید برای یک لحظه به سمت راست متمایل شده و شلیک خود به سمت دشمن را انجام دهید. پس از انجام این کار، عملکرد کلید D به‌طور خودکار متوقف شده و کاراکتر شما مجددا به سمت چپ حرکت خواهد کرد.

استیم این ترفند را انجام بیش از یک فعالیت با فشردن یک کلید کیبورد تشخیص داده و استفاده از آن در بازی کانتر استریک 2 را ممنوع اعلام کرده است. جالب اینجاست که ریزر و Wooting، هر دو این تصمیم Valve را پذیرفته و در پست‌هایی جداگانه در شبکه X از کاربران خود خواسته‌اند که حین بازی Counter-Strike 2 آن را غیرفعال کنند.

در گجت نیوز بخوانید:
معرفی ۵ بازی شبیه کانتر برای اندروید و آی او اس + دانلود حتی اگر گیمر نیستید هم توصیه می‌کنیم یک ماوس گیمینگ بخرید! برای خرید ماوس گیمینگ باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*