زمان آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران خودرو

زمان آزادسازی پول‌های بلوکه شده حساب‌های وکالتی ایران خودرو اعلام شد

در اطلاعیه شماره چهار ایران خودرو، زمان آزادسازی پول‌های بلوکه شده حساب‌های وکالتی اعلام شد. جزئیات این اطلاعیه را در ادامه بخوانید.

ایران خودرو پس از پایان یافتن مهلت ثبت نام محصولات خود، با عنایت به تأکید سازمان بازرسی کل کشور و در راستای شفاف‌سازی فروش خودرو، روش خرید ماشین‌های اعلام شده را تعیین کرد. هم اکنون پس از به‌روزرسانی سایت فروش ایران خودرو متقاضیان محترم می‌توانند نسبت به تعیین روش خرید خودرو به صورت فروش فوق‌العاده یا پیش فروش اقدام کنند.

زمان آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران خودرو

همزمان با اتمام مهلت ثبت نام متقاضیان طرح فروش فوق‌العاده و پیش فروش محصولات خودرو، آبی پوشان جاده مخصوص با انتشار اطلاعیه شماره چهارم خود، خبر از انتخاب روش فروش در سایت ikcosales.ir دادند. ثبت نام کنندگان می‌توانند از فردا مورخ 4 شهریور ماه 1403 به مدت 6 روز نسبت به تعیین روش خرید ماشین اقدام کرده و الا انصراف آنها قطعی تلقی خواهد شد.

خبر خوش برای متقاضیان اینکه می‌توانند از روز دوشنبه مورخ 5 شهریور ماه سال جاری، مبالغ مسدود شده نزد بانک‌های عامل را برداشت کنند. در ادامه به ذکر جزئیات اطلاعیه شماره چهار ایران خودرو می‌پردازیم:

زمان آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران خودرو

ظاهرا سازمان بازرسی کل کشور پس از مشاهده امکانات جدیدی که به سایت ایران خودرو اضافه شده، تأکید کرده باید تمام جزئیات طی یک اطلاعیه منتشر شود. در این اطلاعیه آمده:

در بند (1) توضیح داده شده که امکانات جدید در سامانه ثبت درخواست خرید (اولویت‌بندی) به نشانی ikcosales.ir ایجاد شده و کد کلاس محصولات، مشخصات فنی و قیمت ماه جاری محصولات در سامانه افزوده شده و برای متقاضیان گرامی قابل بهره‌برداری است. همچنین در قسمت جزئیات سفارش آیتمی تحت عنوان روش فروش ایجاد شده است.

 

بنابر اطلاعیه فوق، موعد تحویل محصولات در شش ماهه دوم سال جاری خواهد بود و در روش فروش فوق‌العاده متقاضیان می‌توانند سه ماه بعد از واریز وجه و انعقاد قرارداد با شرکت ایران خودرو و در روش پیش فروش متناسب با نوع محصول انتخابی و اولویت کسب شده متقاضی در اولویت‌بندی از 4 تا 6 ماه پس از واریز وجه و انعقاد قرارداد محصول خود را تحویل بگیرند.

متقاضیانی که روز جمعه مورخ 2 شهریور ماه و در مهلت مجاز تعیین شده پس از طی مراحل لازم نسبت به ثبت درخواست خرید در سامانه ikcosales.ir اقدام کرده‌اند، باید ظرف مهلت 6 روزه و تا ساعت 24 روز جمعه مورخ 9 شهریور ماه از قسمت جزئیات سفارش سامانه نسبت به تعیین روش فروش به صورت فوق العاده یا پیش فروش اقدام کنند.

زمان آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران خودرو

در بند (4) اطلاعیه شماره چهارم آمده، متقاضیان نسبت به روش فروش انتخابی در اولویت‌بندی شرکت داده می‌شوند و متقاضیانی که نسبت به تعیین روش فروش در قسمت «جزییات سفارش» در سامانه ikcosales.ir اقدام نکنند، با توجه به تمایل اغلب متقاضیان، به صورت پیش فرض به عنوان «فروش فوق‌العاده» انتخاب خواهند شد.

متقاضیان محترم پس از رویت اطلاعات و مشخصات فنی و قیمت فعلی محصولات، در صورتی که قصد تجدیدنظر در خودرو‌های انتخابی قبلی خود را داشته باشند، این امکان از طریق لغو سفارش‌گذاری هر ردیف و انتخاب خودروی جدید در سامانه امکان پذیر است.

بند (6) اطلاعیه ایران خودرو به وجوه مسدودی حساب وکالتی اشاره داشته و اعلام می‌کند که از روز دوشنبه 1403/06/05 رفع مسدودی اجرا می‌شود و بانک‌های عامل مکلف هستند ضمن اطلاع‌رسانی پیامکی به دارنده حساب، نسبت به رفع مسدودی حساب بدون مراجعه متقاضی و یا ثبت درخواست اقدام کنند.

زمان آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران خودرو

رنگ‌های قابل عرضه محصولات تولیدی و مونتاژی شامل رنگ‌های سفید، مشکی متالیک آبنوس، خاکستری متالیک و نقره‌ای متالیک است که خریداران پس از طی فرآیند اولویت‌بندی، در هنگام عقد قرارداد با شرکت ایران خودرو نسبت به انتخاب رنگ مورد نظر اقدام خواهند کرد. خودرو‌های برقی وارداتی صرفا با رنگ سفید عرضه خواهند شد.

در آخرین بند از این اطلاعیه می‌خوانیم که قیمت خودرو‌های برقی وارداتی، به استناد ضوابط قیمت‌گذاری کالا‌های وارداتی و سایر مصوبات قانونی تعیین شده، اما در صورت تغییر نرخ عوارض راهنمایی و رانندگی، مبلغ مذکور به قیمت مصرف‌کننده افزوده خواهد شد. نظر شما در این باره چیست؟

ویدیو مرتبط

در گجت نیوز بخوانید:
قیمت کارخانه ای محصولات ایران خودرو ویژه شهریور ۱۴۰۳ شرایط فروش تیارا پرایم، کراس اوور جدید مکث موتور اعلام شد نگاهی به انواع خودروهای لیموزین در جهان + عکس تماشا کنید: کودک ۵ ساله پشت فرمان لامبورگینی تخته‌گاز می‌رود

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*