گران ترین خودروهای 2024

گران ترین خودروهای سال 2024

اینجا نگاهی خواهیم داشت به 12 مورد از گران ترین خودروهای سال 2024 که در بازار قابل خرید هستند. قیمت برخی از این خودروها شما را شوکه خواهد کرد.

بر اساس آماری که به‌تازگی منتشر شده، میانگین قیمت خودرو در کشور آمریکا حدود 49 هزار دلار است که هرچند نسبت به سال گذشته اندکی کاهش یافته؛ اما همچنان در مقایسه با سال‌های پیش از پاندمی کرونا بسیار زیاد محسوب می‌شود. در این میان البته برخی ابرخودروها و هایپرخودروها با قیمت نجومی بالاتر از  500 هزار دلار توانسته‌اند طرفداران پر و پا قرصی برای خود دست و پا کنند. به همین بهانه امروز قصد داریم تعدادی از گران ترین خودروهای سال 2024 دنیا را معرفی نموده و به‌طور مختصر بررسی کنیم.

گران ترین خودروهای سال 2024 دنیا

در سال‌های اخیر خودروهای فوق‌العاده گران‌قیمت به محبوبیت بیشتری رسیده‌اند و علیرغم قیمت‌های نجومی خود هواداران زیادی دارند. برخی از این اتومبیل‌ها با ارائه موتورهای پیشرفته و قدرتمند الکتریکی توانسته‌اند با رسیدن به قدرت‌های بالاتر از 1000 اسب بخار رانندگان را انگشت به دهان نگه دارند؛ درحالیکه برخی دیگر با ارائه آپشن‌های بسیار لوکس و رفاهی یک سطح بالاتر از سایر خودروهای بازار قرار گرفته‌اند.

در ادامه با اخبار خودرو گجت نیوز همراه باشید تا تعدادی از گران ترین خودروهای سال 2024 دنیا را معرفی کنیم. البته منظور ما در این متن، خودروهایی است که به بازار عرضه شده و عموم قادر به خرید آن هستند. بنابراین محصولات بسیار محدودی مانند مدل‌های مختلف بوگاتی که صرفا با سفارش مشتریان ساخته می‌شوند در این لیست جایی نخواهند داشت.

رولز رویس فانتوم EWB

قیمت: 573 هزار دلار

لیموزین شگفت‌انگیز رولز رویس همچنان یک استاندارد جهانی برای خودروهای فوق لوکس و گرانقیمت به شمار می‌رود. اتومبیل‌های رولز رویس معمولا به‌طور اختصاصی برای خریداران طراحی می‌شوند و به همین جهت قیمت‌هایی کهکشانی دارند. این مساله برای مدل Phantom EWB نیز صادق است؛ زیرا شروع قیمت این خودرو از 573 هزار دلار بوده و برای اکثر خریداران بسیار بیشتر از این رقم آب می‌خورد.

گران ترین خودروهای 2024

در گذشته رولز رویس اصراری به مانور دادن روی قدرت و توانمندی موتور خودروهایش نداشت. با این وجود پیشرفت‌های شگرف در بخش طراحی موتورهای مدرن باعث شده که مشتریان نیز در خصوص پیشرانه خودروی لوکس خود کنجکاوتر باشند. تمامی مدل‌های رولز رویس فانتوم از یک موتور V12 توربو دوقلو با قدرت 563 اسب بخار استفاده می‌کنند که صفر تا صدی 5.1 ثانیه‌ای را برای آن رقم می‌زند.

در عین حال استفاده از دوربین‌ها و سنسورهای متعدد باعث شده که رولز رویس فانتوم یکی از نرم‌ترین و راحت‌ترین سواری‌ها را در دنیا ارائه دهد. از سوی دیگر امکانات رفاهی باورنکردنی مثل خنک‌کننده نوشیدنی یا سقف ستاره‌ای نیز دیگر مواردی هستند که این لیموزین انگلیسی را به گزینه‌ای بی‌رقیب برای ثروتمندترین افراد دنیا تبدیل می‌کنند.

فراری اس اف 90 اسپایدر

قیمت: 575 هزار دلار

فراری SF90 اسپایدر نیز با قیمت 575 هزار دلاری‌اش یکی از گران ترین خودروهای سال 2024 است. این قیمت بالا اما به هیچ وجه باعث نشده طرفداران از خرید آن منصرف شوند؛ زیرا حتی اگر پول کافی برای خرید این ابرخودروی هیبریدی جذاب را داشته باشید احتمالا باید ماه‌ها یا شاید سال‌های برای دریافت آن منتظر بمانید.

فراری اس اف 9 اسپایدر

در کنار مدل اسپایدر، مدل مسقف این خودرو نیز اتومبیلی بسیار گران‌قیمت دیگری است که 524 هزار دلار قیمت داشته و یکی از محبوب‌ترین خودروهای با لوگوی اسب رقصان به شمار می‌رود. هر دو مدل اسپایدر و مسقف صفر تا صدی 2.5 ثانیه‌ای داشته و حداکثر سرعت 340 کیلومتر بر ساعت را ارائه می‌دهند. موتور به کار رفته در این خودرو نیز هیبریدی بوده و توان خروجی 986 اسب بخاری دارد.

از این توان استثنایی، 769 اسب بخار توسط موتور چهار لیتری توربو دوقلو V8 آن تامین می‌شود؛ درحالیکه موتورهای برقی نیز رقمی بالغ بر 217 اسب بخار به توان کلی این خودرو اضافه می‌کنند. همچنین باتری به کار رفته در SF90 Spider هم 7.9 کیلو وات ساعتی بوده و به‌تنهایی پیمایشی 25 کیلومتری ارائه می‌دهد.

لامبورگینی روئلتو

قیمت: 600 هزار دلار

لامبورگینی روئلتو جایگزین مدل فوق‌العاده محبوب اونتادور است و در سال 2023 رونمایی شد. پیشرانه این خودرو اکنون هیبریدی شده و با تلفیق یک موتور بنزینی V12 و سه موتور الکتریکی توان کلی را به عدد باورنکردنی 1001 اسب بخار رسانده است.

گران ترین خودروهای 2024

با این قدرت استثنایی، Revuelto قادر است به حداکثر سرعت 350 کیلومتر بر ثانیه رسیده و ظرف تنها 2.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. مشخصات روئلتو البته بسیار شبیه به دیگر رقیب ایتالیایی‌اش، اس اف 90 است؛ هرچند که شروع قیمت سوپر خودروی لامبورگینی حدود 25 هزار دلار بالاتر است.

انتظار می‌رود در آینده لامبورگینی مدل اسپایدر روئلتو را نیز رونمایی کند؛ هرچند که در حال حاضر تمام تمرکز این کمپانی روی پاسخ‌گویی به صف انتظار سنگین مشتریانش است؛ صف انتظاری که برای برخی افراد به حدود 30 ماه رسیده است!

ردفورد تیپ 62.2

قیمت: 636 هزار دلار

کمپانی ردفورد یکی از ناشناخته‌ترین برندهای خودروساز لوکس دنیا به شمار می‌رود که علیرغم شروع بسیار محقرانه و سطحی، اکنون یکی از زیباترین ابرخودروهای تاریخ را تولید کرده است.

ردفورد 62.2

Radford Type 62-2 از یک موتور V6 سوپرشارژ با حجم 3.5 لیتر بهره می‌برد و بدنه‌ای فوق‌العاده مینمیالی و تداعی‌کننده خودروهای فرمول یک دارد که در آن کاهش وزن اولویت اول بوده است. منبع الهام طراحی این خودرو، اتومبیل مسابقه‌ای فوق‌العاده محبوب Lotus Type 62 بوده که نامگذاری آن نیز گویای همین مساله است.

این خودرو در دو تریم مختلف، هریک در تیراژ بسیار محدود روانه بازار شده است. کمپانی ردفورد هنوز به‌طور رسمی قیمت این خودرو را اعلام نکرده؛ اما گزارش‌ها حاکی از آن هستند که مجهزترین مدل این خودرو با قدرت 605 اسب بخاری اکنون قیمتی 636 هزار دلاری دارد.

برابوس 900 ایکس ال پی

قیمت: 909 هزار دلار

کمپانی آلمانی برابوس یکی از سرشناس‌ترین تیونرهای دنیا به شمار می‌رود که تا کنون مدل‌های مختلفی از خودروهای مرسدس AMG را تیون کرده و روانه بازار نموده است. در این میان اما مدل 900 XLP یکی از گران ترین خودروهای سال 2024 است.

گران ترین خودروهای 2024

ایکس ال پی 900 در حقیقت همان شاسی بلند جذاب مرسدس آ ام گ G63 است که قدرت آن با بهینه‌سازی‌های انجام‌شده به 900 اسب بخار رسیده است. برابوس برای دستیابی به این قدرت فوق‌العاده موتور V8 اصلی خودرو را دست‌کاری کرده و از دو توربوشارژر طراحی خود بهره برده است. علاوه بر این، برابوس همچنین یک ECU جدید در خودرو به کار برده تا صفر تا صد به 4.4 ثانیه برسد و حداکثر سرعت 210 کیلومتر بر ساعت برای آن ثبت شود.

با وجود این که حداکثر سرعت XLP 9 از G63 پایین‌تر است، توانمندی‌های آفرودی آن به‌مراتب سرتر ارزیابی می‌شود. این خودرو هم ارتفاع بیشتری نسبت به G63 دارد و هم عرض آن در مقایسه با شاسی بلند مرسدس بیشتر است. همچنین کیت و تجهیزات اختصاصی آفرود نیز باعث شده که این هیولای برابوس آفرودری فوق‌العاده جذاب و البته گران‌قیمت باشد.

اس اس سی تواتارا

قیمت: 1.6 میلیون دلار

هایپرخودروهای برندهای سرشناس مثل بوگاتی معمولا پیش از آن که روانه بازار شوند به دست مشتریان ویژه خود رسیده و هرگز به ویترین فروشگاه‌ها نمی‌رسند. با این وجود برخی برندهای کوچکتر همچنان محصولات بسیار گران‌قیمت خود را در تیراژی بسیار محدود رونمایی کرده و سپس اقدام به فروش آن‌ها می‌کنند.

اس اس سی تواتارا

یکی از این برندها SSC است که هایپرخودروی اس اس سی تواتارا آن قیمت باورنکردنی 1.6 میلیون دلاری دارد و با ادعای دستیابی به سرعت 508 کیلومتر بر ساعتی معرفی شد. تست‌های انجام‌شده روی این خودرو البته حداکثر سرعت 453 کیلومتر بر ساعت را ثبت کردند که هرچند فوق‌العاده به نظر می‌رسد؛ اما با ادعاهای اولیه کمپانی فاصله معناداری دارد.

با این حال تیراژ این خودرو تنها 100 دستگاه است و ممکن است به‌زودی در قفسه برخی فروشگاه‌های خودروهای لوکس شاهد فروشش باشیم.

دبلیو موتورز فنیر سوپر اسپرت

قیمت: 1.9 میلیون دلار

پس از این که نخستین هایپرخودروی برند اماراتی W Motors، یعنی لایکان هایپر اسپرت با استقبال فوق‌العاده‌ای روبرو شد، این کمپانی نسل جدیدی از محصولات گران‌قیمت خود به نام Fenyr SuperSport را رونمایی کرد که قیمتی 1.9 میلیون دلاری دارد. این خودرو نخستین بار در سال 2017 و در تنها ده دستگاه رونمایی شد؛ هرچند که یک کلکسیونر ژاپنی پنج نمونه از آن‌ها را به‌طور یکجا خرید.

گران ترین خودروهای 2024

این هایپرخودروی استثنایی از یک موتور 3.8 لیتری شش سیلندر ساخت متخصصین بخش RUF پورشه بهره می‌برد که قدرتی 800 اسب بخاری داشته و به‌ادعای خود کمپانی سازنده صفر تا صدی 2.8 ثانیه‌ای دارد. علاوه بر این، حداکثر سرعت این خودرو نیز 400 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

کونیگزگ جمرا HV8

قیمت: 2.1 میلیون دلار

با وجود اینکه کونیگزگ پس از معرفی مدل Jesko Absolut وعده داد جنون سرعت و تمرکزش روی دستیابی به بالاتری سرعت را متوقف کند، اما مدل Gemera همچنان یادآور تلاش دیوانه‌وار این کمپانی سوئدی در این مسیر است. جمرا در دو مدل مختلف، یکی مجهز به پیشرانه‌ای سه سیلندر و دیگری هیبرید V8 به علاقمندان عرضه شده که مدل دوم آن یکی از گران ترین خودروهای سال 2024 به شمار می‌رود.

کونیگزگ جمرا

این هایپرخودروی 2.1 میلیون دلاری توان ماورایی 2300 اسب بخاری دارد که 1500 اسب آن از طریق موتور احتراق داخلی تامین می‌شود. همچنین در مدل سه سیلندر نیز قدرت این اتومبیل به 1400 اسب بخار می‌رسد که همچنان شگفت‌انگیز و استثنایی است. مدل هیبریدی کونیگزگ جمرا در تنها سیصد دستگاه تولید شده است.

ریماک نورا

قیمت: 2.2 میلیون دلار

ریماک نورا یک هایپرخودروی برقی ساخت کشور کرواسی است که در تیراژ تنها 150 دستگاه تولید شده و تریم استاندارد آن 2.2 میلیون دلار قیمت دارد.

گران ترین خودروهای 2024

چهار موتور الکتریکی تعبیه‌شده در این خودرو مجموعا توانی 1813 اسب بخاری را برای آن فراهم کرده و صفر تا صد حدود 1.85 ثانیه را برای آن رقم می‌زنند. در کنار این شتاب‌گیری استثنایی، حداکثر سرعت این هایپرخودرو نیز 415 کیلومتر بر ساعت اعلام شده تا هیچ محصول دیگری یارای رقابت با آن را نداشته باشد.

کمپانی Rimac همچنین نسخه‌ای خاص از این خودرو تحت نام Rimac Nevera Time Attack را نیز در تیراژ تنها 12 دستگاه تولید کرده است. همان‌طور که می‌توانید حدس بزنید تمامی موجودی مدل Time Attack و اکثر موجودی مدل استاندارد به‌طور کامل به فروش رسیده است.

گوردون مورای اتوموتیو تی 33 اسپایدر

قیمت: 2.3 میلیون دلار

هایپرخودروی فوق‌العاده گران‌قیمت GMA T.33 میراث ماندگار گوردون مورای، طراح افسانه‌ای خودرو مک لارن اف 1 است که نسخه روباز آن در سال 2023 رونمایی شده و در تنها صد دستگاه روانه بازار خواهد شد.

تی 33 اسپایدر گوردون مورای

همانند مدل کوپه، در مدل اسپایدر این خودرو نیز شاهد استفاده از یک موتور 3.9 لیتری V12 ساخت کمپانی بریتانیایی کازورث هستیم که قدرت 607 اسب بخاری را برای این خودرو رقم زده است. این پیشرانه V12 تنفس طبیعی بوده و صدای غرش آن یکی از بارزترین نکات طراحی خودرو T.33 به شمار می‌رود.

در کنار تمامی مشخصات فنی استثنایی، تیراژ بسیار محدود و سواری باورنکردنی که تی 33 ارائه می‌دهد، فضای کابین بسیار خوب و آپشن‌های سرگرمی و ایمنی مختلف مثل Car Play و Android Auto از جمله مهم‌ترین مشخصات بارز T.33 هستند.

Deus Vayanne

قیمت: 2.5 میلیون دلار

خودروی دئوس وایان محصول یک استارتاپ اتریشی است که برای نخستین بار در سال 2022 در نمایشگاه اتومبیل نیویورک معرفی شد.

دئوس وایان

کمپانی Deus برای ساخت این هایپرخودرو استثنایی با تعدادی از کمپانی‌های سرشناس دنیای اتومبیل‌ها مثل Italdesign همکاری داشته و پیشرانه الکتریکی محصول هیبریدی خود را نیز با همکاری نزدیک برند خوشنام William Advanced Engineering، یکی از کمپانی‌های نام‌آشنای عرصه پیشرانه‌های قدرتمند الکتریکی تولید کرده است.

مدل Vayanne قدرتی 2243 اسب بخاری داشته و صفر تا صد آن زیر دو ثانیه گزارش شده است. علاوه بر این، حداکثر سرعت این هایپرخودرو نیز 402 کیلومتر است. همانند بسیاری هایپرخودروهای دیگر، کمپانی سازنده قیمت دقیقی برای این خودرو اعلام نکرده؛ هرچند برآوردهای پیشین به قیمت حداقل 2.5 میلیون دلاری برای هر دستگاه از این خودرو اشاره داشته‌اند.

لوتوس اوایا

قیمت: 2.6 میلیون دلار

خودروی لوتوس اوایا قدرتمندترین اتومبیلی است که لوتوس تا کنون تولید کرده. تیراژ اولیه این هایپرخودرو 130 دستگاه و قیمت برآورد شده برای آن نیز 2.6 میلیون دلار بوده است. به این ترتیب، برند لوتوس که شاید ندانید در اصل متعلق به هلدینگ جیلی چین است صاحب یکی از گران ترین خودروهای سال 2024 است.

گران ترین خودروهای 2024

این خودرو در زمان معرفی قدرتی نزدیک به 2000 اسب بخار داشت و پیمایشی حدودا 400 کیلومتری ارائه می‌کرد. این آمار و ارقام البته در حال حاضر بالاترین مقادیر بازار نیست؛ اما همچنین نفس‌گیر و استثنایی به نظر می‌رسد. به‌طور خلاصه Evijia یک هایپرخودروی پرچمدار و استثنایی است که عنوان گران‌ترین خودروی قابل خرید توسط عموم را از آن خود می‌کند.

در گجت نیوز بخوانید:
قوی ترین خودروهای جهان که بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارند اینها قدرتمندترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۴ هستند شگفت انگیزترین خودروهای دست ساز تاریخ + عکس

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*