برندهای خودروسازی هیوندای

تمامی برندهای خودروسازی که هیوندای مالک آن‌هاست

هیوندای نیز مثل بسیاری اتومبیل‌سازان بزرگ دنیا مالک تعدادی از مطرح‌ترین برندهای خودروسازی جهان است. در ادامه با برندهای زیرمجموعه Hyundai بیشتر آشنا خواهیم شد.

تقریبا هیچ برند خودروسازی بزرگی را در دنیا پیدا نمی‌کنید که فعالیت خود را به تنها یک برند محدود کرده باشد. مثلا تویوتا علاوه بر برند اصلی تویوتا، لکسوس و دای‌هاتسو را نیز زیرمجموعه خود دارد یا هوندا نیز برند آکورا را تحت پرچم خود ثبت کرده است. از سوی دیگر برندهای دیگری مثل فولکس واگن، جنرال موتورز یا حتی هلدینگ‌های چینی بزرگی مثل جیلی نیز به‌طور دائمی در حال گسترش فعالیت‌های خود در بازار خودرو هستند و هر از چند گاهی برند جدیدی را تصاحب یا تاسیس می‌کنند. کمپانی کره‌ای هیوندای نیز از این قضیه مستثنی نبوده و صاحب تعدادی از برندهای بزرگ خودروسازی دنیاست؛ هرچند که این فرآیند گسترش هیوندای نیز مثل سایرین یک‌شبه انجام نشده و با یک استراتژی بلندمدت طی چند دهه به وقوع پیوسته است.

کدام برندهای خودروسازی زیرمجموعه هیوندای هستند؟

کمپانی خودروسازی هیوندای در سال 1968 و با ساخت نخستین مجموعه مونتاژ در کشور کره جنوبی متولد شد. این برند اما در گذر زمان رفته‌رفته از یک کمپانی مونتاژکار به خودروسازی قهار و مطرح تبدیل شد تا جایی که به‌تازگی بزرگترین مجموعه ساخت و سرهم‌بندی خودروی جهان را در اولسان کره جنوبی تاسیس کرده است.

برند Hyundai

نخستین خودروی کمپانی Hyundai مدل کورتینا بود که با همکاری مشترک با فورد ساخته شد. با این وجود امروزه هیوندای، یکی از بزرگترین اتومبیل‌سازان دنیا به شمار رفته و تعدادی از مطرح‌ترین برندهای خودروسازی را نیز تحت مالکیت خود دارد. در ادامه بزرگترین زیرمجموعه‌های این کمپانی را معرفی و بررسی خواهیم کرد.

کیا

در سال 1997 و همزمان با بحران اقتصادی بزرگی که گریبان‌گیر کمپانی‌های بزرگ شرق آسیا شد، Kia با بیش از 370 میلیون دلار بدهی تا آستانه ورشکستگی پیش رفت. یک سال بعد، هیوندای این کمپانی تقریبا ورشکسته را خریداری کرد و نه تنها موفق به احیای آن شد؛ بلکه تعدادی از پرفروش‌ترین خودروهای دنیا را نیز با این برند روانه بازار کرد.

کمپانی کیا

کیا فقط در سال 2023 تنها 140 هزار دستگاه اسپورتیج را در آمریکا به فروش رسانده و آن را به یکی از محبوب‌ترین شاسی بلندها در این بازار مهم تبدیل کرد. علاوه بر این، مدل تلوراید این کمپانی نیز از سال 2020 تا کنون فروشی بیش از 500 هزار دستگاهی داشته و محصولی فوق‌العاده پرفروش به شمار می‌رود.

در کنار این خودروهای شاسی بلند، کیا همچنین لشکری از خودروهای سدان و هاچ‌بک مثل مدل‌های سول (Soul)، سورنتو، سلتوس، K5 و بسیاری مدل‌های هیبریدی دیگر را نیز در اختیار دارد که همگی محصولاتی شناخته‌شده و محبوب به شمار می‌روند. این برند همچنین در آینده نزدیک سدان K4 را نیز جایگزین مدل فورته خواهد کرد.

در گجت نیوز بخوانید:
معنی نام کیا – Kia، خودروساز کره ای چیست؟

جنسیس موتورز

بر خلاف کیا، جنسیس موتورز یکی از برندهای داخلی هیوندای به شمار رفته و در سال 2009 توسط این کمپانی تاسیس شد. نخستین محصول این برند هیوندای جنسیس بود که یک خودروی سایز متوسط لوکس به شمار می‌رفت.

برندهای خودروسازی هیوندای

در عین حال هیوندای در سال 2015 تصمیم گرفت Genesis را به یک برند مستقل تبدیل کرده و تولید محصولات لوکس خود را به این برند واگذار کند. از این طریق، هیوندای می‌توانست به بازار خودروهای لوکس که عموما تحت سلطه خودروسازان دست‌نیافتنی مثل مرسدس بنز، آئودی، لکسوس یا بی ام و قرار داشتند ورود کند.

نخستین محصولات برند جنسیس مدل‌های G80 و G90 بودند که به‌ترتیب در سال‌های 2016 و 2017 روانه بازار شدند. جنسیس جی 80 یک خودروی لوکس سایز متوسط بود که با اتومبیل‌هایی مثل مرسدس بنز کلاس E، بی ام و سری 5، لکسوس ES، لکسوس GS و آئودی A6 رقابت می‌کرد. از سوی دیگر، G90 نیز یک خودروی لوکس با اندازه بزرگ بود که به قصد رقابت با خودروهای بی ام و سری 6، آئودی A7 و مرسدس بنز کلاس CLS معرفی شده بود.

ایونیک

یکی دیگر از برندهای سرشناس خودروسازی تحت مالکیت هیوندای نیز آیونیک (Ioniq) است که همانند Genesis توسط خود این کمپانی پایه‌ریزی شده و سپس به استقلال رسید.

خودروی آیونیک 5

نام Ioniq نخستین بار در خودروی هیوندای آیونیک به دنیا معرفی شد. این خودروی هاچ‌بک جمع و جور در مدل‌های هیبرید، پلاگین هیبرید و تمام برقی معرفی شده بود و بین سال‌های 2017 تا 2022 روی خط تولید قرار داشت. با این وجود هیوندای با هدف تمرکز بیشتر روی توسعه خودروهای الکتریکی و فناوری‌های مرتبط با آن، در سال 2020 برند مستقل Ioniq که نام آن ترکیبی از دو کلمه Ion (یون) و Unique (منحصربفرد) بود را تاسیس کرد.

کمپانی آیونیک از زمان استقلال تا کنون یک خودروی کراس اوور با نام آیونیک 5 و یک سدان سایز متوسط با نام آیونیک 6 را روانه بازار کرده است. علاوه بر این، نسخه‌ای بسیار قدرتمندتر از Ioniq 5 تحت نام Ioniq 5 N نیز دیگر دستاورد این برند در سال‌های اخیر است که قدرتی 641 اسب بخاری داشته و ضمن دستیابی به صفر تا صد حدودا 3.25 ثانیه‌ای، حداکثر سرعت 260 کیلومتر بر ساعت را نیز ارائه می‌کند.

برندهای خودروسازی هیوندای

این برند همچنین تا پایان سال 2024 نیز شاسی بلند سایز متوسط آیونیک 9 را معرفی خواهد کرد یک سدان خانوادگی سه‌ردیفه خواهد بود.

در گجت نیوز بخوانید:
قابل اطمینان ترین خودروهای هیوندای که تا به حال ساخته شده است سازمان معتبر آمریکایی: هیوندای ایمن ترین خودروهای دنیا را می‌سازد رسوایی کیا و هیوندای؛ خودروسازان کره‌ای اطلاعات مردم را می‌فروشند!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*