راهنمای خرید خودرو شهریور ماه 1403

راهنمای خرید خودرو از 800 میلیون تا 1 میلیارد و 200 – شهریور 1403

اگر می‌خواهید برای خرید خودرو تا حدود 1 میلیارد تومان هزینه کنید، ما در راهنمای خرید خودرو شهریور ماه 1403 با در نظر گرفتن فاکتورهای مهم، بهترین خودروهای بازار ایران را به شما معرفی کرده‌ایم.

انتخاب خودرو در بازه قیمتی 800 میلیون تا 1 میلیارد و 200 میلیون تومان، به دلیل وجود تنوع بین خودروهای داخلی، مونتاژی و مدل‌های قدیمی خودروهای وارداتی به یک تصمیم سخت مبدل شده است. به همین دلیل در راهنمای خرید خودرو شهریور ماه 1403 به برسی دقیق و موشکافانه محصولات موجود بازار در این بازه قیمتی می‌پردازیم. در این مطلب از آخرین اخبار خودرو گجت نیوز، خودروها‌ را براساس مؤلفه‌ها و معیارهای مهم مورد سنجش قرار می‌دهیم و سپس بهترین خودروهای این بازه قیمتی را به شما معرفی می‌کنیم.

راهنمای خرید خودرو شهریور ماه 1403

با استفاده از چندین معیار و فاکتور اساسی، خودروهای بازه قیمتی 800 تا 1 میلیارد و 200 میلیون تومان را مورد سنجش قرار می‌دهیم تا شما بتوانید با توجه به نیاز خود بهترین خودرو را انتخاب کنید.

یکی از این معیارها میزان استهلاک خودرو است؛ خودروهایی که با استفاده از متریال مناسب ساخته شده‌اند، هزینه نگهداری و تعمیرات کمتری دارند و پس از گذشت چندین سال ارزش خود را بهتر حفط می‌کنند. درست است که 1 میلیارد تومان مبلغ کمی نیست، اما با توجه به وضعیت بازار، خودروهای داخلی و رده پایین خارجی در این رنج قیمتی حضور دارند؛ به همین دلیل استهلاک خودرو یک فاکتور مهم در خرید خودرو محسوب می‌شود.

راهنمای خرید خودرو شهریور ماه 1403

بعد از استهلاک، نوبت به کیفیت خودرو می‌رسد. خودروهایی با کیفیت ساخت و مونتاژ بالا، تجربه رانندگی و سواری بهتری را به سرنشینان منتقل می‌کنند. درست است که کیفیت ساخت بالا با میزان استهلاک خودرو رابطه مستقیمی دارد؛ اما دو موضوع متفاوت از هم هستند. به عنوان مثال محصولات برند تویوتا کیفیت ساخت کمتری به نسبت خودروهای BMW یا مرسدس بنز دارند، اما میزان استهلاک آن‌ها به مراتب کمتر است.

مهم‌ترین فاکتور در انتخاب خودروهای دسته دوم میزان کارکرد خودرو است. هرچه کارکرد خودرو کمتر باشد احتمالا خودرو در وضعیت بهتری قرار دارد و هزینه‌های نگهداری و سرویس‌‌های تعمیراتی آن کمتر خواهد بود. برند خودرو را نیز به دلیل تاثیر بر بازار دست دوم و ارزش فروش مجدد، باید در نظر گرفت. به عنوان مثال خودروهای تویوتا در مقایسه با نیسان نه تنها بازار خرید فروش بهتری دارند بلکه افت قیمت کمتری را هم متحمل می‌شوند.

فاکتور بعدی که کمتر به آن توجه می‌شود، سند خودرو است. خودروهای دارای سند تک برگ یا خودروهایی که کمتر دست به دست چرخیده‌اند، ارزش خرید بیشتری دارند؛ چرا که علاوه‌بر حساسیت در نگهداری خودرو، انتظار می‌رود سرویس‌های تعویض لوازم مصرفی مانند روغن موتور خودرو هم به صورت منظم انجام شده باشد.

معیار بعدی بازار دسته دوم برای خودرو مد نظر است که از اهمیت بالایی برخوردار است. خودروهایی که در بازار جا افتاده‌تر هستند و مردم نسبت به خرید آن‌ها گارد ندارند، به راحتی به فروش می‌روند و هم ارزش خود را بهتر حفظ می‌کنند.

موضوع بعدی وجود قطعات یدکی و تعمیرکار ماهر است. مثلا برای خودروهایی نظیر تویوتا کمری 2008-2011 یا هیوندای سوناتا 2008-2010 قطعات یدکی به وفور در بازار یافت می‌شود؛ اما جدیدا پیدا کردن قطعات یدک نیسان ماکسیما در بازار کمی سخت شده است. به طور کلی خودروهایی که قطعات یدک آن‌ها به فراوانی در بازار وجود دارد، مکانیک متخصص هم برای آن‌ها بیشتر وجود دارد؛ به همین دلایل می‌توان انتظار تعمیرات و نگهداریکم هزینه‌تری برای این خودروها در نظر گرفت.

راهنمایی خرید خودرو صفر کیلومتر در شهوریور ماه 1403

تارا V1P یا V4 مدل 1403

اولین خودرو لیست ما محصولی از شرکت ایران خودرو است. تارا بزرگ‌ترین و جادارترین سدان تولید داخل محسوب می‌شود که برای خانواده‌های پر جمعیت یا افرادی که مدام در حال سفر کردن هستند گزینه مطلوبی به شمار می‌رود. این خودرو مجهز به موتور TU5P با بیشینه توان 113 اسب بخار و 144 نیوتن متر گشتاور است.

در هر دو تیپ V1P و V4 تارا، ایرادات و انتقادهای نسخه‌های قبلی برطرف گردیده تا به محصولی نسبتا کم ایراد و مشتری پسند بدل شود. در این دو تیپ، گیربکس 6 سرعته جایگزین نسخه 5 دنده تارا معمولی شده، تا علاوه‌بر القای حس رانندگی‌ نرم‌تر، امکان شتاب‌گیری ثانویه خودرو در دور موتورهای پایین‌تر هم مهیا شود.

تارا V1P یا V4

نکته مثبت دیگری که در خصوص این دو تیپ وجود دارد، تغییر گرافیک چراغ‌های عقبی خودرو داست که با ایجاد یک دیزاین مینیمال، ناهنجاری گرافیک چراغ تارا معمولی برطرف شده است.

این‌بار ایران خودرو به انتقادهای صورت گرفته گوش داده و محل قرارگیری شیشه بالابر‌ها را از داشبورد میانی، به رو دری‌ها منتقل کرده است، تا سهولت دسترسی به آن‌ها افزایش یابد.

از آپشن‌ها و امکانات نسخه اتومات این خودرو می‌توان به سانروف، سنسور حرکتی پا (کیک سنسور)، کیلس استارت، صندلی برقی 6 حالته برای راننده و 4 حالته برقی برای شاگرد با قابلیت گرمکن، سیستم کنترل کشش و پایداری، چراغ خوش آمد گویی، قابلیت آنتی‌ترپ و 4 ایربگ اشاره کرد.

به طور کلی تارا محصولی زیبا با پیشرانه قدرتمند است که به نسبت سایر خودروهای داخلی می‌تواند کیفیت سواری بهتری را به سرنشینان منتقل کند.

مزایا: فضای جادار کابین، استهلاک پایین پیشرانه، طراحی زیبا به همراه حجم‌دهی مناسب خطوط بدنه، پلتفرم پژو 301، متریال به نسبت با کیفیت

معایب: کیفیت مونتاژ پایین، مشکلات برقی سرسام‌آور، توان متوسط به پایین، کولر ضعیف

دنا پلاس توربو

دنا پلاس نه تنها محبوب‌ترین، بلکه قوی‌ترین خودرو موجود ایران خودرو در بازار محسوب می‌شود. پیشرانه‌ EF7 این خودرو مجهز به توربوشارژر شده تا در حالت بیشینه بتواند توانی معادل 150 اسب بخار و 125 نیوتن متر گشتاور تولید کند. قوای محرکه این خودرو به وسیله یک گیربکس 6 سرعته (دستی یا اتوماتیک) به چرخ‌های جلو خودرو منتقل می‌شود.

راهنمای خرید خودرو شهریور ماه 1403

محبوبیت دنا پلاس توربو به دلیل طراحی ظاهری آن است. با مقداری هزینه جانبی برای ظاهر این خودرو، به راحتی می‌توانید حس و حال یک خودرو اسپرت جذاب را از این محصول بگیرید.

از امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به سانروف، دی لایت، کروز کنترل، 4 کیسه هوا، سیستم مالتی مدیا 7 اینچی، صندلی راننده و شاگرد 6 حالته برقی اشاره کرد.

راهنمای خرید خودرو شهریور ماه 1403

مزایا: توان بالای پیشرانه (از دور موتور 3000 RPM به بعد)، فراوانی قطعات یدکی، بازار خرید فروش قوی (به عبارتی پول نقده این خودرو)، طراحی ظاهری چشم نواز

معایب: کیفیت مونتاژ پایین، امنیت متوسط رو به پایین، فضای نامناسب برای سرنشینان بخصوص در بخش عقب خودرو، مشکلات برقی فراوان، سیستم مالتی مدیا ضعیف و بی‌کیفیت، تقه گیرکس

پژو 207

یکی از ارزنده‌ترین خودروهای تولید داخل زیر یک میلیارد تومان، پژو 207 است. خودرویی که بیشترین طالب را در بازار خرید خرید و فروش دارد و پروسه فروشش مجدد آن با هر وضعیت و شرایطی تنها به چند روز خلاصه می‌شود. در این بخش از راهنمای خرید خودرو شهریور ماه 1403 به معرفی اجمالی پژو 207 می‌پردازیم.

راهنمای خرید خودرو شهریور ماه 1403

پژو 207 بخریم یا نه؟ پژو 207 خودرویی هاچبک شهری با ابعاد کوچک محسوب می‌شود که از موتور TU5P با توان 113 اسب بخار و 144 نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد. پژو 207 MT اتومات با سقف پارانوما گران‌ترین نسخه پژو 207  موجود در بازار محسوب می‌شود که با قیمت حدود 1 میلیارد تومان در بازار آزاد معامله می‌شود. این خودرو در تیپ‌های گوناگون با موتورهای مختلف و حتی داشبوردهای مختلف راهی بازار می‌شود که دیگر تیپ‌های این خودرو به دلیل امکانات کمتر، قیمت ارزان‌تری دارند. پژو 207 اتومات در مقایسه با دنا پلاس اتومات  آپشن‌های کمتری دارد؛ اما وجود سقف پارانوما آن را به یک انتخاب متفاوت تبدیل می‌کند.

راهنمای خرید خودرو شهریور ماه 1403

پژو ۲۰۷ به امکاناتی نظیر مه‌شکن جلو و عقب، دی‌لایت، بلندگوی درهای جلو و عقب، بلوتوث، سیستم مالتی مدیا 7 اینچی با پشتیبانی از نویگیشن، رینگ‌های آلومینیومی یا فولادی (در تیپ‌های مختلف متفاوت است)، تهویه مطبوع اتوماتیک، صندلی راننده و سرنشین با قابلیت تنظیم دستی، پشت سری جلو و عقب قابل تنظیم، شیشه بالابرهای برقی، سقف شیشه‌ای پانوراما (سفارشی)، فرمان هیدرولیک یا برقی مجهز به کلیدهای کنترل و کروز کنترل (برخی از مدل‌ها) مجهز شده است.

هزینه نگهداری پژو 207 با تارا و دنا پلاس متفاوت بوده و به نسبت دنا هزینه تعمیرات آن بیشتر است.

مزایا: ابعاد کوچک برای استفاده‌های شهری، دسترسی راحت به نمایندگی و خدمات پس از فروش، شتاب‌گیری عالی پیشرانه TU5 بر روی پلتفرم پژو 207، بازار فروش عالی، جوان‌پسند

معایب: فضای بسیار کوچک ردیف عقب، ناهمگن شدن طراحی داشبورد پس از اضافه شدن سیستم مدیا تصویری، صندوق عقب کوچک، تقه گیربکس، مشکلات برقی متعدد

جدول مقایسه مشخصات دنا پلاس توربو، تارا و پژو 207:

دنا پلاس توربو اتوماتیکتارا اتوماتیکپژو 207
تجهیزات ایمنی و حفاظتیسنسور نور و باران، سیستم کنترل کشش و پایداری،  سیستم ضد سرقت ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت و کمربند ایمنی جلو سه‌نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاعکنترل شروع حرکت در سربالایی (HSA)ایموبيلايزر، قفل مركزي با ريموت، كمربندهاي ايمني سرنشينان جلو 3 نقطه اي با قابليت تنظيم ارتفاع،كمربند سرنشينان عقب 3 نقطه اي ،صندلي عقب مجهز به ايزوفيكس، سنسور دنده عقب، دوربين ديدعقب
کیسه هواراننده و سرنشین جلو، جانبی سرنشینان جلو (در مجموع 4 عدد)راننده و سرنشین جلو، جانبی سرنشینان جلو (در مجموع 4 عدد)دو کیسه هوا (راننده و سرنشين جلو)
سیستم ترمز و پایداریترمز جلو دیسکی خنک‌شونده، ترمز عقب دیسکی، ترمز ضدقفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)ترمز جلو دیسکی خنک‌شونده، ترمز عقب دیسکی، ترمز ضدقفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، ترمز کمکی (HBA)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، کنترل کشش (TCS)سيستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، ترمز جلو ديسكي با سيستم خنك شونده، ترمز عقب ديسكي، سيستم كمكي ترمز (HBA)، سيستم كمك در سربالايي (HSA)، سيستم كنترل پايداري الكتريكي (ESC)، سيستم كنترل كشش (TCS)
پیشرانهچهار سیلندر توربو شارژر با آرایش خطی سیلندرهاچهار سیلندر تنفس طبیعی با آرایش خطی سیلندرهاچهار سیلندر تنفس طبیعی با آرایش خطی سیلندرها
حجم موتور (cc)164515871587
حداکثر قدرت150 اسب بخار در 5500 دور113 اسب بخار در 5800 دور105
حداکثر گشتاور215 نیوتن‌متر در 2200 – 4800 دور144 نیوتن‌متر در 4000 دور142
گیربکس6 سرعته اتوماتیک با قابلیت تیپ‌ترونیک و مجهز به حالت‌های اسپرت و برفی6 سرعته اتوماتیک با قابلیت تیپ‌ترونیک و مجهز به حالت‌های اسپرت و برفی4 سرعته اتوماتیک با قابلیت تیپ‌ترونیک و مجهز به حالت‌های اسپرت و برفی
مصرف سوخت (ترکیبی)8.1 لیتر در صد کیلومتر7.3 لیتر در صد کیلومتر7.1
شتاب صفرتاصد (ثانیه)10.51312.6
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)205190190

راهنمایی خرید خودرو داخلی زیر 1 میلیارد تومان در این قسمت از مطلب، به پایان می‌رسد. در ادامه شما را با بهترین خودروهای مونتاژی 800 تا 1 میلیارد و 200 میلیونی بازار آشنا می‌کنیم.

بهترین خودروهای مونتاژی چینی با قیمت 1 میلیارد تومانی

ایکس 22 پرو دنده‌‌ای

ام وی ام ایکس 22 به عنوان خودرویی پایین‌رده، توانست به فروش بالایی در بازار ایران دست پیدا کند. اما ظاهر آن خودرو حتی برای رقابت با محصولات سایپا و ایران خودرو هم کمی تکراری و تا حد زیادی قدیمی به نظر می‌رسد. مدیران خودرو برای احیا مجدد بازار خرید و فروش این خودرو، نسخه پرو آن را تحت نام X22 پرو، مونتاژ و راهی بازار کرد. ایکس 22 پرو، از یک موتور 1.5 لیتری با توان 116 اسب بخار و گشتاور 142 نیوتن بر متر بهره می‌برد. مهم‌ترین نقطعه ضعف این خودرو مربوط به پیشرانه 3 سیلندر آن است که حتی با استفاده از توربوشارژر که موتور خودرو را به شدت به بنزین حساس کرده، نمی‌تواند به اندازه یک موتور TU5 بازدهی داشته باشد. گیبرکس این خودرو از نوع CVT بوده که توانایی شبیه‌سازی 5 دنده به صورت مجازی را دارد.

راهنمای خرید خودرو شهریور ماه 1403

از امکانات این خودرو می‌توان به سانروف برقی، گرم‌کن صندلی‌های جلو، کیلس استارت و … اشاره کرد که در جدول زیر می‌توانید مشخصات کامل آن را مشاهده کنید.

از لحاظ طراحی ظاهری نمای جلویی و کناری ایکس 22 پژو به محصولات روز دنیا شبیه بوده اما نمای عقبی آن به قدری با سایر قسمت‌های خودرو ناهماهنگ است که می‌‌تواند دل هر بیننده‌‌ای را بزند. طراحی جلوپنجره این خودرو به قدری خوب از آب در آمده که به سبب همین ویژگی ایکس 22 پرو به انتخاب اول جوانان ایرانی تبدیل شده است.

راهنمای خرید خودرو شهریور ماه 1403

مزایا: استهلاک پایین بدنه و کابین، کیفیت مناسب متریال، مونتاژ با دقت به نسبت بالا، طراحی جذاب جلو پنجره

معایب: استهلاک بالای پیشرانه، قیمت بالا قطعات یدکی، هندلینگ ضعیف

ایکس 33 کراس دنده‌ای

ایکس 33 کراس قیمتی بیشتر از 1 میلیارد تومان دارد و نسخه دنده‌ای آن در بازار آزاد تا 1 میلیارد و 100 میلیون تومان هم معامله می‌شود. ایکس 33 کراس دنده‌ای هم همچون ایکس 22 پرو نسخه فیس لیفت شده ایکس 22 معمولی محسوب می‌شود که بر روی آن تغییرات سنگین‌تری انجام شده است. در واقع تنها پلتفرم این خودرو با ایکس 22 معمولی یکسان بوده و در قسمت‌های داخلی و خارجی سعی به خلق محصولی جدید شده است.

راهنمای خرید خودرو شهریور ماه 1403

 

از لحاظ پیشرانه این خودرو دارای مشخصات مشابه‌ای با ایکس 22 پرو است. حساسیت شدید پیشرانه این دو خودرو، سبب الزام استفاده از بنزین با عدد اکتان بالا در این خودرو‌ها شده است. به گونه‌ای که با استفاده از بنزین معمولی شاهد ناک زدن پیشرانه خودرو هستیم. اگر به بنزین مرغوب دسترسی ندارید با رانندگی بر روی حالت اسپورت میزان پاشش بنزین به درون محفظه سیلندر توسط انژکتور را افزایش دهید تا مقداری از ناک زدن خودرو کاسته شود.

راهنمای خرید خودرو شهریور ماه 1403

بازار خرید و فروش این خودرو به اندازه برادر کوچک‌ترش خوب نیست، اما طراحی کابین و آپشن‌های آن به مراتب از ایکس 22 پرو بهتر است.

از امکانات این خودرو می‌توان به استارت دکمه‌‌ای، ترمز پارک برقی، گرمکن صندلی‌های جلو، شارژر وایرلس، نورپردازی کابین و فناوری LED چراغ‌ها اشاره کرد.

مزایا: ابعاد مناسب برای رانندگی شهری، طراحی بروز و مدرن، امکانات رفاهی قابل قبول

معایب: قیمت بالا قطعات یدکی، سواری خشک، هندلینک متوسط به پایین

جدول مقایسه مشخصات ایکس 22 پرو و ایکس 33 کراس:

ام وی ام x22 پروام وی ام x33 کراس
چراغمه‌ شکن عقب، دی‌لایت، سنسور نور، (چراغ‌های جلو LED)مه‌ شکن عقب، دی‌لایت، سنسور نور، چراغ‌های عقب LED (چراغ‌های جلو LED)
سیستم‌های مالتی مدیاUSB، بلوتوث، میرور لینک، مانیتور 9 اینچی لمسی، 4 بلندگوUSB، بلوتوث، میرور لینک، مانیتور 10.25 اینچی لمسی، 4 بلندگو
رینگ‌ها16 اینچی آلومینیومی17 اینچی آلومینیومی
شیشه و آینهشیشه‌های برقی، آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرم‌کنشیشه‌های برقی، آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرم‌کن
تهویه مطبوعالکتریکیالکتریکی
صندلیروکش چرمی، تنظیم دستی صندلی راننده در 6 جهت و صندلی سرنشین جلو در 4 جهت، گرم‌کن صندلی‌های جلوروکش چرمی، تنظیم دستی صندلی راننده در 6 جهت و صندلی سرنشین جلو در 4 جهت، گرم‌کن صندلی‌های جلو
سایر امکاناتکروز کنترل، سانروف، (کی‌لس استارتر با امکان استارت پیشرانه از روی ریموت)، (ترمز پارک برقی با اتوهلد)، سنسور پارک عقب، دوربین دید عقب، سنسور فشار باد لاستیک‌هاکروز کنترل، سانروف، (کی‌لس استارتر با امکان استارت پیشرانه از روی ریموت)، ترمز پارک برقی، (اتوهلد)، سنسور پارک عقب، دوربین دید عقب، سنسور فشار باد لاستیک‌ها، (نورپردازی داخلی 64 رنگ)، شارژر وایرلس تلفن همراه، پورت USB ردیف عقب برای شارژ تلفن همراه
تجهیزات ایمنی و حفاظتیکنترل شروع حرکت در سربالایی (HAC)، کنترل حرکت در سراشیبی (HDC)کنترل شروع حرکت در سربالایی (HAC)، کنترل حرکت در سراشیبی (HDC)
کیسه هواراننده و سرنشین جلو (در مجموع 2 عدد)راننده و سرنشین جلو + جانبی سرنشینان جلو(در مجموع 4 عدد)
سیستم ترمز و پایداریترمز ضد قفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، ترمز کمکی (EBA)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، کنترل کشش (TCS)ترمز ضد قفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، ترمز کمکی (EBA)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، کنترل کشش (TCS

در این رده قیمتی محصولات چینی دیگری نظیر فردا 511 و بک X3 پرو هم وجود دارند که از کیفیت ساخت کم و بیش مشابه‌ای بهره می‌برند؛ اما به دلیل ضعف خدمات و بازار خرید فروش بی‌رونق، اسم آن‌ها را از لیست راهنمای خرید خودرو شهریور ماه 1403 حذف کردیم.

راهنمای خرید خودرو شهریور ماه 1403، خودروهای دسته دوم

تا سال گذشته امکان خرید خودروهای تویوتا و هیوندای در این بازه قیمتی وجود داشت، البته هنوز هم با گشتن در بازار می‌شود مدل‌های 2006 تا 2008 محصولات این برندها را پیدا کرد، اما به دلیل قدیمی شدن و کارکرد بالا، این خودروها به تعمیرات کلی موتور و اورهال بدنه احتیاج دارند. به همین دلیل در این بازه قیمتی خریدن این محصولات قدیمی را ریسک می‌دانیم و خرید آن‌ها را به شما توصیه نمی‌کنیم.

رنو ساندرو

یکی از گزینه‌های مناسب برای مصارف کارمندی و خانوادگی، در دسته خودروهای دسته دوم، رنو ساندرو است. البته ظاهر و مشخصالت فنی این خودرو قدیمی شده و داچیا (خودروساز رومانیای تحت مالکیت رنو) قرار است جایگزین رنو ساندرو را به زودی راهی بازار کند.

این خودرو مجهز به یک موتور 1.6 لیتری با توان 105 اسب بخار و گشتاور 140 نیوتن بر متر است. گیربکس این خودرو از نوع 4 سرعته اتومات بوده که گشتاور تولیدی را به چرخ‌های جلو خودرو منتقل می‌کند. ساندرو نسخه هاچ بک و تا حدودی فیس لیفت شده ال 90 محسوب می‌شود، که مهندسان به گونه‌‍ای آن را طراحی کرده‌اند که هیچ حسی از زیبایی به شما منتقل نشود. در واقع طراحی این خودرو با گذشت زمان زشت نشده، بلکه همان زمان عرضه اولیه هم زشت بود.

راهنمای خرید خودرو شهریور ماه 1403

خریداران رنو ساندرو نه به زیبایی اهمیت می‌دهند و نه به مشخصات فنی، در واقع این خودرو مناسب افرادی است که می‌خواهند بدون هیچ دغدغه و دردسری از یک خودرو برای رسیدن به مقصد خود استفاده کنند؛ چرا که این خودرو یکی از با دوام‌ترین خودروهای بازار ایران محسوب می‌شود.

از لحاظ ایمنی هم با یک حلبی طرف هستیم که بی برو برگرد در هر تصادفی جان سرنشینان خود را تهدید می‌کند. این خودرو در تست‌های تصادف یورو انکپ تنها موفق به دریافت 2 ستاره ایمنی شده است.

راهنمای خرید خودرو شهریور ماه 1403

شما می‌توانید مدل‌های 1395 تا 1398 این خودرو را با کارکردی بین 40 تا 150 هزار کیلومتر، در این بازه قیمتی تهیه کنید.

مزایا: استهلاک پایین بدنه و کابین، دسترسی آسان به قطعات یدکی، بازار فروش مناسب

معایب: طراحی، امکانات رفاهی، ایمنی، پیشرانه کم توان، 4 سرعته بودن گیربکس

هایما S5

هایما یک کراس اوور سایز کوچک است که توسط ایران خودرو مونتاژ و راهی بازار می‌شود. همین که اسم ایران خودرو در کنار نام این ماشین قرار می‌گیرد خبر از خدمات پس از فروش مطلوب می‌دهد؛ زیرا نمایندگی‌های ایران خودرو در هر شهری حضور دارند و به راحتی می‌توانید با ثبت سفارش قطعات مورد نیاز خود را تهیه کنید. هایما اس 5 یکی از محصولات ایران خودرو است که خریداران بیشترین رضایت را در خصوص خدمات پس از فروش آن داشته‌اند.

راهنمای خرید خودرو شهریور ماه 1403

هایما S5 که به زودی قرار است نسخه جدید آن راهی بازار شود، دارای یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با توان 161 اسب بخار و گشتاور 223 نیوتن متر است. توان تولیدی پیشرانه این خودرو به وسیله یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

راهنمای خرید خودرو شهریور ماه 1403

تنها رغیب این خودرو در بازار قبل از عرضه ریرا، فردا SX5 محسوب می‌شود که هر دو خودرو دارای سطح کیفی یکسانی هستند.

مزایا: سیستم تعلیق نرم، توان مناسب پیشرانه، دسترسی گسترده به قطعات و خدمات مکانیکی

معایب: کیفیت رنگ پایین، خنگی گیربکس، طراحی ظاهری خودرو

با توجه به معیارهایی نظیر کیفیت، کارکرد، استهلاک، برند و دسترسی به قطعات یدکی، هر خودرو دارای نقاط قوت و ضعف خود در این بازه قیمتی است و نمی‌‌توان با هزینه 1 میلیاردی خودرویی را خرید که در تمامی زمینه‌ها ضعفی نداشته باشد. چه انتخاب خودروهای صفر کیلومتر با امکانات و طراحی بروزتر و چه  انتخاب خودروهای دسته دوم که جواب خود را پس داده‌اند، بستگی به نیازها و ترجیحات شخص خریدار دارند. در نهایت ما در راهنمای خرید خودرو شهریور ماه 1403 تلاش کردیم با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف، بهترین خودروهای موجود در بازار ایران را به شما معرفی کنیم.

در گجت نیوز بخوانید:
نسل جدید نیسان پاترول، شاسی بلند با ابهت ژاپنی با موتور ۶ سیلندر معرفی شد آئودی کیو ۵ نسل جدید، شاسی بلند لوکس و فوق پیشرفته آلمانی معرفی شد آمار تولید و فروش ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو در ۵ ماهه اول سال ۱۴۰۳ کاتالوگ تویوتا هایلندر برای عرضه در ایران منتشر شد + مشخصات فنی و امکانات با نبکا پلاگین هیبرید پلاس، شاسی بلند تازه وارد کرمان موتور آشنا شوید + مشخصات و قیمت همه چیز درباره روغن موتور خودرو؛ از انتخاب روغن مناسب تا شیوه تعویض و شرایط نگهداری

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*